گلدمن ساکس 15 میلیون دلار برای حل و فصل تحقیقات تجارت مبادلات پرداخت می کند

Category: خبر های امروز

گلدمن ساکس جی اس 0.79٪

شرکت Group Inc روز دوشنبه موافقت کرد که 15 میلیون دلار برای تسویه ادعاهای نظارتی مبنی بر پنهان کردن هزینه اوراق مشتقه که مشتریان برای شرط بندی روی یا علیه شاخص سهام خارج از کشور خریداری می کردند، بپردازد.

کمیسیون معاملات آتی کالا روز دوشنبه گفت که گلدمن در سال های 2015 و 2016 به مشتریان نگفته است که مبادلات را به گونه ای قیمت گذاری کرده است که آنها را در موقعیت نامطلوبی قرار دهد. CFTC گفت که قراردادهای سوآپ به شاخص سهام ژاپن، اروپا، هنگ کنگ، سنگاپور، نیوزلند و استرالیا مرتبط است.

CFTC در یک دستور تسویه حساب با یک واحد گفت: مشتریانی که با گلدمن با این شرایط معامله کردند یا شاخص را در سطح بالاتر از بازار خریدند یا در سطح پایین تر از بازار فروختند، که آنها را در ابتدای معامله در زیر آب قرار داد. گلدمن بر آن نظارت دارد. این دستور نشان می دهد که گلدمن در حل و فصل این پرونده اعتراف کرد که نتوانسته جزئیات مهم قیمت گذاری را فاش کند.

ایان پی مک‌گینلی، مدیر اجرایی، گفت: «همانطور که جریمه امروز علیه گلدمن نشان می‌دهد، CFTC به شدت معامله‌گران مبادله‌ای را که این استانداردهای رفتار تجاری را نقض می‌کنند، تعقیب خواهد کرد. سخنگوی گلدمن از اظهار نظر خودداری کرد.

سوآپ ها قراردادهای مالی هستند که در آن معامله گران توافق می کنند مبادله پرداخت ها را بر اساس مثلاً تغییرات در قیمت سهام، شاخص یا سایر دارایی ها انجام دهند. خریداران می توانند هنگام ورود به معامله، آنها را از بانکی مانند گلدمن خریداری کنند، معمولاً با پرداخت کارمزدی که به صورت نرخ بهره بیان می شود.

به گفته رگولاتورها، در معاملات مورد بررسی CFTC، معامله گران گلدمن قیمت اولیه سوآپ را با استفاده از ارزش شاخص MSCI اروپا استرالیا و شرق دور در همان روزی که طرفین با معامله موافقت کردند، تعیین کردند.

به گفته CFTC، چنین معاملاتی معمولاً بر اساس ارزش روز بعد شاخص قیمت گذاری می شوند تا ریسک این که بانک هایی که اطلاعات بیشتری در مورد بازارهای اساسی دارند، بتوانند در نحوه قیمت گذاری سوآپ ها مزیت کسب کنند، کاهش یابد.

به گفته CFTC، گلدمن وقتی مشتری پیدا کرد که با معاوضه های یک روزه موافقت می کرد، سود برد زیرا می توانست وارد معاملات مرتبط شود که به سرعت سود به دست آورد. به گفته رگولاتورها، معامله گران بانک آنچه را که CFTC می‌گوید قیمت میانی مهمی بود که بر هزینه خریدار تأثیر می‌گذاشت، فاش نکردند و گاهی اوقات به مشتریان می‌گفتند که معامله بهتری نسبت به قبل دریافت می‌کنند.

در دستور CFTC آمده است: «نرخ‌های بهره ترجیحی که گلدمن به مشتریان پیشنهاد داد تا آنها را به انجام معاملات در همان روز ترغیب کند، به طور کامل ضرری را که مشتری از آن شروع می‌کرد، جبران نکرد».

رگولاتور گفت: گلدمن تمایل داشت که تجارت را به سمت مشتریانی هدف قرار دهد که درک کمتری از نحوه عملکرد بازارهای اساسی مبادلات دارند.

در حکم تسویه حساب آمده است: «ارتباطات نشان می‌دهد که پرسنل گلدمن معتقد بودند که هرچه مشتریان در مورد اقتصاد سوآپ‌های همان روز کمتر بفهمند، گلدمن می‌تواند سود بیشتری کسب کند.

به دیو مایکلز در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

در نسخه چاپی 11 آوریل 2023 با عنوان “گلدمن ساکس به پرداخت 15 میلیون دلار برای تسویه پروب سواپ” ظاهر شد.