شغل “کثیفی” که تعداد کمی آن را می خواهند: شرکت های معدنی در تلاش برای استخدام برای انتقال انرژی

Category: خبر های امروز

لیلی دیکسون با عجله در محوطه دانشگاه لیدز در حال عبور بود که یک دانشجوی کمپین تبلیغی به او داد که خواستار ممنوعیت استخدام در محوطه دانشگاه توسط شرکت‌های معدن و نفت و گاز شد.

دانشجوی 24 ساله دکترای زمین شناسی غافلگیر شد. او اخیراً از سفر به فنلاند بازگشته بود و با ماوسون گلد معدنچی مستقر در ونکوور کار کرده بود.،

کاوش مکان های جدید برای استخراج کبالت در اروپا.

این ممنوعیت یک تهدید توخالی یا یک حادثه مجزا نبود. سال گذشته، چهار دانشگاه بریتانیا – اما نه لیدز – شرکت‌های معدنی را از استخدام در محوطه دانشگاه و شرکت در نمایشگاه‌های شغلی منع کردند، بخشی از روند گسترده‌تر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و کارگران جوانی که به صنایع استخراجی پشت می‌کنند و می‌ترسند به کره زمین آسیب بزنند.

شرکت‌هایی که مس، لیتیوم و سایر فلزات را استخراج می‌کنند – که به عنوان بخش مهمی از زنجیره تامین برای تولید انرژی سبز در نظر گرفته می‌شوند – می‌گویند که در تلاش برای یافتن کافی هستند. کارگران جوان برای حمایت از انتقال اکثر شرکت های معدنی در ایالات متحده، استرالیا و اروپا می گویند که اگر روند استخدام فعلی ادامه یابد، برنامه های توسعه و رشد آنها ممکن است تحت فشار قرار گیرد، به ویژه برای نقش های با مهارت بالا مانند مهندسان، زمین شناسان اکتشافی و تحلیلگران داده.

ریوتینتو در آخرین گزارش سالانه خود گفت: «تغییر انتظارات اجتماعی بر برند ما به عنوان یک کارفرما فشار وارد می‌کند و ما را ملزم می‌کند که در بیان اینکه چه کسی هستیم و برای چه چیزی هستیم، بهتر باشیم.

علیرغم نقشی که در انتقال انرژی دارند، شرکت‌های معدنی به دلیل میراث فجایع معدنی و اتهامات استثمار کارگران و تجاوز جنسی، با تصور قرار گرفتن در یک صنعت “کثیف” روبرو هستند. این یکی از بدترین مشاغلی است که جوانان وارد آن می شوند: یک نظرسنجی جهانی توسط شرکت مشاوره مک کینزی نشان داد که 70 درصد از پاسخ دهندگان 15 تا 30 ساله آن گفتند که قطعاً در معدن کار نمی کنند یا احتمالاً نخواهند بود.

بر اساس گزارش مرکز ملی آمار آموزش ایالات متحده، تعداد فارغ التحصیلان زمین شناسی و علوم زمین در سال 2020 تقریباً 25 درصد کمتر از سال 2015 بوده است. در آن دوره، تعداد کل دانشجویان فارغ التحصیل به طور کلی 8 درصد افزایش یافت.

لیلی دیکسون در مقابل یک معدن در آفریقای جنوبی. او یکی از هشت زنی بود که سال گذشته در دوره کارشناسی ارشد زمین شناسی معدنی ۲۵ نفره شرکت کردند.


عکس:

لیلی دیکسون

کانادا و استرالیا، کشورهایی که معدن در آنها سهم اقتصادی قابل توجهی دارد، نیز شاهد کاهش ثبت نام دانشجویان در دوره های مرتبط بودند. به گفته مک کینزی، در استرالیا، تعداد کل فارغ التحصیلان معدن در سال 2020 نسبت به سال 2014، 63 درصد کاهش یافته است. بر اساس گزارش شورای منابع انسانی صنعت معدن کانادا، ثبت نام در رشته های معدن و مهندسی معدنی کانادا در سال 2020 نسبت به سال 2016 10 درصد کاهش داشته است.

این کاهش نگرانی‌ها را در مورد شکاف دانش آینده افزایش می‌دهد که می‌تواند بر استخراج تأثیر بگذارد زیرا شرکت‌ها مجبور به استخراج ذخایر با چگالی کمتر فلزات هستند..

الکس گورمن، تحلیلگر تحقیقات معدن در Peel Hunt، گفت: «مردم قبلاً آنجا را ترک کرده‌اند، اما اکنون خط لوله استعدادیابی نداریم، و همچنین از طریق بازنشستگان تجربه را از دست می‌دهیم.

به گفته روهیتش داوان، مدیر اجرایی گروه صنعتی، شورای بین المللی معدن و فلزات، بیش از نیمی از کارگران معدن در ایالات متحده 45 سال یا بیشتر سن دارند. او گفت: «افرادی که اکنون در صنعت داریم معمولاً مسن‌تر هستند و به بازنشستگی نزدیک‌تر هستند» و افزود که چالش‌های استخدام به این معنی است که صنعت از هر دو طرف تحت فشار است.

بر اساس یک نظرسنجی مک کینزی، 86 درصد از رهبران صنعت دریافتند که جذب و حفظ استعدادهای مورد نیازشان سخت تر است. و تقریباً سه چهارم این مدیران گفتند که کمبود استعداد آنها را از رسیدن به اهداف تولید و اهداف استراتژیک باز می دارد. ریوتینتو هشدار داده است که این کسری می تواند به معنای تاخیر در کسب و کار یا عملکرد ضعیف باشد.

طبق داده‌های اداره آمار کار، در ایالات متحده، نرخ فرصت‌های شغلی برای استخراج معادن و چوب‌برداری در ماه مارس 5.1 درصد بود که در مقایسه با 3.6 درصد در پنج سال پیش افزایش یافت. نرخ‌های خالی مشاغل معدنی در کانادا از سال 2015 روند صعودی داشته است و تابستان گذشته به اوج خود رسید که حدود 4 درصد در مشاغل معدن و معدن و کمی بیش از 6 درصد برای فعالیت‌های پشتیبانی معدن بود. به همین ترتیب، در استرالیا، بر اساس اداره آمار استرالیا، مشاغل خالی معدن به 10600 شغل در ماه فوریه افزایش یافت که از 2500 شغل در ماه مه 2016 افزایش یافت که پایین ترین سطح از سال 2009 است.

این بخش همچنین برای جذب زنان تلاش می کند. معدن از معدود صنایعی است که همچنان تحت سلطه مردان است و به عنوان ناامن برای زنان شهرت دارد. بر اساس گزارش سال 2022 بر اساس نظرسنجی از 10000 کارمند، ریوتینتو دریافته است که 28 درصد از زنانی که در معدن کار می کنند، آزار جنسی را تجربه کرده اند، در حالی که 21 زن موارد تجاوز یا تجاوز جنسی واقعی یا تجاوز جنسی را در پنج سال گذشته گزارش کرده اند.

ورود هسته الکس گورمن در بوتسوانا. او گفت: «تنها زن بودن در اتاق می تواند ترسناک باشد.


عکس:

الکس گورمن

گورمن، تحلیلگر معدن، که اوایل کار خود در پروژه های معدن مس در بوتسوانا نیز کار می کرد، گفت: «تنها زن در اتاق بودن می تواند ترسناک باشد. او گفت: «خانواده داشتن و زمین شناس بودن در محل کار سختی است.

یک مطالعه EY در سال گذشته نشان داد که زنان 12 درصد از نیروی کار جهانی معدن و فلزات را تشکیل می دهند که این عدم تعادل جنسیتی پس از بخش ساخت و ساز در رتبه دوم قرار دارد. فقدان زنان در پست‌های رهبری نیز در جذب نیروی کار جوان‌تر و متنوع، یک مانع محسوب می‌شود.

افکار خود را به اشتراک بگذارید

شرکت های معدنی باید چه پیامی به کارگران جوان بدهند تا آنها را به صنعت جذب کنند؟ به گفتگوی زیر بپیوندید.

شرکت های معدنی نیز با اتهامات استثمار نیروی کار محلی روبرو هستند.

هایدون مورت، مدیرعامل Geologize Ltd.، یک شرکت ارتباطی که به شرکت‌های معدنی کمک می‌کند وجهه عمومی خود را نشان دهند، می‌گوید: «معمولاً مسئولیت کافی، به‌ویژه در رابطه با کشورهای جنوب صحرای آفریقا از نظر بهره‌برداری از کشورها، بر عهده نمی‌شود.

کارشناسان می گویند که چالش فعلی استخدام بر اساس این تصور است که شرکت های معدنی مالکیت فجایع قبلی را به عهده نگرفته اند و به گفته کارشناسان، اتهامات سوء استفاده از نیروی کار محلی باعث ایجاد شهرت بد می شود.

شرکت ها در حال برداشتن گام هایی برای مقابله با ادراک و چالش های استخدام هستند. ماینرها در حال گسترش استخدام خود هستند تا رشته های کسب و کار و علوم داده را نیز در بر گیرند. آنها همچنین در حال استخدام مکان های نزدیک به معدن هستند که در آن افراد بالقوه با شرکت ها آشنایی بیشتری دارند.

ریوتینتو در سال گذشته شاهد افزایش 30 درصدی تعداد ثبت نام در برنامه کارآموزان فارغ التحصیل خود در سطح جهان بود. سخنگوی این شرکت گفت: “این بزرگترین گروه ما تا به امروز با 265 نقش فارغ التحصیل بود.” و افزود که امیدوار است امسال 300 فارغ التحصیل کالج را جذب کند.

BHP انتظار دارد 3500 نفر را از طریق یک برنامه جدید استخدام کند که کارآموزان و کارآموزان را به جای فارغ التحصیلان کالج جذب می کند.

سازمان‌های غیرانتفاعی متمرکز بر شغل نیز در حال جهش هستند و مشتاق کمک به ایجاد خط لوله استعداد برای آنچه که به‌عنوان صنعتی در حال رشد سریع می‌بینند، هستند.

زنان در معدن بریتانیا، یک گروه غیرانتفاعی، با مدارس همکاری می‌کند تا دوره‌های بیشتری مرتبط با علوم محیطی و زمین‌شناسی را در برنامه درسی بریتانیا معرفی کند، به‌ویژه برای سنین بین ۸ تا ۱۳ سال. استیسی هوپ، مدیر عامل گروه گفت: این را می توان بیشتر تحسین کرد.

کارگران آماده می شوند تا در معدن Vale Copper Cliff در انتاریو، کانادا، از شفت پایین بیایند.


عکس:

کول برستون/اخبار بلومبرگ

Hope همچنین با هدف معرفی دوره های کارآموزی و بورسیه برای ایجاد مسیر شغلی برای زنان جوان علاقه مند به این رشته است. او امیدوار است که کارگران جوان به شرکت‌های معدنی کمک کنند تا به تکامل برسند، مسئولیت اجتماعی بیشتری را بر عهده بگیرند و شیوه‌های استخراج خود را بهبود بخشند.

استخدام نزدیک به معادن برای کودلکو، شرکت دولتی معدن مس در شیلی کار می کرد. در یک نظرسنجی اخیر، کودلکو شرکتی بود که فارغ‌التحصیلان کالج شیلیایی، علی‌رغم اقدامات انضباطی اخیر تنظیم‌کننده محیط‌زیست، بیشتر مایل بودند در آن کار کنند. از دیگر شرکت‌هایی که در بین ۱۰ شرکت برتر قرار گرفتند، نستله و والمارت بودند،

به گزارش مرکو، یک آژانس رتبه بندی.

معدنچی مصری طلا Centamin نیز نسبت به مهاجران اروپایی و استرالیایی نیروی کار محلی بیشتری استخدام می کند. به گفته مارتین هورگان، مدیرعامل سنتامین، استخدام کارگران از داخل آفریقا، آنها را نسبتاً محلی نگه می‌دارد و افرادی را با دانش مرتبط از مکان‌هایی مانند کنگو، غنا و زیمبابوه می‌آورد که در مقایسه با مکان‌هایی مانند اروپا، تجربه جدیدتری در زمینه استخراج معدن دارند.

Mort of Geologize می‌گوید اپلیکیشن‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز ابزار خوبی برای دسترسی به جوانان هستند، اما خاطرنشان می‌کند که این صنعت همچنین باید مالکیت مسائل قبلی مانند تخریب محیط‌زیست را در دست بگیرد.

او گفت: «شما نیاز به اصالت دارید. “در مورد اثرات زیست محیطی و جامعه کاری که انجام می دهید شفاف باشید.”

با این حال، همه موافق نیستند که استخراج معدن برای انتقال انرژی ضروری است.

جیمی کلسی فرای، سخنگوی گروه فشار زیست‌محیطی مستقر در بریتانیا، گفت: «مقدار مشخصی استخراج معدن ضروری است، اما صنعت سود محور فعلی مسئول تخریب محیط‌زیست و محیط‌زیست در مقیاس وسیع و همچنین اقدامات بی‌شماری نقض حقوق بشر است. شورش انقراض.

دیکسون یکی از هشت زنی بود که در دوره کارشناسی ارشد زمین شناسی معدنی 25 نفره خود در سال گذشته شرکت کردند. اکثر همکلاسی های او در این صنعت مشغول به کار شده اند. او در حال ادامه تحصیل است، اما قصد دارد در نهایت در این صنعت کار کند.

برای دیکسون، معدن فرصتی را برای سفر، کار در فضای باز و تحقیق در مورد پایداری فراهم می‌کند، همراه با شیفتگی او نسبت به نحوه کار جهان. دیکسون گفت: «به محض اینکه متوجه شدید استخراج معدن ضروری است، مهمترین چیز این است که درگیر شوید. “این هیجان انگیز است – کار روی چیزهایی مانند منبع اروپایی کبالت، چیزی است که در واقع می تواند برای جامعه مفید باشد.”

به یوسف خان در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8