گزارش تورم برای نشان دادن کاهش مجدد فشار قیمت ها در ماه مارس

Category: خبر های امروز

گزارش ماه مارس نشان خواهد داد که آیا با ادامه کمپین فدرال رزرو برای کاهش سرعت افزایش سریع قیمت، مصرف کنندگان از تورم بالا تسکین بیشتری یافته اند یا خیر.

شاخص قیمت مصرف کننده وزارت کار، یک شاخص تورم که به دقت تحت نظارت است و میزان پرداختی را که مصرف کنندگان برای کالاها و خدمات می پردازند، اندازه گیری می کند، در ماه فوریه نسبت به سال قبل 6 درصد افزایش یافت. این کمترین افزایش از سپتامبر 2021 و کاهش 6.4 درصدی در ماه قبل بود. خانوارها شاهد قیمت های بالاتر برای غذا و سرپناه و قیمت های پایین تر برای انرژی، خودروهای مستعمل و خدمات مراقبت های پزشکی بودند.

تورم همچنان بالاست – بسیار بالاتر از میانگین 2.1٪ در سه سال قبل از همه گیری و هدف 2٪ فدرال رزرو.

قیمت‌های اصلی، که دسته‌های نوسان انرژی و مواد غذایی را حذف می‌کنند، کندتر از قیمت‌های کلی کاهش یافته‌اند که بخشی از آن به دلیل فشارهای تورمی ناشی از هزینه‌های سرپناه است. قیمت‌های اصلی، که اقتصاددانان آن را پیش‌بینی‌کننده بهتر تورم آینده می‌دانند، در ماه فوریه 5.5 درصد افزایش یافت که اندکی از 5.6 درصد در ماه قبل کاهش یافت.

گزارش CPI قرار است روز چهارشنبه ساعت 8:30 صبح به وقت شرقی منتشر شود.

اقتصاددانان مورد نظر وال استریت ژورنال تخمین زدند که قیمت‌ها در ماه مارس 5.1 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل و قیمت‌های اصلی 5.6 درصد در مدت مشابه افزایش یافته است. آنها تخمین زدند که قیمت های کلی در ماه مارس نسبت به ماه قبل 0.2 درصد افزایش یافته است و قیمت های اصلی در همان دوره 0.4 درصد افزایش یافته است.

استیو بلیتز، اقتصاددان ارشد ایالات متحده در TS Lombard می‌گوید: «این قرار نیست سوزن را برای فدرال رزرو حرکت دهد. مشکل تورم به خودی خود حل نمی شود – برای رسیدن به آن به بیکاری بیشتر نیاز دارد.

فدرال رزرو در سال گذشته 9 بار نرخ بهره را افزایش داده است تا اقتصاد را خنک کند و تورم را مهار کند، تورم که با بازگشت اقتصاد از همه گیر در طول اختلالات زنجیره تامین و کمبود نیروی کار، افزایش یافت.

مقامات فدرال رزرو در ماه مارس، نرخ پایه صندوق های فدرال را یک چهارم درصد افزایش دادند و آن را به محدوده بین 4.75 تا 5 درصد رساندند. آنها نشان دادند که استرس سیستم بانکی ممکن است کمپین افزایش نرخ را زودتر از آنچه قبلا تصور می شد پایان دهد. فدرال رزرو قرار است در هفته اول ماه می تشکیل جلسه دهد تا حرکت بعدی نرخ بهره خود را بررسی کند.

صندوق بین‌المللی پول روز سه‌شنبه تخمین زد که وام‌های سخت‌تر به دنبال دو ورشکستگی اخیر بانک‌های متوسط، رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری را کاهش خواهد داد. اقتصاد سال را با سرعتی شگفت‌آور آغاز کرد، اما اخیراً نشانه‌هایی از کندی را نشان داده است. آقای بلیتز و بسیاری دیگر از اقتصاددانان انتظار دارند که ایالات متحده در اواخر سال جاری وارد رکود شود.

بازار کار در ماه مارس، با تعدیل افزایش نرخ استخدام و کاهش رشد دستمزد، کمی کاهش یافت. ادعاهای بیکاری هفتگی، که معیاری برای اخراج کارکنان است، از پایین ترین سطح تاریخی خود بالا رفته است. و فرصت های شغلی کاهش یافته است – سیگنالی مبنی بر کاهش تقاضا برای کارگران. هزینه‌های مصرف‌کننده، محرک اصلی رشد، در ماه فوریه به میزان معتدل‌تری افزایش یافت.

در همین حال، افزایش تورم بر تصمیمات مخارج خانوار تأثیر می گذارد.

مت لروی و همسرش ملانی، مراقبت‌های بعد از مدرسه را برای پسر 6 ساله‌شان کاهش دادند و به جای اجاره یک Airbnb در پوکونوس، برای تعطیلات بهاری به دیدن خانواده می‌روند. آقای LeRoy گفت که آنها تمام پاداش سالانه خود را در سال جاری پس انداز کردند، به جای اینکه بخشی از آن را صرف یک پروژه بهسازی خانه یا خرید یک کباب پز گازی سه شعله ای کنند که او در نظر داشت.

مت لروی به همراه پسرش گریسون در کنتیکت.


عکس:

ملانی لیروی

ما سال گذشته عرشه‌مان را بازسازی کردیم و بیش از هر چیز من یک گریل خوب و جدید می‌خواستم. اما ما قبلا یکی را داریم. و، مطمئناً، 10 سال است، اما کار خود را انجام می دهد. ما به بلند مدت فکر می کنیم.»

مسدود شدن زنجیره تامین، عامل اولیه افزایش تورم، کاهش یافته است. نرخ حمل و نقل از چین به سواحل غربی پس از افزایش در سال 2021 نزدیک به سطوح پیش از همه گیری کاهش یافته است.

دیوید کوواس، یکی از مالکان Digital Wardogs، یک شرکت تجارت الکترونیکی که محصولات را از طریق Amazon.com به فروش می رساند. شرکت،

گفت که حاشیه سود در محصول اصلی کسب‌وکارش – ضمائم میخ‌های کفش برای هوادهی چمن‌ها – به دلیل کاهش نرخ حمل و نقل بیشتر است، اما تورم باعث کاهش فروش کلی می‌شود زیرا مصرف‌کنندگان بیشتر برای اقلام ضروری و سفر هزینه می‌کنند.

آقای Cuevas گفت: “آنها باید بیشتر در فروشگاه مواد غذایی خرج کنند، بنابراین شما نمی بینید که تعداد زیادی از آنها در حال خرید محصولات هستند.” من می‌توانم به جای خرید یک شیء از آمازون به سفر بروم، و فکر می‌کنم که بسیاری از افراد دیگر نیز چه می‌کنند.»

برنارد یاروس، اقتصاددان در مودیز، گفت که قیمت کالاها کندتر افزایش یافته است، فرآیندی که کاهش تورم نامیده می شود، اما تا حد زیادی مسیر خود را طی کرده است. او گفت: «حداقل در کوتاه‌مدت، بسیاری از مزایایی که ما از بهبود زنجیره‌های تأمین به‌دست آورده‌ایم، حاصل شده است، و لزوماً نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که این منبع اصلی کاهش تورم در آینده باشد».

سایر فشارهای قیمتی در سال گذشته کاهش یافته است. بر اساس گزارش OPIS، ارائه‌دهنده داده‌های انرژی و تجزیه و تحلیل انرژی که بخشی از News Corp است، متوسط ​​قیمت ملی هر گالن بنزین معمولی بدون سرب در روز سه‌شنبه 3.61 دلار بود که از رکورد ژوئن گذشته 5.02 دلار در هر گالن کمتر است.‘s

داو جونز، ناشر وال استریت ژورنال. اقتصاددانان انتظار دارند که در ماه‌های آینده، افزایش قیمت مسکن – عامل اصلی تورم اصلی – تعدیل شود.

به Gwynn Guilford در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8