گروه مورچه های جک ما با گرفتن وام ، در معرض پاشنه آشیل سیستم بانکی چین قرار گرفت

Category: خبر های امروز

در طی یک سال ، شرکت Ant Group به نیمی از میلیارد نفر در چین وام داد و تقریباً یک پنجم بدهی مصرفی کوتاه مدت این کشور را از ژوئن تشکیل داد.

این ارقام سرسام آور که توسط این شرکت در ماه آگوست فاش شد ، نشان داد که چگونه غول فناوری مالی جک ما به سرعت به یکی از بزرگترین مبتکران وام های بدون وثیقه به افراد چین تبدیل شده است و چرا مورچه اکنون تحت نظارت شدید نظارتی قرار دارد. مقامات چینی ماه گذشته مانع از جمع آوری بیش از 34 میلیارد دلار در عرضه اولیه عمومی مورچه در شانگهای و هنگ کنگ شدند و در حال برنامه ریزی برای اجرای قوانینی هستند که جاه طلبی های رشد شرکت را به شدت مهار کند.

در سال 2018 ، شرکت تازه تأسیس مستقر در هانگزو با پیشنهادی به بانک ها نزدیک شد که بسیاری از وام دهندگان در برابر آن سخت می توانستند مقاومت کنند. مورچه پیشنهاد داد تا آنها را با کاربران Alipay ، برنامه پرداخت همه گیر آن که صدها میلیون شهروند چینی و بسیاری از مشاغل کوچک این کشور از آن استفاده می کنند ، مطابقت دهد.

از بانک ها خواسته شد بودجه ای برای وام های کوتاه مدت آنلاین تأمین کنند و مورچه آنها را با وام گیرندگان متصل می کند ، برخی از معیارهای ریسک اعتباری را برای آنها فراهم می کند و بازپرداخت کانال ها را به وام دهندگان انجام می دهد. در عوض ، مورچه هزینه هایی را برای کمک به ایجاد وام ها جمع آوری کرد ، در حالی که بانک ها از سود بدهی سود دریافت می کردند.

حدود 100 بانک ، از وام دهندگان ملی گرفته تا بانک های کوچک روستایی ، برای همکاری با Ant همکاری کردند تا ترازنامه های خود را گسترش دهند. طبق محاسبات وال استریت ژورنال بر اساس افشای مورچه ، در پایان ماه ژوئن ، بانک ها و شرکت های معتبر چینی معادل 230 میلیارد دلار وام معوق به مشتریانی که از طریق Alipay وام گرفته اند ، پرداخت کرده اند.