چرا ایلان ماسک معتقد است توییتر می تواند تجارت رسانه را مختل کند؟

Category: خبر های امروز

در روزهای اخیر، آقای ماسک در توییتر در نیویورک تایمز و رادیو عمومی ملی انتقاد کرد و صحت برخی از خبرگزاری ها را ارزیابی کرد. و توییتر شروع به محدود کردن نحوه ادغام Substack با شرکت رسانه های اجتماعی کرد، پس از اینکه پلتفرم خبرنامه دیجیتال اعلام کرد در حال آماده سازی یک رقیب رسانه اجتماعی است.

این کارآفرین میلیاردر مدت‌هاست که دیدگاه ضعیفی نسبت به خبرگزاری‌ها دارد و می‌گوید که آنها با دریافت «حداکثر کلیک» برای مقالاتشان هدایت می‌شوند و به تبلیغ‌کنندگان وابسته هستند. با خرید شرکت توییتر، او اکنون آنها را به عنوان رقیبی معرفی می کند که سعی می کنند از “افراد انحصاری اطلاعات” خود محافظت کنند، زیرا او به دنبال قرار دادن پلت فرم رسانه های اجتماعی خود به عنوان یک منبع خبری بلادرنگ است که توسط “ژورنالیسم شهروندی” تغذیه می شود.

تصویر: پرستون جسی

آقای ماسک ماه گذشته در یک کنفرانس گفت: «ما می‌خواهیم … اساساً مکانی باشد که شما می‌روید تا بدانید چه خبر است و داستان واقعی را دریافت کنید.

توییتر شبیه رسانه های خبری سنتی نیست. آقای ماسک از اتاق خبری پر از خبرنگاران و سردبیران برای نوشتن مقاله استفاده نمی کند. در عوض، غول رسانه‌ای به ظاهر مشتاق به کاربران و توییت‌های آن‌ها و سیستمی از بررسی حقایق تکیه می‌کند که هدف آن اطمینان از دقت از طریق رویکردی شبیه به جمع‌سپاری است. و او می گوید، همه چیز به صورت زنده اتفاق می افتد.

اگر آن را با آنچه در یک روزنامه می‌گذرد مقایسه کنید: آنها باید اطلاعات را بیاموزند، مقاله‌ای را به سردبیرشان پیشنهاد کنند، آن را تأیید کنند، مقاله را بنویسند، ویرایش کنند، بفهمند که در کدام روز قرار است منتشر شود، آقای ماسک ماه گذشته گفت. «خبر در واقع – چیزی که اتفاق افتاده – در… سه، چهار روز و گاهی یک هفته تأخیر گزارش می‌شود.»

آقای ماسک، که به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداد، در گذشته آنچه را که به‌عنوان بینش ویژه‌ای در مورد نحوه عملکرد صنعت روزنامه از زمان خود تقریباً 30 سال پیش دارد، تبلیغ کرده است. استارت آپی که او یکی از بنیانگذاران آن بود Zip2 نامیده می شود. این شرکت نیویورک تایمز، هرست و نایت رایدر را هم به‌عنوان سرمایه‌گذار و هم مشتری برای ساختن پلت‌فرم‌های دیجیتالی با هدف نجات برخی از کسب‌وکارهای تبلیغات چاپی‌شان در حالی که شبکه جهانی وب شروع به انفجار کرد، حساب کرد.

به طور سنتی، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی از جمع شدن با رسانه‌های قدیمی معمولاً با ارزش پایین‌تر خودداری می‌کنند. مارک زاکربرگ در سال 2018 به کنگره گفت: «من ما را یک شرکت فناوری می دانم.

اشاره به کاری که آقای ماسک اکنون با توییتر به عنوان روزنامه نگاری انجام می دهد، برای برخی ناظران نگرانی است.

این منطقه بسیار خطرناکی است که به هر کسی اجازه دهید هر چه می‌خواهد بگوید، و توانایی داشتن لایه‌ای از تأیید و دیدگاه‌های متناوب را که با دقت انتخاب و انتخاب شده‌اند را نداشته باشید، به طوری که خواننده واقعاً دیدگاه متعادل‌تری پیدا کند. کتی یتس، که با آقای ماسک در Zip2 در نقش خود به عنوان مدیر اجرایی با نایت رایدر کار می‌کرد، می‌گوید.

عکس ها: ایلان ماسک چگونه ثروت خود را به دست آورد

این شرکت زمانی یکی از بزرگ‌ترین روزنامه‌های زنجیره‌ای در ایالات متحده بود، قبل از اینکه در بحبوحه تغییر گسترده از محصولات چاپی به عرضه دیجیتال خریداری شود.

آقای ماسک برنامه های بلندی برای تغییر خانه مالی توییتر دارد و به دنبال راه هایی برای کاهش وابستگی آن به تبلیغات است و با قرار دادن آن در مرکز زندگی کاربران به عنوان اپلیکیشنی که می تواند روزی بیش از 250 میلیارد دلار ارزش گذاری کند. بزرگترین موسسه مالی جهان باشد.

در هفته‌های پس از آن که او در اواخر اکتبر توئیتر را تصاحب کرد، آقای ماسک هشدار داد که دنیای رسانه‌های سنتی از او عقب‌نشینی خواهد کرد.

از آنجایی که توییتر به دنبال ارتقای روزنامه‌نگاری شهروندی است، نخبگان رسانه ای او در توییتر گفت: همه چیز را برای جلوگیری از این اتفاق به کار خواهیم بست. رسانه‌های اصلی همچنان رشد خواهند کرد، اما افزایش رقابت از سوی شهروندان باعث می‌شود که آنها دقیق‌تر باشند، زیرا انحصارطلبی آنها در اطلاعات مختل شده است.»

آقای ماسک اخیراً روزنامه نیویورک تایمز را خلع کرده است تایید در توییتر پس از اینکه این شرکت رسانه ای گفت که برای این نامگذاری پولی نمی پردازد – بخشی از برنامه آقای ماسک برای افزایش درآمد – و او فید رسانه های اجتماعی روزنامه را با اسهال مقایسه کرد. روز سه‌شنبه، این شرکت رسانه‌های اجتماعی برچسب‌گذاری NPR را آغاز کرد، که همچنین گفته است برای تأیید چک آبی توییتر به‌عنوان یک سازمان رسانه‌ای وابسته به دولت در راستای شبکه RT روسیه و خبرگزاری شین‌هوا چین، هزینه‌ای نمی‌پردازد.

چند روز بعد توییتر شروع به محدود کردن پست‌های مربوط به Substack کرد، ناشر خبرنامه محبوب در میان روزنامه‌نگاران مستقل، که چهارشنبه برنامه‌های خود را برای رقیب توییت‌مانند خود اعلام کرد.

نیویورک تایمز در بیانیه ای تکرار کرد که برای “وضعیت علامت چک” برای حساب های سازمانی خود پولی نمی پردازد، در حالی که جان لنسینگ، مدیر اجرایی NPR، برچسب گذاری را غیرقابل قبول خواند. ساب استک این تغییر را یادآوری کرد که نویسندگان سزاوار مدلی هستند که به آنها ارزش می دهد و به آنها پاداش می دهد و از “مطبوعات آزاد و آزادی بیان” محافظت می کند.

روز شنبه، آقای ماسک پیشنهاد کرد که مشکلات Substack در پاسخ به اقدامات Substack برای “بوت استرپ کردن کلون توییتر خود” است که آدرس اینترنتی آن را غیرقابل اعتماد کرد. کریس بست، مدیر اجرایی Substack با این ادعا مخالفت کرد و گفت که شرکت معتقد است که با شرایط خدمات توییتر مطابقت دارد.

توییتر هرگز یک نیروگاه مالی نبوده است، و در هشت سال از 10 سال قبل از خصوصی شدن، ضرر سالانه را منتشر کرده است. نفوذ آن از گستره وسیع رسانه ها، سیاستمداران و افراد مشهور بود.

در حالی که باید دید آیا توییتر می‌تواند برای دستیابی به اهداف عالی خود بر بازیکنان و موانع قانونی غلبه کند، آقای ماسک در این مدت باید از دارایی فعلی توییتر که قصد کسب درآمد آن را دارد – صدها میلیون کاربر – محافظت کند. اطمینان حاصل کنید که آنها درگیر هستند.

در کنفرانس ماه مارس، آقای ماسک از 250 میلیون کاربر روزانه توییتر تبلیغ کرد و به رتبه برتر آن به عنوان یک اپلیکیشن خبری اشاره کرد. روز جمعه، توییتر در رتبه اول اپل قرار گرفت شرکت

اپ استور در میان برنامه های خبری رایگان، ردیت را شکست داد و در جایگاه های زیادی جلوتر از CNN و فاکس نیوز قرار گرفت.

او در ماه مارس گفت: «من مطمئن نیستم که رسانه‌های قدیمی در این مرحله چه می‌کنند.

یک خطر این است که نبرد او با شرکت های رسانه ای و سایر کاربران برجسته می تواند آنها را از خود دور کند. به گفته ناتان هوبارد، معاون سابق بازرگانی و رسانه جهانی در این شرکت، توییتر زمانی را صرف تلاش برای جذب چنین کاربران برجسته ای در این پلتفرم کرد و تأیید کرد.

«دلیل تیم رسانه توییتر وجود داشت به این دلیل بود که *تقریباً تمام* تعامل در توییتر با توییت‌هایی از افراد/سازمان‌های بلندپایه در سراسر دولت، ورزش، موسیقی، تجارت، اخبار، هرچه که کارداشیان هستند و غیره اتفاق می‌افتد. آقای هوبارد ماه گذشته توییت کرد. “آنها مایه حیات پلتفرم هستند.”

برخی از رسانه‌های خبری با پیشنهاد آقای ماسک مبنی بر اینکه روزنامه‌نگاری آنها تحت تأثیر تبلیغ‌کنندگان است، مخالفت می‌کنند و می‌گویند که آنها مدت‌هاست که بین جنبه‌های تجاری و تحریریه فعالیت‌های خود شکاف دارند و بسیاری از آنها درآمد بالایی از اشتراک دارند.

برخورد ایلان ماسک با اعضای رسانه های خبری در مراسم مت گالا در ماه مه گذشته در شهر نیویورک.


عکس:

گیلبرت کاراسکیلو/GC Images/Getty Images

NPR پس از برچسب زدن به عنوان رسانه وابسته به دولت، توئیت را از حساب اصلی خود متوقف کرد و بیوگرافی خود را به این شرح تغییر داد: «NPR یک سازمان خبری مستقل است که متعهد به اطلاع رسانی به مردم در مورد دنیای اطراف ما است. هر جا که اخبار را می خوانید، می توانید ما را پیدا کنید.»

به گفته همکاران سابق، در اواخر دهه 1990، زمانی که آقای ماسک با بخش های تجاری روزنامه ها در Zip2 کار می کرد، علاقه چندانی به جنبه های سرمقاله عملیات شرکای خود نشان نمی داد. جیم آمبراس، که معاون توسعه محصول Zip2 بود، گفت: “من هرگز روزنامه ای در مقابل او ندیدم.” او همیشه کتاب می‌خواند.»

و آن همکاران گفتند، آقای ماسک حوصله کمی برای مدیران کسب و کار روزنامه داشت و آنها را دایناسور و احمق می خواند.

خانم یتس، مدیر سابق نایت رایدر که در آن دوره با آقای ماسک کار می کرد، گفت: «از ابتدا، او هرگز فکر نمی کرد چیزی از ما بیاموزد.

افکار خود را به اشتراک بگذارید

آیا ایلان ماسک می تواند توییتر را به یک پلتفرم رسانه ای تبدیل کند که با روزنامه های قدیمی رقابت کند؟ به گفتگوی زیر بپیوندید.

Zip2 در سال 1999 به مبلغ 300 میلیون دلار خریداری شد و به او پول اولیه برای سرمایه گذاری در امپراتوری تجاری او را می داد. اما آقای ماسک همیشه جاه طلبی های بزرگ تری برای Zip2 داشت و به گفته آن همکاران سابق، او فکر می کرد که می توانست ارزش بسیار بیشتری داشته باشد. همانطور که سرمایه گذاران پول را به دات کام می ریختند.

ماسک چند سال پس از این واقعیت به یک خبرنگار گفت: “ما به روزنامه ها پایان دادیم.” “آنها سرمایه گذار، مشتری و در هیئت مدیره بودند – و اساسا Zip2 را وادار کردند تا در موقعیتی مطیع قرار گیرد.”

توییتر ممکن است دوباره او را امتحان کند.

به تیم هیگینز در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8