چرا اجاق گاز روشن نمی شود – علت جرقه نزدن فندک اجاق گاز و تعمیر

Category: خبر های امروز

در اجاق گازهای امروزی برای اینکه، کودکان از خطر دور بمانند، قفل فندک تعبیه شده است. در اجاق گاز هاي فردار محفظه فر توسط يك يا دو مشعل (يكي پايين و ديگري بالا) حرارت داده مي شود اين مشعل توسط دو ترموستات و يك پيلوت با شعله خيلي كوچك كنترل مي شود هنگامي كه فر يا تنور خاموش است، شعله كوچك پيلوت روشن است و چنانچه دكمه كنترل را چرخانيده و روشن كنيم اين دكمه شيري را باز مي كند وجريان گاز را به پيلوت افزايش مي دهد.با زياد شدن شعله پيلوت،بخار داخل لوله مربوطه به ترموستات منبسط مي شود در اثر منبسط شدن بخار داخل لوله ترموستات،شير مشعل باز مي شود واجازه مي دهد كه گاز به مشعل فر برسد، با خروج گاز از مشعل فر، شعله پيلوت آن را روشن مي كند.هنگامي كه درجه حرارت فر به حد تنظيم شده رسيد، ترموستات اصلي فر به كار مي افتد يعني بخار داخل لوله مربوطه به ترموستات اصلي (در اثر بالا رفتن حرارت داخل فر ) منبسط مي شود و شيري را بكار مي اندازد و جريان گاز را به مشعل فر كم مي كند .

با پايين آمدن حرارت در فر ، بخار لوله ترموستات منقبض شده و توسط شير عبور گاز ، مقدار گاز ورودي را زياد مي كند و شعله فر بيشتر مي شود بدين ترتيب حرارت داخل فر با كم و زياد شدن شعله مشعل آن توسط ترموستات در حد تنظيم شده اي ثابت نگهداشته مي شود. اگر با کم کردن دما توسط دستگیره کنترل اجاق و فر، دما کم نمیشود، به یک ترموستات جدید احتیاج دارید. اگر دستگاه به درستی تعمیر نشود و قطعات خراب یا بدون کیفیت روی دستگاه باقی بماند و دستگاه کار کند، روی قطعات دیگر اجاق گاز نیز اثر مخرب می گذارد و هزینه هنگفتی برای تعمیر یا تعویض آن باید بپردازید.

رطوبت ناشی از تمیز کردن اجاق گاز و یا وجود نشتی می تواند نشانه های زیادی داشته باشد. اگر در جستجوی یک تعمیرکار اجاق گاز باتجربه حرفه ای و متخصص هستید و یا به دنبال پیدا کردن تعمیرگاهی با قیمت و هزینه منصفانه برای نصب ، سرویس یا تعمیر اجاق گاز در تهران یا کرج و البرز قطعات ترموکوپل اجاق گاز هستید. ترانس فندک اجاق گاز، دستگاهی است که برای روشن کردن شعله اجاق گازهای قدیمی و هاب در اجاق گازهای مدرن امروزی استفاده میشود.

اگر فندک اجاق گاز کار نمی کند یا شعله های آن آبی نمی سوزد، اگر اجاق گاز حرارت کافی ندارد یا روشن نمی شود، اگر فر بیش از حد داغ است یا برنامه ها به درستی عمل نمی کنند، یا هر مشکل دیگری که در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد کند نشاندهنده نیاز شما به تعمیر کار اجاق گاز یا فر است.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با نحوه عملکرد ترموکوپل اجاق گاز وب سایت خود باشید.