چاقی می‌تواند بزرگ‌ترین بلاک‌باستر داروسازی باشد

Category: خبر های امروز

همانطور که تبلیغات رسانه های اجتماعی در مورد داروهایی مانند اوزمپیک و مونجارو منفجر می شود، شهادت بیماران نه تنها بر تأثیر چشمگیر بر روی دور کمر آنها متمرکز شده است، بلکه به این موضوع نیز توجه کرده است که اگر بسیاری از آنها تزریق را متوقف کنند، به نظر می رسد چقدر سریع وزن خود را جمع می کنند.

این ممکن است برای بیماران ایده آل نباشد، اما برای وال استریت این یک ویژگی است تا یک اشکال. هیچ چیز به اندازه محصولی که بازار هدف آن انبوه است – بیش از 40 درصد از بزرگسالان آمریکایی چاق هستند – سرمایه‌گذاران را به هیجان نمی‌آورد و این نیز باید به طور نامحدود مورد توجه قرار گیرد.

برای یافتن یک شباهت واقعی با آنچه در حال حاضر شروع شده است، احتمالاً باید به انقلاب کلسترول-داروها که در دهه 1990 شروع شد نگاه کرد. استاتین‌هایی مانند لیپیتور و کرستور دسته جدیدی از داروها را ایجاد کردند و میلیاردها دلار برای تولیدکنندگان خود ایجاد کردند، زیرا بازار بزرگ بود – بیش از یک سوم بزرگسالان ایالات متحده واجد شرایط هستند – و میلیون‌ها نفر برای چندین دهه از آنها استفاده می‌کردند. آنها از آن زمان به صورت ژنریک تبدیل شدند، اما در دوران اوج خود، Pfizer’s Lipitor به پرفروش ترین داروی تمام دوران تبدیل شد و بیشترین فروش سالانه 13 میلیارد دلاری را داشت.

از آن زمان، فیلم‌های پرفروش دیگری مانند Humira از AbbVie برای شرایط التهابی و داروی سرطان Merck، Keytruda، از نظر درآمد سالانه، Lipitor را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند، اما این داروها قیمت‌های بسیار بالاتری را از گروه کوچک‌تری از بیماران دریافت می‌کنند. اکنون، تحلیلگران وال استریت از جمله بارکلیز پیش‌بینی می‌کنند که فروش سالانه این داروهای جدید چاقی می‌تواند از ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر رود که یکی از بزرگترین کلاس‌های دارویی در تمام دوران را نشان می‌دهد. این پیامدهای عظیم نه تنها برای سرمایه گذاران و بیماران، بلکه برای بودجه های مراقبت های بهداشتی نیز خواهد داشت.

تحلیلگر ایوان سیگرمن از BMO Capital Markets الی لیلی را می بیند‘s

LLY -0.64٪

فروش سالانه مونجارو به بیش از 50 میلیارد دلار رسید. (Mounjaro در حال حاضر فقط برای دیابت تایید شده است، اما Eli Lilly به دنبال تاییدیه سازمان غذا و دارو برای چاقی نیز هست.) برای زمینه، Humira قبل از اینکه امسال با کپی‌های ارزان‌تری مواجه شود، به اوج خود در حدود 21 میلیارد دلار رسید. کیترودا که در حال حاضر پرفروش ترین داروی جهان است، باید به حدود 30 میلیارد دلار فروش سالانه برسد تا اینکه در اواخر این دهه حفاظت از حق ثبت اختراع را از دست بدهد.

آقای سیگرمن می‌گوید: «تقریباً هیچ چیز مطمئن و مؤثری برای درمان چاقی وجود نداشته است.

اوزمپیک یکی از دسته ای از داروها به نام GLP-1 است که می تواند بیماران را به کاهش بیش از 15 درصد از وزن بدنشان سوق دهد.


عکس:

Florian Gaertner/dpa/Zuma Press

این هیجان توسط داده های واقعاً چشمگیر این داروها که به GLP-1 شناخته می شوند، هدایت می شود. هر دو Mounjaro و Wegovy، که دارای یک ماده فعال مشابه Novo Nordisk است‘s

NVO -4.38٪

داروی دیابت Ozempic می تواند بیماران را وادار به کاهش بیش از 15 درصد وزن بدن خود کند. در حالی که متخصصان عموماً این داروها را بی خطر می‌دانند، اثرات طولانی‌مدت مصرف این داروها هنوز به طور کامل شناخته نشده است. عمل جراحی.

اما از آنجایی که این داروها هورمونی را تقلید می‌کنند که ما تولید می‌کنیم تا به بدن ما سیگنال دهد که سیر شده‌ایم، توقف تزریق هفتگی به معنای افزایش بالقوه وزن است. دکتر دویکا اوماشانکر، مدیر پزشکی طب چاقی در گروه پزشکی هارتفورد بهداشت و درمان در کانکتیکات، می گوید که تعداد قابل توجهی از بیماران با ترک دارو دوباره وزن پیدا می کنند، به خصوص اگر تغییرات واقعی در رژیم غذایی و برنامه ورزشی خود ایجاد نکرده باشند. دکتر پریا جایسینگانی، متخصص غدد درون ریز و متخصص طب چاقی در NYU Langone Health، به بیماران خود می گوید که قطع دارو مانند این است که بعد از انجام یک برنامه ورزشی سه بار در هفته دیگر به باشگاه نروید. او می‌گوید: «به طور طبیعی، اگر آنچه را که منجر به کاهش وزن می‌شود متوقف کنید، احتمال بازگشت وزن وجود دارد. هر دو پزشک تأکید کردند که می توان داروها را از شیر گرفت و در عین حال از بازگشت مجدد اجتناب کرد، اما این امر مستلزم تعهد مادام العمر به اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی است.

Novo Nordisk گفت که دوزهای شروع Wegovy را برای اطمینان از در دسترس بودن برای بیماران فعلی متوقف می کند.


عکس:

جیم وندروسکا/رویترز

این فرصت تجاری باعث سودهای بزرگی برای سهام Eli Lilly و Novo Nordisk، دو شرکت پیشرو، شده است. ارزش بازار سهام الی لیلی در روز چهارشنبه از 400 میلیارد دلار گذشت – آستانه ای که هیچ شرکت دارویی خالص نمی تواند به آن ببالد. این هفته، Novo Nordisk اعلام کرد که به طور موقت برخی از دوزهای استارتر کم قدرت Wegovy را در ایالات متحده در تلاش برای محافظت از منابع برای بیماران فعلی در میان افزایش تقاضا متوقف می کند.

در همین حال، کارفرمایان، بیمه‌گران و دولت هزینه‌های احتمالی را محاسبه می‌کنند. اندرو ویتی، مدیر اجرایی گروه یونایتد هلث، در یک تماس اخیر در مورد درآمد خود خاطرنشان کرد که بیمه‌گران «باید واقعاً روشن باشند که کدام بیماران واقعاً از این داروها سود می‌برند». بیماران نیز انجام می دهند. از آنجایی که این داروها بیش از 10000 دلار در سال هزینه دارند، پرداخت های غیرقانونی مشترک برای برخی، ماندن برای مدت نامحدود در مصرف این داروها را برای بسیاری از آنها دشوار می کند. این برچسب قیمت می تواند دسترسی نابرابر به درمان بیماری را افزایش دهد که در بین افراد کم درآمد بسیار شایع است.

Medicare هنوز داروهای چاقی را پوشش نمی دهد، اما مقاله اخیر در مجله پزشکی نیوانگلند هشدار داد که در این سناریوی فرضی که همه ذینفعان Medicare مبتلا به چاقی باید از Wegovy استفاده کنند، هزینه از کل بودجه Medicare قسمت D فراتر خواهد رفت. بر اساس این مطالعه، اگر فقط 10 درصد از افراد چاق در مدیکر آن را با قیمت خالص سالانه حدود 13600 دلار دریافت کنند، هزینه آن برای مدیکر حدود 27 میلیارد دلار در سال خواهد بود. بر اساس گزارش موسسه بررسی بالینی و اقتصادی، مگر اینکه لیست قیمت Wegovy بیش از 40 درصد کاهش یابد، هزینه کلی دارو مزایای سیستم مراقبت های بهداشتی ایالات متحده را تحت الشعاع قرار می دهد.

دکتر دیوید ریند، مدیر ارشد پزشکی ICER می‌گوید: «اگر تمام پول خود را صرف کاهش وزن کنید، پولی برای انجام کارهای دیگر در حوزه سلامت نخواهید داشت.

میزان توجهی که داروهایی مانند اوزمپیک در پلتفرم های رسانه های اجتماعی به واسطه شهادت افراد عادی و افراد مشهور به خود جلب می کند، نشان می دهد که چقدر این دسته جدید از داروها به سرعت محبوب می شوند. وال استریت در حال افزایش اشتهای خود است.

برخی از داروهایی که ابتدا برای درمان دیابت نوع 2 تایید شده بودند، اکنون برای کاهش وزن زیبایی استفاده می شوند. دانیلا هرناندز از WSJ نحوه عملکرد آنها، عوارض جانبی آنها و نگرانی در مورد عواقب ناخواسته را توضیح می دهد. تصویر: الیزابت اسملوف

به دیوید واینر در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8