طرح جدایی ارنست و یانگ پس از شورش توسط رهبران ایالات متحده

Category: خبر های امروز

ارنست اند یانگ طرح خود را برای تقسیم بازوهای حسابرسی و مشاوره خود کنار گذاشته است، که نشان دهنده یک عقب نشینی چشمگیر و پرهزینه از پیشنهادی است که قرار بود حرفه حسابداری را تغییر دهد، اما در بحبوحه درگیری های درونی شدید در شرکت به پایان رسید.

بر اساس یادداشتی که برای 13000 شریک EY ارسال شده است، رهبران جهانی شرکت Big Four روز سه‌شنبه گفتند که «کار روی پروژه را متوقف می‌کنند» زیرا سران بازوی ایالات متحده EY، بزرگترین عضو شبکه جهانی، تصمیم گرفته‌اند که به جلو حرکت نکنند. .

به جای ایجاد دو شرکت پویا، EY اکنون با خلاء رهبری بالقوه، هزاران شریک عصبانی، شکاف بین شراکت های ایالات متحده و خارج از کشور و مشتریان گیج مانده است. EY بیش از یک سال و بیش از 100 میلیون دلار را صرف این تلاش کرد تا بتواند توسط گروه کوچکی از مدیران ارشد ایالات متحده اصلاح شود.

یکی از شرکای EY ایالات متحده که طرفدار معامله بود، گفت: «این آغاز یک دوره واقعی شرارت است.

رهبران جهانی EY در یادداشت به شرکا گفتند که به اصل تقسیم کسب و کارهای حسابرسی و مشاوره متعهد هستند. اما با توجه به شکست مذاکرات فشرده در هفته‌های اخیر برای نجات توافق، مشخص نیست که چگونه می‌توان یک تقسیم را به گونه‌ای طراحی کرد که به اجماع برسد.

یکی از افراد نزدیک به معامله گفت: «ما فکر می کردیم چیزی داریم که همه در آن ثبت نام کنند. “این به معنای بازگشت به تابلوی نقاشی است.”

شکست این پروژه نشان دهنده مخالفت تحقیرآمیز برای کارمین دی سیبیو، رئیس و مدیر اجرایی جهانی EY است که از جدایی برنامه ریزی شده دفاع کرد. آقای دی سیبیو در ابتدا قرار بود در ماه ژوئن بازنشسته شود، اما برای بررسی این پیشنهاد به مدت دو سال تمدید شد و به عنوان رهبری شرکت مشاوره تازه ایجاد شده معرفی شد.

برنامه های او با شورش رهبران حسابرسی ایالات متحده که شکایت داشتند که تجارت مشاوره بخش عمده ای از تجارت مالیاتی سودآور شرکت را به دست می آورد، خنثی شد. حسابرسان، به همراه گروهی با نفوذ از شرکای بازنشسته، نگران بودند که این انشعاب، تجارت حسابرسی را برای رقابت بیش از حد ضعیف کند.

EY اکنون با بحران رهبری بالقوه در صدر شرکت 390000 نفری مواجه است. آقای دی سیبیو و رهبران خارج از کشور EY که از فروپاشی حمایت کردند، اعتبار خود را به دلیل عدم انجام آن از دست داده اند. اعضای کارکنان از عدم قطعیت ایجاد شده در این طرح و کاهش هزینه هایی که برای افزایش سودآوری بر آنها تحمیل شده است عصبانی هستند.

جولی بولند، رئیس بازوی ایالات متحده EY و یکی از رهبران بالقوه این شرکت، ممکن است برای کسب حمایت جهانی دچار مشکل شود. او قرار بود ریاست شراکت جدید متمرکز بر حسابرسی را بر عهده بگیرد، اما نتوانست مدیران اجرایی خود را در پشت طرح فروپاشی متحد کند.

این انشعاب مستلزم دریافت تأییدیه از شرکا در ده‌ها کشور بود و به یک طرح پیچیده برای جمع‌آوری پول نقد برای پرداخت میلیون‌ها دلار به شرکای حسابرسی برای دست کشیدن از تجارت مشاوره بستگی داشت.

این طرح با بادهای معکوس ناشی از افزایش نرخ بهره و بازارهای نوسان مواجه شد. EY برای کسب و کار مشاوره برنامه ریزی کرده بود که میلیاردها دلار وام بگیرد و میلیاردها دلار دیگر از یک IPO برای پرداخت شرکای حسابرسی جمع آوری کند و همچنین برای شرکای بازنشسته بازنشستگی را تامین کند.

بر اساس نسخه ای از یادداشت داخلی که توسط وال استریت ژورنال مشاهده شد، خانم بلند و دیگر رهبران ایالات متحده روز سه شنبه گفتند که از جدایی در زمان مناسب حمایت خواهند کرد، اما همچنین خواسته های خود را برای تغییر مطرح کردند. در یادداشت آمده است که این شرکت باید ساختار خود را ساده کند، در استراتژیک ترین مشاغل خود سرمایه گذاری کند و حکمرانی خود را مدرن کند. این اقدامات همچنین ما را برای اجرای گزینه های تراکنش در آینده بهتر آماده می کند.

تلاش EY در صنعت حسابداری که علیرغم تضاد منافع احتمالی، به شدت به سمت عملیات مشاوره حرکت کرده است، از نزدیک تحت نظر بود. EY امیدوار بود الگویی ایجاد کند که سایر شرکت های پیشرو مجبور به پیروی از آن شوند. آقای دی سیبیو در دسامبر گفت که طبق یک کپی از پخش اینترنتی که توسط مجله مشاهده شده است، “رقبای شرکت از نظر کاری که ما انجام می دهیم حسادت می کنند.”

به نظر می رسد EY به جای ایجاد الگویی برای آینده این حرفه، ثابت کرده است که حق با شک کنندگانش است. جو اوچوزاوغلو، مدیر اجرایی جهانی شرکت رقیب Big Four Deloitte، ماه گذشته گفت که تاریخ پر از نمونه‌هایی از معاملات پیشنهادی است که «عالی به نظر می‌رسند. [with] عرشه های اسلاید زیبا [and] بسیاری از وعده‌های بزرگ» که هرگز آنطور که در نظر گرفته شده بود اجرا نشد.

به گفته افراد آشنا، شرکت‌های رقیب احتمالاً سعی خواهند کرد شرکای ناراضی EY را شکار کنند، اکنون که به نظر می‌رسد پاداش‌های چند میلیون دلاری وعده داده شده در این تقسیم‌بندی از بین رفته است. به گفته مردم، کاهش هزینه ها برای افزایش حاشیه سود در شرکت آمریکایی، از جمله تعلیق پاداش میانسالی که کارکنان امیدوار بودند در اوایل سال جاری دریافت کنند، بر ناامیدی کارکنان افزوده است.

به گفته افراد آشنا با این موضوع، تفاوت‌ها در مورد تقسیم برنامه‌ریزی‌شده، شرکت آمریکایی EY را متلاشی کرده است، که حدود 40 درصد از درآمد جهانی سالانه 45 میلیارد دلاری شرکت را تامین می‌کند. مردم گفتند که اکثر کمیته اجرایی از توافق پیشنهادی حمایت کردند، اما شریک مدیریت ایالات متحده، خانم بلند، از رد مخالفت تعدادی از رهبران ارشد حسابرسی خودداری کرد.

توانایی ظاهری چند مدیر اجرایی ایالات متحده برای از بین بردن توافقی که بر هزاران شریک در بسیاری از کشورها تأثیر می گذارد، رهبری جهانی را ناامید کرد. آقای دی سیبیو در این ماه به شرکای خود گفت که “اکثریت قاطع” از توافق حمایت کردند و آنها حق دارند در مورد ادامه دادن رای دهند.

رهبران ایالات متحده در یادداشت خود همچنین بر چالش های مالی فزاینده توافق تمرکز کردند. رهبران بر اساس یادداشت خود افزودند که شرایط سخت‌تر اقتصادی و بازار به این معنی است که «اقتصاد معاملات به چالش کشیده شده است».

آقای دی سیبیو این طرح را که به عنوان پروژه اورست شناخته می شود، راه اندازی کرد تا به محدودیت های طولانی مدت در رشد تجارت مشاوره شرکت رسیدگی کند. بسیاری از کشورها، شرکت ها را از انجام کار مشاوره ای برای شرکت هایی که حسابرسی می کنند، منع می کنند. این امر تعداد مشتریان و شرکت‌هایی را که شرکت مشاوره می‌توانست با آن‌ها کار کند، محدود می‌کرد. این یک مسئله بزرگ برای EY بود، که اکثر شرکت‌های بزرگ فناوری را ممیزی می‌کند، به این معنی که آنها نمی‌توانستند در قراردادهای مشاوره فناوری با آنها بپیوندند.

فیونا چرنیاوسکا، مدیر اجرایی شرکت تحقیقاتی سورس، گفت: «این واقعیت که این معامله، همانطور که ساخته شده، اکنون بعید به نظر می رسد که انجام شود، به این معنی نیست که تفکری که پشتوانه آن بود اشتباه بوده است. «مشتریان هنوز به دنبال مدل‌های تحویل مختلف هستند و محدودیت خاص EY – میزان مشارکت شرکت با شرکت‌های بزرگ فناوری – به همان اندازه یک مسئله فوری برای حل باقی مانده است.»

طرح فروپاشی بین هزاران فارغ التحصیل جدید که EY باید هر سال آنها را استخدام کند، عدم اطمینان ایجاد کرد. جفری یوهانس، استاد حسابداری در دانشگاه تگزاس در آستین، گفت که برخی از دانشجویانش که در مقطع کارشناسی ارشد در رشته حسابداری و پیشنهادهای شغلی از EY فارغ التحصیل می شوند، نگران پیامدهای این تقسیم و آشفتگی مرتبط با آن هستند. او گفت که دانش‌آموزان برخلاف همتایان خود در سایر شرکت‌های بزرگ چهار تاریخ شروع را در EY دریافت نکرده بودند.

به Jean Eaglesham در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8