صادرات چین تولید مازاد تجارت رکورد

Category: خبر های امروز

با رشد شدید تقاضای جهانی کالاهای این کشور ، مازاد تجاری چین در ماه نوامبر به یک رکورد افزایش یافت.

صادرات ماه نوامبر نسبت به سال گذشته 21 درصد افزایش داشت ، اداره کل گمرک روز دوشنبه گزارش داد ، با تسریع نسبت به 11.4 درصد در اکتبر و پیش بینی 12 درصدی اقتصاددانان. واردات 4.5٪ افزایش داشت که کمی نسبت به 4.7٪ در ماه اکتبر کاهش یافت و از 5.3٪ انتظار اقتصاددانان کم بود. مازاد تجاری 75.42 میلیارد دلاری حاصل از این رکورد در ماه مه بود ، زمانی که کاهش واردات عامل اصلی بود.

صادرات چین از سه ماهه دوم ، هنگامی که پکن برای شروع مجدد دومین اقتصاد بزرگ جهان پس از قفل شدن و شیوع Covid-19 در آغاز سال ، شروع به انتظار کرد ، در صدر انتظارات بازار قرار دارد. در طی همه گیر شدن ، تجهیزات محافظتی و محصولات فنی از خانه به عنوان ستون هایی برای تجارت خارج از کشور چین نقش داشته اند و به این کشور کمک می کنند تا سهم بازار جهانی خود را بدست آورد.

“محموله های خروجی به لطف افزایش تقاضای جهانی کالاهای مصرفی ساخت چین مانند محصولات الکترونیکی ، همچنان قدرتمند باقی ماندند. صادرات کالاهای دیگر هنوز بسیار آرام تر بود. “جولیان ایوانز-پریچارد ، اقتصاددان سرمایه اقتصادی گفت.

محموله های نوامبر چین به اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا و ایالات متحده ، شرکای تجاری شماره 1 و شماره 3 آن ، به ترتیب 10 و 46 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشتند و این سرعت در ماه اکتبر بود. طبق محاسبات انجام شده توسط وال استریت ژورنال ، صادرات به اتحادیه اروپا ، شریک تجاری شماره 2 آن ، پس از 7 درصد افت در ماه اکتبر ، 8.6 درصد افزایش داشت.