شرکت های تحریمی ایالات متحده و بریتانیا با علیشیر عثمانوف، الیگارش روسی مرتبط هستند

Category: خبر های امروز

واشنگتن- ایالات متحده و بریتانیا روز چهارشنبه شبکه تحریم‌های اقتصادی غرب را که روسیه را احاطه کرده است، گسترش دادند و یک شرکت بزرگ فلزی و تعداد زیادی از شرکت‌های دیگر را در تلاش برای قطع بیشتر دارایی‌های بین‌المللی و کانال‌های مالی که هنوز اقتصاد مسکو را به تجارت جهانی متصل می‌کنند، گسترش دادند. و امور مالی

در میان فهرست‌های تحریم‌ها و کنترل صادرات وزارت خزانه‌داری، وزارت امور خارجه و بازرگانی بریتانیا و ایالات متحده، شبکه جهانی از شرکت‌ها و شرکای علیشیر عثمانوف، یکی از ثروتمندترین الیگارش‌های روسیه، از جمله شرکت سهامی فلزات و معدن USM Holdings Co.

آقای عثمانوف در مارس 2022 زمانی که متحدان اروپایی اوکراین یک کمپین فشار اقتصادی بزرگ علیه روسیه در پاسخ به حمله به اوکراین به راه انداختند، تحریم شد. اما بسیاری از مهم ترین دارایی های او اینطور نبودند. برخی از مقامات گفتند که مقامات غربی نگران این بودند که تحریم همه شرکت های الیگارشی ممکن است در بازارهای جهانی آشفتگی ایجاد کند.

ایالات متحده همچنین ده ها شرکت دیگر مستقر در سرتاسر جهان، از جمله در چین، ترکیه و امارات متحده عربی را اضافه کرد که به گفته مقامات، به تامین پایگاه نظامی و صنعتی روسیه کمک می کنند. وزیر خارجه بریتانیا گفت که آن‌چه را که تثبیت‌کننده‌های مالی برای الیگارش‌های روسی که قبلاً از بازارهای بین‌المللی قطع شده بودند، تحریم کرده است.

تصویر: تاد جانسون/ چارلی استوارت

برایان نلسون، معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «در حالی که کرملین به دنبال راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌های گسترده چندجانبه و کنترل‌های صادراتی اعمال شده بر روسیه به دلیل جنگش علیه اوکراین است، ایالات متحده و متحدان و شرکای ما همچنان به اختلال در طرح‌های فرار از پوتین در میدان جنگ ادامه خواهند داد.» وزارت خزانه داری برای تروریسم و ​​اطلاعات مالی.

نه USM و نه آقای عثمانوف، که از طریق شرکت با آنها تماس گرفته شد، بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

پس از قرار دادن آقای عثمانوف در فهرست تحریم ها، مقامات آمریکایی بیش از یک سال منتظر ماندند تا این شرکت ها را به طور جداگانه فهرست کنند. مقام‌های فعلی و سابق آمریکا گفتند، علاوه بر نگرانی‌هایی که تحریم‌ها می‌تواند آسیب‌های جانبی در بازارهای غربی ایجاد کند، بازرسان به زمان نیاز داشتند تا انبوه سهام‌های شرکتی را که دارایی‌ها را پنهان کرده بودند، بررسی کنند.

به عنوان مثال، مقامات آلمانی اواخر سال گذشته دفاتر یک بانک بین المللی را به عنوان بخشی از تحقیقات پولشویی در مورد آقای عثمانوف بازرسی کردند. برخی از قانونگذاران بریتانیایی و تحلیلگران شفافیت مالی می گویند که برخی از معاملات آقای عثمانوف از طریق بهشت ​​مالی فراساحلی، جزیره من، انجام می شد، که قوانین محرمانه بودن شرکت ها و بانکی آن سرمایه گذارانی را جذب کرده است که به دنبال حفظ فعالیت های خود تحت نظر مقامات بین المللی هستند. .

مقامات ارشد وزارت خزانه داری گفتند که مقامات ارشد ایالات متحده همچنین وزرای دارایی و رهبران صنعت جهان را تشویق می کنند که این هفته در واشنگتن برای تشدید اجرای تحریم های روسیه ملاقات کنند.

به گفته مقامات، ایالات متحده با به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد فرار با همتایان خود از سراسر جهان، و همچنین هشدار به برخی کشورها مبنی بر اینکه بانک ها و شرکت های آنها در معرض خطر قرار گرفتن با تحریم قرار می گیرند، در صورتی که مقامات نتوانند به طور موثر فعالیت های غیرقانونی را مهار کنند، به دنبال تشویق بیشتر به تبعیت است.

یک مقام ارشد وزارت خزانه داری گفت: “ما فشار را بر شرکت ها و حوزه های قضایی که می دانیم اجازه می دهند، افزایش می دهیم و فرار را تسهیل می کنیم.” مقامات فعلی و سابق به ترکیه، امارات و چین به‌عنوان کشورهایی اشاره می‌کنند که روسیه توانسته است کالاهای ممنوعه و منابع مالی را در آن‌ها ارسال کند، و همچنین چندین همسایه روسیه که کرملین روابط مالی و جریان‌های تجاری خود را مانند سایر بازارها عمیق‌تر کرده است. بسته. دولت‌های این کشورها گفته‌اند که اجازه فعالیت‌های تحریم‌شده را از طریق بازارهایشان نمی‌دهند.

در حالی که دولت روسیه در سه ماهه اول سال جاری کسری بودجه را به ثبت رساند و اقتصاد همچنان از کمپین تحریم‌ها در حال لنگ است، چشم‌انداز اقتصادی این کشور بهتر از پیش‌بینی اولیه است و ماشین جنگی مسکو همچنان در حال کار است.

این مقام ارشد وزارت خزانه داری گفت: «حقیقت این است که حتی برخی از کشورهایی که علناً با جنگ غیرمعقول روسیه مخالفت کرده اند، در اقدامی کوتاهی می کنند تا اطمینان حاصل کنند که روسیه نمی تواند از شرکت ها و بانک های آنها برای تجهیز ارتش خود بهره برداری کند».

به ایان تالی به آدرس [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8