سهام پس از دقایق فدرال رزرو با کاهش قیمت بسته می شود

Category: خبر های امروز

سهام ایالات متحده در روز چهارشنبه سقوط کرد و از سودهای قبلی در جلسه عقب نشینی کرد.

پس از آنکه داده‌ها نشان داد تورم در ماه مارس به پایین‌ترین سطح خود در نزدیک به دو سال اخیر رسیده است، سهام روز را با افزایش شروع کردند. سپس در بعدازظهر قدرت خود را از دست دادند و جلسه را در حدود پایین ترین سطح خود در روز به پایان رساندند.

S&P 500 با 16.99 واحد یا 0.4 درصد کاهش به 4091.95 واحد رسید، در حالی که Nasdaq Composite 102.54 واحد یا 0.9 درصد کاهش یافت و به 11929.34 رسید. میانگین صنعتی داوجونز با 38.29 واحد یا 0.1 درصد کاهش به 33646.50 رسید.

وزارت کار روز چهارشنبه اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف کننده، معیاری برای سنجش تورم، در ماه گذشته 5 درصد افزایش یافت. این گزارش نشان داد که تورم از بالاترین رکورد چند دهه خود در ژوئن گذشته به عقب نشینی ادامه می دهد. از نظر بسیاری از سرمایه گذاران، این امر باید فدرال رزرو را در مسیری نگه دارد تا کمپین افزایش نرخ بهره خود را در طول سال به پایان برساند.

اما تورم نیز بسیار بالاتر از سطح قبل از همه گیری باقی می ماند. و بانک مرکزی خود افزایش بیشتر نرخ ها را رد نکرده است. تقریباً همه 18 مقامی که در نشست ماه گذشته فدرال رزرو شرکت کردند، پیش بینی کردند که بانک مرکزی احتمالاً امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

مایک لوونگارت، رئیس بخش ساخت نمونه کارها در دفتر سرمایه‌گذاری جهانی مورگان استنلی، گفت: گزارش تورم مصرف‌کننده در روز چهارشنبه «فدرال رزرو را در مسیر افزایش دوباره نرخ بهره نگه می‌دارد و در عین حال تلاش می‌کند تعادلی ظریف ایجاد کند».

سرمایه گذاران مشتاق بودند بدانند که آیا تورم ماهانه دوباره کاهش یافته است یا خیر.


عکس:

اسپنسر پلات/گتی ایماژ

اخبار شرکتی باعث نوسان در برخی از سهام شد.

پس از موافقت شرکت لیزینگ کانتینر برای خرید توسط Brookfield Infrastructure، سهام تریتون اینترنشنال 20.33 دلار یا 32 درصد افزایش یافت و به 83.34 دلار رسید..

ارزش سهام عادی تریتون در این معامله حدود 4.7 میلیارد دلار است.

سهام خطوط هوایی امریکن 1.32 دلار یا 9.2 درصد کاهش یافت و به 13 دلار رسید پس از اینکه این شرکت دستورالعمل خود را برای درآمد سه ماهه اول کاهش داد.

در جاهای دیگر، سهام عمدتا بالاتر بود.

Stoxx Europe 600 سراسر قاره ای 0.1% افزایش یافت، در حالی که CAC 40 فرانسه 0.1% افزایش یافت و به دلیل سهم برندهای لوکس به بالاترین حد خود رسید.

در آسیا، نیکی 225 ژاپن 0.6 درصد و شاخص ترکیبی شانگهای 0.4 درصد افزایش یافت. شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ 0.9 درصد کاهش یافت.

اوراق قرضه بسیاری از سودهای قبلی خود را جبران کردند. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا از 3.433 درصد در روز سه شنبه به 3.419 درصد کاهش یافت. با افزایش قیمت اوراق، بازدهی کاهش می یابد.

قیمت بیت کوین پس از افزایش روز سه شنبه کاهش یافت و در حدود 30000 دلار در نوسان بود.

عکس: یوکی ایوامورا/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ

به Akane Otani در [email protected] و ویل هورنر در [email protected] بنویسید.

ما می خواهیم از تو بشنویم