سهام تحت فشار ناشی از افزایش احتمالی نرخ فدرال رزرو

Category: خبر های امروز

در حالی که سرمایه گذاران برای افزایش احتمالی دیگری در نرخ بهره در نشست ماه آینده فدرال رزرو آماده می شوند، سهام ایالات متحده روز دوشنبه کاهش یافت.

S&P 500 0.6% از دست داد، در حالی که Dow Jones Industrial Average 0.1% کاهش یافت. Nasdaq Composite 0.9% سقوط کرد. سهام های کوچک پیشرفت کردند – راسل 2000 0.5٪ افزایش یافت.

سرمایه گذاران در حال واکنش به داده های مشاغل ماه مارس هستند که در روز جمعه زمانی که بازار سهام بسته شد و معاملات اوراق قرضه به اختصار منتشر شد. داده‌های وزارت کار نشان می‌دهد که کارگران همچنان در تقاضای بالا هستند و احتمال افزایش نرخ بهره دیگر توسط فدرال رزرو را افزایش می‌دهد. بازده اوراق قرضه در جریان معاملات سبک روز جمعه با کاهش قیمت ها افزایش یافت که در معاملات دوشنبه ادامه یافت.

Rayna Lesser Hannaway، مدیر پورتفولیو در Polen Capital، گفت: «این یک محیط آسان برای فعالیت نیست – برای سه سال گذشته، بحران لایه‌ای بر بحران بوده است. مهم است که شرکت‌هایی را شناسایی کنیم که می‌توانند هر طوفانی را که در راه است تحمل کنند.»

فناوری و سایر سهام‌های رشد محور که به دلیل پتانسیل آنها برای ایجاد سودهای بادآورده در آینده از نرخ بهره پایین‌تر سود می‌برند، روز دوشنبه بیشترین آسیب را متحمل شدند. انتظارات هاوکیش فدرال باعث شد بخش های فناوری و خدمات ارتباطی به ترتیب 1% و 1.4% کاهش پیدا کنند. در همین حال، انرژی و صنایع با افزایش 0.6 درصدی و 0.5 درصدی همراه شدند.

پس از گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه اکسون موبیل در حال بررسی خرید شرکت فرکینگ است، پایونیر منابع طبیعی 5 درصد افزایش یافت. Micron Technology پس از اینکه رقیب سازنده تراشه خود سامسونگ اعلام کرد هفته گذشته تولید خود را کاهش می دهد، 7.9 درصد جهش بخش بزرگتر را کاهش داد. پس از بیانیه روز جمعه در مورد نیاز به بهبود ساختار مالی، سهام برندهای تاپرور با 48 درصد کاهش به زیر 2 دلار در هر سهم رسید.

عکس: ریچارد بی لوین / زوما پرس

طبق داده‌های گروه CME، قراردادهای آتی صندوق‌های فدرال نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بیش از دو سوم شانس دارند که فدرال رزرو در ماه آینده نرخ‌ها را 0.25 درصد افزایش دهد. داده‌های FactSet نشان می‌دهد معامله‌گران انتظار دارند که نرخ سیاست قبل از اینکه تا پایان سال به زیر 4.5 درصد برسد، حدود 5 درصد به اوج خود برسد. زمانی که ترس از آشفتگی بانکی در اواسط ماه مارس در بدترین حالت خود قرار داشت، معامله گران شرط بندی می کردند که فدرال رزرو تا دسامبر نرخ بهره را به زیر 4 درصد کاهش دهد.

جیمز آتی، مدیر سرمایه گذاری در Abrdn گفت: “فدرال رزرو هنوز کار برای انجام دادن دارد.” منطقی است که در حال حاضر به کوهنوردی آنها در ماه مه فکر کنیم.

بازده اوراق قرضه افزایش خود را افزایش داد. بازدهی اوراق بهادار 10 ساله خزانه داری آمریکا از 3.382 درصد در روز جمعه به 3.415 درصد افزایش یافت. بازده دو ساله از 3.970% به 4.006% رسید.

سرمایه‌گذاران مجموعه‌ای از داده‌های سنگین در نیمه آخر هفته دارند: شاخص قیمت مصرف‌کننده برای ماه مارس چهارشنبه قرار است، و آخرین قیمت‌های تولیدکننده روز پنجشنبه منتشر خواهد شد.

فصل درآمد نیز آغاز می شود. شرکت هایی که بخشی از اقتصاد را نمایندگی می کنند، از جمله خطوط هوایی دلتا، ولز فارگو، سیتی گروپ و جی پی مورگان چیس، درآمد خود را گزارش خواهند کرد. تحلیلگران انتظار دارند که شرکت های S&P 500 برای دومین بار متوالی کاهش درآمدهای سه ماهه را گزارش کنند و پیش بینی می شود سود سه ماهه اول 6.8 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

خانم لسر هانوی، که تیم رشد شرکت پولن کاپیتال در ایالات متحده را رهبری می کند، گفت که از سهامی که به شدت به عوامل اقتصادی کلان که قابل پیش بینی نیستند، مانند سهام بانک ها و شرکت های انرژی، وابسته هستند، اجتناب می کند. در همین حال، شرکت های مصرف کننده، مانند Five Below شرکت

و Wingstop شرکت،

به بالای دارایی های رشد شرکت کوچک ایالات متحده رسیده اند. او گفت که ایده ها در حوزه های مراقبت های بهداشتی و صنایع، دو بخش کمتر چرخه ای، نیز جالب هستند.

شاخص شانگهای کامپوزیت چین 0.4 درصد سقوط کرد در حالی که نیکی 225 ژاپن 0.4 درصد رشد کرد. Kospi کره جنوبی 0.9 درصد افزایش یافت. بازارهای سراسر اروپا و هنگ کنگ دوشنبه به دلیل تعطیلات عید پاک تعطیل بودند.

بهای معاملات آتی نفت برنت، معیار بین المللی نفت، 0.7 درصد کاهش یافت و به 84.50 دلار در هر بشکه رسید.

بازارهای اروپا و هنگ کنگ دوشنبه به دلیل تعطیلات عید پاک تعطیل بودند، در حالی که معاملات در ایالات متحده طبق روال معمول ادامه داشت.


عکس:

BRENDAN MCDERMID/REUTERS

به اریک والرشتاین در [email protected] و کیتلین مک کیب در [email protected] بنویسید.

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8