سهام، قیمت نفت به شدت سقوط کرد زیرا سرمایه گذاران برای افزایش نرخ فدرال رزرو آماده می شوند

Category: خبر های امروز

میانگین صنعتی داوجونز روز سه شنبه بیش از 350 واحد سقوط کرد زیرا معامله گران ریسک را کنار زدند و به دنبال امنیت در اوراق قرضه دولتی بودند، زیرا نگران بودند تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره در حال رسیدن به لحظه ای نامطمئن برای اقتصاد باشد.

درد در بازارهای حساس اقتصادی، ریزش سهام بانک های منطقه ای، قیمت نفت و اوراق با کیفیت پایین گسترش یافت. بدهی های خزانه داری و طلا – پناهگاه های امن سنتی در میان مشکلات بازار – از معدود دارایی هایی بودند که به دست می آمدند.

نگرانی ها در مورد سلامت بخش بانکی پس از First Republic Bank FRC افزایش یافت -43.30٪

توسط رگولاتورها توقیف شد و نتوانست بر فرار سپرده‌ای که هفته‌ها وام‌دهنده را آزار می‌داد غلبه کند. جی پی مورگان چیس‘s

معامله برای خرید بانک بازارها را در روز دوشنبه آرام کرد، اما با بررسی وال استریت از پیامدها، این احساسات ضعیف شد.

شاخص بانکداری منطقه ای KBW 4.5 درصد کاهش یافت. PacWest Bancorp،

PACW -27.78٪

در میان بانک‌هایی که در آشفتگی ماه مارس بیشترین ضربه را خوردند، حدود یک چهارم ارزش باقی‌مانده خود را از دست دادند. بانکورپ اتحاد غربی،

وال -15.12٪

همچنین در تیررس، ریختن 15٪. هر دو سهام چندین بار به دلیل نوسانات متوقف شدند.

این غوغا باعث شد تا شاخص‌های سهام در سطح وسیع‌تری به سمت پایین بیفتند. شاخص صنایع داو 1.1 درصد، S&P 500 1.2 درصد افت کرد و Nasdaq Composite پر از فناوری 1.1 درصد سقوط کرد.

شاخص‌ها نسبتاً پایین‌تر باز شدند، اما زیان در اولین ساعت جلسه شتاب گرفت. 10 بخش از 11 بخش S&P 500 در روز کاهش یافتند و 27 سهم از 30 سهم در داو نیز کاهش یافتند.

ما دیروز متقاعد شدیم که هرج و مرج بانک منطقه ای تحت کنترل است. جف کیلبرگ، مدیر اجرایی KKM Financial گفت: اکنون، ما اطمینان نداریم. ما در یک چرخه 24 ساعته از اعتماد به نفس بیش از حد به اضطراب رسیدیم.

فرار از ریسک در مقطعی حساس برای مقامات فدرال رزرو است که انتظار می رود افزایش نرخ بهره دیگری را با هدف کاهش تورم که بسیار بالاتر از هدف باقی می ماند، ادامه دهند. حرکت نرخ تهاجمی فدرال رزرو در سال گذشته زمینه را برای بحران در بخش بانکی در بهار امسال فراهم کرد و بر خطرات اقتصادی در صورت تشدید شرایط مالی بیش از حد تاکید کرد.

معامله گران در بازارهای آتی پشت شرط بندی هایی هستند که فدرال رزرو روز چهارشنبه نرخ ها را یک چهارم درصد افزایش می دهد و بین 5 تا 5.25 درصد خواهد داشت، اما به گفته ردیاب گروه CME، موقعیت آنها هیچ انتظاری برای افزایش بیشتر از این هفته نشان نمی دهد. در عوض، شرط‌بندی‌ها در حال افزایش است که بانک مرکزی طی چند ماه آینده شروع به کاهش نرخ‌ها خواهد کرد، دیدگاهی تاریک درباره اقتصاد که با پیش‌بینی خود فدرال رزرو برای ثابت نگه داشتن نرخ‌ها در تناقض است.

سهام بانکی در قلب طوفان روز سه شنبه قرار داشت. بانک‌های منطقه‌ای بزرگ‌تر مانند Zions Bancorp، Comerica و KeyCorp از جمله بزرگترین بازندگان S&P 500 بودند که همگی بیش از 9 درصد کاهش داشتند.

جورج سیپولونی، مدیر پورتفولیوی در Penn Mutual گفت: نگرانی‌ها در مورد تقاضای ضعیف برای دارایی‌های First Republic و قیمت مطلوبی که جی‌پی مورگان با آن خرید را مهر و موم کرد، سرمایه‌گذاران در سهام سایر بانک‌ها را دچار مشکل کرده است.

آقای سیپولونی گفت: «اگر شما آن را به بقیه منطقه‌ها تعمیم دهید، نوید خوبی برای آنها نخواهد داشت.

بلر شودو، رئیس بازرگانی درجه سرمایه‌گذاری در بانک ایالات متحده، گفت: در همین حال، سرمایه‌گذاران اوراق قرضه از ضررهایی که احتمالاً طلبکاران First Republic متحمل می‌شوند با تغییر دست بانک متحمل شده‌اند. آقای شودو گفت که اوراق قرضه سایر بانک‌ها در معاملات پرشتاب روز سه‌شنبه دچار فروش قابل‌توجهی شدند و بدهی‌های ضعیف‌تر مؤسسات بیشترین ضرر را متحمل شدند.

سرمایه‌گذاران نه تنها نگران هستند که بانک‌های بیشتری دچار تزلزل شوند، بلکه همچنین نگران هستند که ناراحتی آنها ممکن است باعث بحران اعتباری گسترده‌تر شود که دسترسی شرکت‌ها و خانوارها به استقراض را در سراسر کشور محدود می‌کند. این امر تأثیر حرکت‌هایی را که فدرال رزرو قبلا انجام داده است، دو چندان می‌کند، که کسب‌وکارهای وام‌دهی ارزان و مصرف‌کنندگان را که در طول همه‌گیری از آن لذت می‌برند، خنثی کرده است.

سهام بانک های منطقه ای و سهام انرژی باعث کاهش شاخص های اصلی شدند زیرا سرمایه گذاران همچنان به هضم عواقب ناشی از توقیف و فروش First Republic Bank ادامه می دهند.


عکس:

وینی وینترمایر برای وال استریت ژورنال

در نشانه دیگری از نگرانی اقتصادی، قیمت نفت خام برنت، معیار جهانی نفت، 5 درصد کاهش یافت و به 75.32 دلار در هر بشکه رسید که بزرگترین کاهش یک روزه آنها از اوایل ژانویه تاکنون است، در میان نگرانی ها مبنی بر اینکه تقاضای انرژی در شرایط رکود متضرر خواهد شد. تحلیلگران ریستاد نوشتند اگر فدرال رزرو سیگنال افزایش بیشتر نرخ در آینده را بدهد، ممکن است قیمت نفت بیشتر کاهش یابد. این کاهش بر بخش انرژی که بدترین عملکرد را در S&P 500 با بیش از 4 درصد کاهش داشت، تأثیر گذاشت.

در همین حال، قیمت اوراق قرضه دولتی افزایش یافت که نشان دهنده تقاضای قوی برای اوراق بهادار است که در صورت تزلزل اقتصاد، برای حفظ ارزش بهتر مجهز شده اند. بازدهی شاخص 10 ساله خزانه داری از 3.573 درصد در روز دوشنبه به 3.438 درصد کاهش یافت. بازده دو ساله، که به ویژه به نحوه تعیین نرخ بهره توسط فدرال رزرو حساس است، حتی بیشتر کاهش یافت. بازده اوراق قرضه با افزایش قیمت آن کاهش می یابد.

استثنا مربوط به بازده اوراق خزانه کوتاه مدت بود که دولت قول داده بود در اوایل ژوئن بازپرداخت کند. جانت یلن، وزیر خزانه داری، روز دوشنبه هشدار داد که اگر کنگره سقف بدهی فدرال را افزایش ندهد، ممکن است دولت تا اول ژوئن نکول کند. بازده اسکناس های سررسید در اوایل ژوئن بیش از نیم درصد افزایش یافت.

در میان نشانه‌های دیگر رکود، داده‌های دولت روز سه‌شنبه نشان داد که بازار کار در ماه مارس بیش از آنچه که اقتصاددانان انتظار داشتند کند شد و تعداد فرصت‌های شغلی از بیش از ۱۰ میلیون شغل در ماه قبل به کمتر از ۹.۶ میلیون نفر رسید.

و درآمد شرکت‌ها در میان شرکت‌های S&P 500 در مسیر کاهش بیش از 3 درصدی برای سه ماهه اول قرار دارد، حتی اگر حدود 80 درصد از اجزای این شاخص تاکنون سودهای بهتر از حد انتظار داشته‌اند.

کن مک‌آتامنی، مدیر پورتفولیوی سهام در ویلیام بلر، گفت: «بانک مرکزی هنوز در حال سخت‌گیری است که به وضوح کاهش رشد را نشان می‌دهد.

گزارش‌های درآمدی قوی از تعداد معدودی از شرکت‌ها به سرمایه‌گذاران نقاط روشنی را برای در نظر گرفتن نشان می‌دهد. Brewer Molson Coors پس از گزارشی مبنی بر دو برابر شدن سود تعدیل شده آن در سه ماهه اول، 7.7 درصد افزایش یافت. ماریوت‘s

مدیر عامل شرکت به سرمایه گذاران گفت که عدم قطعیت اقتصاد کلان بر تقاضای سفر تأثیر نمی گذارد و سهام آن را 9 درصد افزایش می دهد.

قراردادهای ماه اول طلا با 1.6 درصد افزایش به 2014.30 دلار در هر اونس تروی رسید و این فلز امن را به 11 درصد افزایش داد.

-هانا میائو در این مقاله مشارکت داشت.

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8