سرمایه گذاران فصل سود شرکت را به عنوان آزمون بعدی برای سهام می بینند

Category: خبر های امروز

شروع این هفته در فصل سود شرکت‌ها آزمایش بعدی را برای بازار ارائه می‌کند زیرا سرمایه‌گذاران در نظر دارند که آیا سهام ایالات متحده می‌توانند در مواجهه با بدتر شدن سودها، سودهای اخیر را حفظ کنند یا خیر.

تحلیلگران انتظار دارند شرکت های S&P 500 برای دومین بار متوالی کاهش درآمدهای فصلی را گزارش کنند. بر اساس گزارش فکت ست، پیش بینی می شود سود سه ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.8 درصد کاهش یابد. این شدیدترین کاهش درآمد را از سه ماهه دوم سال 2020 نشان می دهد، زمانی که شروع همه گیری کووید-19 منجر به کاهش 32 درصدی سود شد.

اریک گوردون، رئیس سهام در Brown Advisory می‌گوید: «از دیدگاه سود شرکت‌ها، ما در حال حاضر در رکود هستیم.

شرکت‌ها با انبوهی از چالش‌ها، از جمله تورم و افزایش نرخ‌های بهره – و اخیراً نگرانی در مورد سلامت سیستم مالی در پی دو بزرگ‌ترین ورشکستگی بانک‌ها از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸، مبارزه کرده‌اند. با این حال، سهام ایالات متحده در سال جاری افزایش یافته است و S&P 500 6.9٪ افزایش یافته است.

اگرچه وال استریت انتظارات درآمدی خود را کاهش داده است، سرمایه‌گذاران به دنبال این دور بعدی گزارش‌ها هستند تا ببینند سود شرکت‌ها چقدر می‌تواند کاهش یابد و اینکه آیا این باعث می‌شود سهام نسبت به ارزششان گران به نظر برسد یا خیر.

سرمایه گذاران این هفته نتایج سه ماهه برخی از بزرگترین بانک های کشور از جمله جی پی مورگان چیس و شرکت سیتی گروپ را بررسی خواهند کرد. شرکت

سرمایه گذاران و Wells Fargo & Co. همچنین آخرین گزارش های قیمت مصرف کننده و تولید کننده را برای مطالعه در مورد کاهش تورم تجزیه و تحلیل خواهند کرد، که احتمالاً بر سرعت کمپین فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره تأثیر می گذارد.

گزارش ماهانه مشاغل روز جمعه نشان داد که اقتصاد همچنان به افزایش مشاغل در یک کلیپ سالم در ماه مارس ادامه می دهد، که ممکن است انتظارات سرمایه گذاران را برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست بعدی خود در ماه مه افزایش دهد.

بانک‌ها در اوایل به عنوان موج اول شرکت‌ها برای گزارش نتایج اقدام خواهند کرد. پس از آشفتگی سیستم بانکی ماه مارس، سرمایه گذاران این بخش را با دقت بیشتری زیر نظر دارند. بسیاری از فعالان بازار به دنبال این هستند که ببینند آیا مدیران بانک ها برنامه هایی را برای مهار وام دهی نشان می دهند، که پیامدهایی برای چشم انداز رشد در سراسر صنایع دارد و می تواند بر مسیر نرخ بهره فدرال رزرو تأثیر بگذارد.

اسکات دوبا، مدیر ارشد سرمایه گذاری و مدیر عامل مدیریت ثروت در Prime Capital Investment Advisors، گفت: “ما در تلاش هستیم تا بفهمیم که استانداردهای سخت تر وام دهی چه تاثیری بر رشد اقتصادی خواهد داشت.” این به ما چیزهای زیادی را در مورد اینکه چقدر شرایط مالی سست یا تنگ است به ما می گوید.

آقای دوبا گفت که شرکت او در حال حاضر سهام شرکت‌های مراقبت‌های بهداشتی و مصرف‌کننده را ترجیح می‌دهد، سهام دفاعی زمانی که بازار دچار مشکل می‌شود به عنوان یک بازی ایمنی دیده می‌شود.

گزارش‌های درآمدی از شرکت‌های فناوری مگاکاپ پس از افزایش قابل توجه قیمت سهام برای شروع سال، در بازار ظاهر می‌شوند. وزن سنگین شرکت هایی مانند اپل شرکت

و مایکروسافت شرکت

در S&P 500، نتایج حاصل از آنها به ویژه در جهت کلی بازار سهام تأثیرگذار است.

آنا راثبون، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در خدمات مشاوره سرمایه‌گذاری CBIZ گفت: «برای من منطقی نیست که سهام‌های فناوری در نوسان صعودی باشند در حالی که انتظارات درآمد پایین‌تر است». “من فکر می کنم زمانی که درآمد شروع به بیرون آمدن کند، مقداری واقعیت بررسی می شود.”

یک سوال اساسی برای سرمایه گذاران این است که مشتریان تا چه زمانی می توانند به قیمت های بالاتر ادامه دهند زیرا شرکت ها سعی می کنند هزینه های بالا را منتقل کنند. تحلیلگران انتظار دارند درآمد سه ماهه اول شرکت های S&P 500 رشد 1.8 درصدی داشته باشد که کمترین افزایش فروش از سه ماهه سوم سال 2020 را نشان می دهد.

افکار خود را به اشتراک بگذارید

در گزارش های سود سه ماهه اول به دنبال چه چیزی هستید؟ به گفتگوی زیر بپیوندید.

گزارش های اولیه سه ماهه نشان می دهد که برخی از شرکت ها با وجود مشکلات فروش و سود خود را حفظ می کنند. شرکت مواد غذایی Conagra Brands شرکت

هفته گذشته با اشاره به افزایش قیمت‌ها ناشی از تورم، درآمدی قوی‌تر از حد انتظار داشت. نایک شرکت

جهش 14 درصدی در فروش سه ماهه را گزارش داد و هدف رشد درآمد خود را در ماه مارس افزایش داد زیرا از طریق مازاد موجودی کار کرد.

برخی از سرمایه گذاران گفتند که بر اساس کاهش شدید برآوردهای اجماع، برای نتایج ضعیف تر آماده شده اند. بر اساس گزارش FactSet، تحلیلگران انتظارات درآمدی خود را در سه ماهه اول حدود 6.2 درصد کاهش دادند که بازبینی بسیار شدیدتر از حد معمول است. این به شرکت ها نوار کمتری برای تسویه حساب می دهد تا به سرمایه گذاران اطمینان بیشتری برای جذب سهام بدهد.

جورج سیپولونی، مدیر پورتفولیوی در پن Mutual Asset Management می گوید: «انتظارات در این سه ماهه بسیار پایین است. “اگر شکست بخورید و پیش بینی مناسبی ارائه دهید، این پتانسیل را دارید که سهام شما در مدت زمان کوتاهی ظاهر شود.”

به گفته برخی از سرمایه گذاران، برآوردهای درآمد برای نیمه دوم سال 2023 نسبتاً رو به رشد است، که می تواند منجر به بازنگری های بیشتر در وال استریت شود. برای سال، تحلیلگران رشد درآمد 1.2٪ را پیش بینی کردند.

کاهش سود ریسک گران‌تر نشان دادن سهام را نسبت به سود شرکت‌ها به همراه دارد. شرکت های موجود در S&P 500 در حدود 18 معامله می شوند بر اساس گزارش FactSet، برابر با درآمد پیش بینی شده آنها در 12 ماه آینده، بالاتر از میانگین 10 ساله 17.3 است.

آقای گوردون از Brown Advisory گفت: «با شروع به جریان افتادن این استانداردهای سخت‌تر وام‌دهی در اقتصاد، انتظارات درآمد باید کاهش یابد. همانطور که در طول فصل گزارش دقیقاً متوجه می‌شویم که بازنشانی باید چقدر روی سود معنادار باشد، این امر به تعیین جهت‌دهی سهام برای باقیمانده سال کمک می‌کند.

به هانا میائو در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8