سرمایه گذاران در حال انباشته شدن به ETF های مدیریت شده فعال هستند

Category: خبر های امروز

سرمایه‌گذاران در حال ریختن پول به صندوق‌های قابل معامله در بورس هستند که به طور فعال مدیریت می‌شوند و بر جذابیت استراتژی‌های فعال پس از سال‌ها درخواست برای سرمایه‌گذاری با شاخص منفعل تاکید می‌کند.

صندوق‌های فعال همچنان بخش‌هایی از بازار ETF حدود 7 تریلیون دلاری را تشکیل می‌دهند – کمتر از 6٪ از کل دارایی‌ها – اما طبق اطلاعات بلومبرگ تاکنون حدود 30٪ از کل جریانات را به ETFها جذب کرده‌اند. این به دنبال یک سال تبلیغاتی برای ETF های فعال در سال 2022 است، زمانی که آنها تقریباً 14٪ از کل جریان ها را جمع آوری کردند.

تحلیلگران می گویند جریان های بزرگ نشان دهنده علاقه بیشتر به مدیریت فعال در میان بازارهای آشفته و همچنین سهولتی است که به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا استراتژی های خاص را راحت تر معامله کنند.

تاد روزنبلوت، سرپرست تحقیقات در این زمینه، گفت: «ETF های فعال با توجه به نوسانات بازاری که در آن بوده ایم، توجه بیشتری را به خود جلب می کنند، و به ویژه با توجه به وجود بازیگران پیشرو زیادی که مردم با آنها آشنا هستند، اکنون یک نسخه ETF از استراتژی های خود را ارائه می دهند. VettaFi، یک شرکت داده و تجزیه و تحلیل.

محبوبیت صندوق‌های فعال در سال جاری، دوام آن‌ها را در برابر سال‌ها تحقیق نشان می‌دهد که نشان می‌دهد صندوق‌های سهامی که به طور فعال مدیریت می‌شوند در افق‌های بلندمدت در ایالات متحده عملکرد کمتری نسبت به شاخص‌های گسترده دارند.

همچنین نشان می‌دهد که چگونه ETFها به ارائه استراتژی‌های معاملاتی پیچیده‌تر به توده‌ها کمک می‌کنند، زیرا سرمایه‌گذاران فردی سهام و ETF را با سرعتی بی‌سابقه خریداری می‌کنند. جی پی مورگان‘s

طبق گزارش FactSet، صندوق سرمایه‌گذاری Equity Premium Income، که در سهام دفاعی سرمایه‌گذاری می‌کند و از استراتژی‌های اختیار معامله برای ایجاد درآمد استفاده می‌کند، تا کنون محبوب‌ترین ETF فعال در سال 2023 بوده است که 7.1 میلیارد دلار پول نقد تازه دریافت کرده است..

این صندوق که با نماد JEPI شناخته می‌شود، در سال گذشته بازدهی سود تقسیمی 12 ماهه 11.7 درصدی را ارائه کرد. این شرکت در سال 2020 راه اندازی شد و محبوبیت آن افزایش یافت و دارایی های تحت مدیریت خود را تقریباً چهار برابر کرد از 5.8 میلیارد دلار در ابتدای سال 2022 به 24.6 میلیارد دلار امروز.

یکی دیگر از استراتژی‌های گزینه‌های متمرکز بر درآمد JPMorgan در میان 10 ETF فعال برتر امسال برای جریان است. چهار صندوق از 10 صندوق دیگر، صندوق‌هایی با درآمد ثابت هستند، در حالی که چهار صندوق باقی‌مانده، استراتژی‌های سهام مدیریت شده فعال هستند.

سرمایه

YTD ورودی

JPMorgan Equity Premium Income ETF

7,112,767,500

ETF ابعادی ایالات متحده Core Equity 2

1,623,122,420

JP Morgan Nasdaq Equity Premium Income ETF

1,161,659,000

ETF کل اوراق قرضه Fidelity

980,353,222

ETF بین المللی هسته ای 2 بعدی

951,435,200

ETF ارزش سرمایه کوچک آوانتیس ایالات متحده

816,626,700

ETF با درآمد ثابت فرصت طلب TCW Trust First

762,650,650

ETF با سودآوری بالا بعدی ایالات متحده

708,334,050

ETF با درآمد فوق العاده کوتاه JPMorgan

687,162,000

ETF با درآمد ثابت هسته بعدی

619,749,425

ETF سهام آوانتیس ایالات متحده

منبع: فکت ست

603,271,695

ETF بزرگ ایالات متحده متعلق به مدیریت دارایی اصلی، که در سال جاری حدود 150 میلیون دلار ورودی داشته است، تنها در بزرگترین شرکت ها مانند اپل و مایکروسافت سرمایه گذاری می کند..

این شرکت‌ها بیشترین بازدهی S&P 500 را در سال جاری هدایت کرده‌اند و ETF نسبت به شاخص معیار عملکرد بهتری داشته و 11 درصد در مقابل 7.3 درصد بازدهی داشته است.

سیما شاه، استراتژیست ارشد جهانی در Principal، گفت که استراتژی‌های فعال به لطف عدم قطعیت‌های پیرامون تورم و تأثیر نرخ‌های بهره بالاتر بر شرکت‌ها، به نفع خود هستند.

خانم شاه گفت: “اگر شما فردی هستید که معتقدید این یک محیط چالش برانگیز خواهد بود، مدیریت واقعا فعال باید بهتر عمل کند.” این زمانی است که شما باید این بخش را بشناسید، و حتی در داخل بخش ها، پراکندگی عمده ای وجود خواهد داشت.

با تغییر شرایط اقتصادی، برخی از استراتژی های فعال در حال از بین رفتن هستند. سرمایه گذاران از SPDR Blackstone Senior Loan ETF در State Street فرار کرده اند، که در وام های صادر شده توسط شرکت هایی سرمایه گذاری می کند که معمولاً دارای رتبه اعتباری ضعیف هستند. خروجی 1 میلیارد دلاری صندوق در سال جاری بزرگترین در میان ETFهای فعال است و حدود یک ششم دارایی آن را در ابتدای سال نشان می دهد.

صندوق نوآوری ARK کتی وود، که شاید شناخته شده ترین ETF فعال باشد، با خروجی تقریباً 185 میلیون دلاری مواجه شده است. صندوق خانم وود، که بیشتر در شرکت‌های فن‌آوری بی‌سود اما با رشد سریع سرمایه‌گذاری می‌کند، امسال پس از سال 2022 که افت 67 درصدی داشت، 14 درصد افزایش یافته است.

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در سهام هستید، دو گزینه خوب، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک یا پسرعموهای مالی آنها، صندوق‌های قابل معامله در بورس، که به عنوان ETF نیز شناخته می‌شوند، هستند. در اینجا نگاهی به جوانب مثبت و منفی داریم.

مدیران دارایی عجله دارند تا از تقاضا برای مدیریت فعال در دسترس تر استفاده کنند. Dimensional Fund Advisors، یک مدیر فعال مستقر در آستین، تگزاس، که به طور سنتی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک را فقط در اختیار شبکه‌ای از مشاوران و مؤسسات مالی اداره می‌کرد، در سال‌های اخیر برخی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک خود را به ETF تبدیل کرد و ETF‌های جدید دیگری را راه‌اندازی کرد.

Dimensional بزرگترین مدیر فعال ETF در پایان سال 2022 با 30 ETF فعال و 70 میلیارد دلار تحت مدیریت در این صندوق ها بود. طبق گفته FactSet، ETF های فعال آن تقریباً 9.4 میلیارد دلار در مجموع جریان های امسال تا 26 آوریل جذب کردند.

الیزابت کاشنر، مدیر تجزیه و تحلیل صندوق های جهانی در FactSet گفت: “دیمنشنال در حال تبدیل شدن به پیشتاز صندوق های فعال است.” “آنها همان کاری را انجام می دهند که Vanguard در فضای ETF شاخص وانیل ساده انجام داد، اما برای سرمایه های فعال، و کارمزدها را پایین نگه می دارند.”

به گفته VettaFi، صندوق های ETF با مدیریت فعال دارای میانگین نسبت هزینه 0.7٪ هستند، در حالی که برای صندوق های غیرفعال 0.16٪ است.

Vanguard، همراه با BlackRock و State Street، در دهه 1990 و 2000 به محبوبیت سرمایه گذاری با شاخص کم هزینه و غیرفعال از طریق ETF کمک کردند. وسیله نقلیه ETF دارای مزایای ساختاری بود که باعث می شد کارمزدهای کمتری نسبت به صندوق های مشترک دریافت کند و به افزایش بازده سرمایه گذاران کمک کرد.

صندوق‌های فعال پدیده‌ای تا حد زیادی جدید برای صنعت ETF است که در طول دهه گذشته با سرعت بسیار بیشتری نسبت به بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک رشد کرده است. جریان های قوی به آنها نشان می دهد که مدیریت فعال احتمالاً موج بعدی رشد را برای ETF ها هدایت می کند.

خانم کاشنر افزود: «آنها قبلاً یک پاورقی در بازار بودند، اما حضور آنها اکنون به شدت احساس می شود.

به جک پیچر در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8