سرمایه گذاران برای به حداقل رساندن ریسک به گزینه هایی روی می آورند

Category: خبر های امروز

همه گیری های جهانی تنش های ژئوپلیتیکی بازارهای انرژی و افزایش قیمت طلا. تورم، نرخ بهره، ورشکستگی بانک‌ها…

جهان امروز احساس می‌کند که مملو از خطراتی است که پتانسیل ایجاد خرابی در مجموعه شما را دارند. جای تعجب نیست که بسیاری از سرمایه گذاران سال 2023 را با پرسیدن نسخه ای از سوال هری کثیف از خود آغاز کردند: “آیا من احساس خوشبختی می کنم؟”

با قضاوت در مورد رشد استفاده از گزینه های معامله شده در مبادلات، پاسخ این است: “نه، نه واقعا”. یا حداقل، “حتی اگر احساس می کنم خوش شانس هستم، می خواهم بتوانم شب ها بخوابم.”

نتیجه این است که استفاده سنتی از گزینه‌ها – برای انتقال یا به حداقل رساندن ریسک، به جای پذیرش ریسک برای افزایش بازده – دوباره در خط مقدم قرار دارد. همه چیز در مورد استفاده از گزینه ها برای قمار نیست.

لزلی بک، یک برنامه‌ریز مالی معتبر در Compass Wealth Management می‌گوید: «بیشتر مردم دوست دارند در پرتفوی خود سود ببینند. خانم بک می افزاید، با این حال، تنفر از ضرر بیش از عشق به سود است. محصولات مبتنی بر گزینه‌ها «راهی به من می‌دهند تا به آنها بگویم، می‌توانم جنبه منفی شما را محدود کنم و در عین حال راهی برای مشارکت در هر رشد بازار به شما بدهم. مشتریان واقعاً ایده به حداقل رساندن ریسک و هموارسازی مسیر سود و زیان را دوست دارند.”

یونان باستان

استفاده از گزینه ها را می توان تا یونان باستان ردیابی کرد، زمانی که ارسطو مورد فیلسوف باهوشی را در قرن ششم قبل از میلاد ثبت کرد، تالس که انتظار داشت یک محصول سپر زیتون داشت، ودیعه ای را برای استفاده از زیتون پرس های مورد استفاده قرار داد. استخراج روغن این به او این حق را داد – اما نه تعهدی – برای اولین بار تقاضای استفاده از ماشین‌های زیتون را داشته باشد، حقی که وقتی پیش‌بینی‌اش درست بود، با قیمتی ممتاز فروخت.

نسخه مدرن گزینه ها به همان اندازه ساده است: آنها به خریداران (در ازای پرداختی ناچیز که به عنوان حق بیمه شناخته می شود) این شانس را می دهند که یک اوراق بهادار یا دارایی را با قیمت و تاریخ خاصی در آینده بخرند یا بفروشند.

مطمئناً، تالس زمانی که سپرده‌اش را روی آن پرس‌های زیتون گذاشت، در حال سفته‌بازی بود، و سرمایه‌گذاران امروزی نیز می‌توانند از گزینه‌های معامله شده در بورس برای شرط‌بندی روی همه چیز از سهام و شاخص‌ها گرفته تا کالاها و قیمت‌های صندوق‌های قابل معامله در بورس استفاده کنند.

ریاضیات زیربنای این رویکرد جذاب است: اگر به جای خرید یک اوراق بهادار به طور کامل از گزینه ها استفاده می کنید، می توانید همان مقدار سهام یا سایر دارایی ها را با استفاده از کسری از سرمایه کنترل کنید.

در سه ماهه چهارم سال 2021، زمانی که نوسانات در بازارهای مالی افزایش یافت، میانگین حجم روزانه گزینه ها نیز افزایش یافت. سرمایه گذاران در سه ماهه اول که به تازگی به پایان رسیده شاهد همین الگو بودند، زمانی که میانگین حجم روزانه بار دیگر به 25 میلیون قرارداد رسید. صرافی Cboe Options (بورس اختیارات هیئت مدیره شیکاگو سابق) انتظار دارد که معاملات اختیار در تمام صرافی‌های ایالات متحده چهارمین رکورد متوالی خود را در سال جاری ثبت کند. پیش بینی می کند حجم معاملات به 11.6 میلیارد قرارداد برسد که از 10.3 میلیارد در سال 2022 و حدود چهار میلیارد در یک دهه قبل بیشتر است.

هیچ راه کاملاً دقیقی برای سنجش میزان این افزایش فعالیت از جانب کسانی که سعی در کاهش ریسک دارند در مقابل کسانی که مایل به پذیرش آن هستند، وجود ندارد. اما شایان ذکر است که همراه با رشد معاملات اختیار، عرضه صندوق‌های مشترک جدید و صندوق‌های قابل معامله در مبادلات است که به سرمایه‌گذاران پرتفویی متشکل از موقعیت‌های خرید در سهام یا سایر اوراق بهادار، همراه با «همپوشانی» گزینه‌ها ارائه می‌دهد. به این معنا که مدیران با استفاده از گزینه‌ها، حفاظت نزولی را خریداری می‌کنند، و سپس با فروش گزینه‌های دیگری که می‌توانند پتانسیل صعودی را محدود کنند، درآمد ایجاد می‌کنند تا هزینه آن را بپردازند.

بودجه چگونه پیش رفت

صندوق‌های این دسته شاهد افزایش پیوسته دارایی‌های خود بوده‌اند و در میان کشتار سال گذشته، چراغ روشنایی کمیاب بودند. سرمایه گذاری Calamos، کهنه کار در دنیای گزینه ها، صندوق سرمایه گذاری Calamos Hedged Equity (CIHEX) را در سال 2014 راه اندازی کرد. در سال گذشته، اگرچه زیان 11.1 درصدی داشت، اما همچنان نسبت به صندوق های سهام گسترده یا اوراق قرضه، زمین کمتری را از دست داد. سایر صندوق‌ها در این دسته رو به رشد – مانند Gateway Fund (GATEX) یا JPMorgan Hedged Equity Fund (JHQAX) – بازدهی با الگوی مشابه ارائه می‌کنند.

زمانی که بازار واقعاً داغ است، همانطور که در پایان سه ماهه چهارم سال 2021 بود، من توصیه می‌کنم هر گونه پول نقد جدید را در محصولاتی مانند این سرمایه‌گذاری کنید تا یک صندوق شاخص مستقیم و طولانی مدت» برای محافظت از سودهای موجود در آینده. جوزف رومانو، یک برنامه‌ریز مالی معتبر در شمال ولز، می‌گوید: «داشتن چنین صندوقی در سال گذشته به نظر می‌رسد که یک قایق نجات در هنگام قایقرانی در کشتی تایتانیک داشته باشید.»

خانم بک که مقداری پول مشتری را به صندوق جی پی مورگان می‌ریزد، می‌گوید که استفاده مدیران آن از گزینه‌ها به او و مشتریانش کمک می‌کند شب‌ها بهتر بخوابند. او می‌گوید: «استفاده از یک صندوق مبتنی بر گزینه‌ها راهی به من می‌دهد تا به آنها بگویم می‌توانم نزولی شما را ۱۵ درصد محدود کنم، و مجبور نیستم همه چیز را به سمت بالا معامله کنم یا سعی کنم بازار را زمان‌بندی کنم.»

کن ناتال می‌گوید زمانی که برای بخش مشتقات جی‌پی مورگان کار می‌کرد، یاد گرفت که همیشه به بدترین سناریوها نگاه کند و این رویکرد را در حرفه جدید خود به‌عنوان مشاور مالی در BlackDiamond Wealth Management ادامه داد. او می‌گوید که تعداد بیشتری از مشتریان او دیدگاه مشابهی را اتخاذ می‌کنند و مایلند از گزینه‌ها استفاده کنند یا در صندوق‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که از استراتژی‌های همپوشانی گزینه‌ها برای مدیریت آنچه به عنوان مجموعه‌ای از ریسک‌ها می‌بینند، استفاده کنند.

ما همیشه با مشتریان در مورد ریسک صحبت کرده‌ایم و به آنها گفته‌ایم که ابزارهایی در اختیار داریم تا به این موضوع رسیدگی کنیم، اما در چند ماه گذشته، مردم فراتر از درک آنچه ما می‌گوییم، قدردانی کامل از آن کرده‌اند و از این موضوع راحت شده‌اند. آقای ناتال می گوید که کاری باید انجام شود. در مورد او، او ترجیح می‌دهد از دسته‌ای از سرمایه‌های نوظهور به نام ETF‌های بافر یا با نتیجه تعریف‌شده استفاده کند، که از استراتژی‌های گزینه‌ای برای کاهش مواجهه نزولی تا حدی استفاده می‌کند و در عوض پتانسیل صعودی را محدود می‌کند.

قرار می دهد و تماس می گیرد

همه این ETF ها و صندوق های سرمایه گذاری مشترک از ترکیبی از اختیار خرید و اختیار خرید (به ترتیب، گزینه هایی که به دارندگان حق خرید یا فروش اوراق بهادار اساسی را می دهد) استفاده می کنند تا از سرمایه گذاران در برابر برخی ریسک های نزولی محافظت کنند. و سرمایه گذاران – اگر دانش و حوصله برای طراحی چنین استراتژی برای خود و زمان نظارت دقیق بر آن داشته باشند – می توانند رویکرد مشابهی را اتخاذ کنند.

پل تاونسن، مدیر عامل و مدیر پورتفولیو در Crossmark Global Investments در هیوستون، می‌گوید که گزینه‌ها راهی را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند تا از یک تله معمولی جلوگیری کنند – تلاش برای زمان‌بندی بازار با فرار وقتی اوضاع بد به نظر می‌رسد و با نشانه‌هایی از بهبود خرید می‌کنند. (چندین مطالعه نشان داده‌اند که سرمایه‌گذاران منفرد اغلب خیلی دیر ترک می‌کنند، در حالی که در بازگشت به بازار کند هستند و بخش بزرگی از بهبود را از دست می‌دهند.)

آقای تاونسن می‌گوید: «برای کسی خیلی آسان است که دست‌هایش را بالا بیاورد و بگوید، وقتی اوضاع درست شد، من دوباره وارد می‌شوم، اما در واقع ساده‌تر و بهتر است فقط به شرکت در بازار و استفاده از گزینه‌ها ادامه دهیم. جنبه منفی را کاهش دهید.»

با این وجود، آقای تاونسن می‌افزاید، هنوز هم عاقلانه است که هنگام انجام معاملاتی که شامل قراردادهای چند گزینه‌ای هستند، از نوعی مشاوره دریافت کنید، زیرا این رویکردهای رایج برای مدیریت ریسک اغلب شامل می‌شود. او می‌گوید: «ما دو یا سه بار در روز معاملات را انجام می‌دهیم، و اگر این کار روزانه شما نباشد، تکرار این تلاش و بررسی سخت خواهد بود.»

خانم مک گی نویسنده ای در نیوانگلند است. می توان با او در [email protected] تماس گرفت.

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8