زنجیره های تامین برای همیشه تغییر کرده اند. در اینجا چگونه است.

Category: خبر های امروز

زمانی که معیار فشارها بر زنجیره‌های تامین جهانی در اوایل سال جاری به سطوحی که آخرین بار قبل از همه‌گیری کووید-19 مشاهده شده بود کاهش یافت، به برخی از آنها این سیگنال را داد که کمبود محصول، تنگناهای بندری و اختلالات حمل‌ونقل در سه سال گذشته به پایان رسیده است و دوره جدیدی وجود دارد. ثبات در افق بود.

اما کارشناسان صنعت می گویند که “بازگشت به حالت عادی”، همانطور که بانک فدرال رزرو نیویورک در ماه فوریه شاخص فشار زنجیره تامین جهانی خود را توصیف کرد، به سختی به این معنی است که شرکت ها به زنجیره های تامین متعارف، و برخی می گویند راضی، بازگشته اند.

در عوض، دانشگاهیان و مشاوران می‌گویند، تجربیات در طول همه‌گیری، همراه با تغییرات در ژئوپلیتیک، منجر به تغییرات گسترده‌تر و بالقوه طولانی‌مدت در نحوه مدیریت شرکت‌ها بر جریان کالا، از تامین مواد خام تا تولید و توزیع می‌شود.

این تغییرات در کارخانه‌های هند، کارخانه‌های مونتاژ خودرو در شمال مکزیک، بنادر جنوب شرقی آمریکا تا شرق آفریقا و معادن معدنی در کانادا و سوئد رخ می‌دهد. این سایت‌ها جایی هستند که شرکت‌ها در حال اجرای رشته‌هایی مانند انعطاف‌پذیری، منطقه‌سازی و تنوع تامین‌کنندگان هستند که در مواجهه با اختلالات شدیدی که از اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز شد، در خط مقدم قرار گرفتند.

آشفتگی که با اعلام همه‌گیری کووید-19 آغاز شد، ابتدا شرکت‌ها را با کمبود ناگهانی اقلام مصرفی تحت تاثیر قرار داد، زیرا خانواده‌ها تعطیل شدند، تعطیلی کارخانه‌ها که جریان کالاها را قطع کرد و سپس شبکه‌های حمل و نقل را تحت تاثیر قرار داد و به دنبال آن بازگشت ناگهانی تقاضا منجر شد. به کشتی های پر پر و پشتیبان های عظیم در بنادر.

تا آوریل 2020، شاخص استرس زنجیره تامین فدرال رزرو نیویورک به دو برابر سطحی که در دوران بهبودی پس از بحران مالی سال 2009 به آن رسیده بود، رسید. در نهایت در اوایل سال جاری به سطوحی مشابه تر از اندازه گیری 25 سال قبل کاهش یافت.

پاتریک ون دن بوشه، شریک و رهبر تحلیلی جهانی در شرکت مشاوره Kearney می‌گوید: «برخی استرس‌ها از بین رفته‌اند، کمبود عرضه کمتر است، و اوضاع بسیار کمتر است، اما ما مطمئناً به حالت عادی برنگشته‌ایم. سطح پایینی از فوریت وجود دارد، اما بسیاری از چیزها تغییر کرده اند.»

تنوع بخشیدن به منابع عرضه

تغییرات ظاهری شامل اتکای کمتر به آسیا، به ویژه چین، و استفاده از فناوری اتوماسیون بیشتر برای حفظ خطوط مونتاژ و عملیات انبار است.

سیب شرکت

تولید کننده اسباب بازی Mattel، بخشی از تولید گوشی های هوشمند را از چین به هند منتقل می کند شرکت

یکی از شرکت‌هایی است که فعالیت خود را در مکزیک گسترش می‌دهد، و حتی یک تولیدکننده چینی، شرکت Hisense، به دنبال ساخت لوازم خانگی در مکزیک برای بازار ایالات متحده است.

اما به گفته کارشناسان، تغییرات پایدارتری وجود دارد که به طور گسترده‌تری بر نحوه دریافت مواد خام و قطعات شرکت‌ها، محل تولید کالاها و نحوه ارسال محصولات نهایی به مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارد. روی هم رفته، این تغییرات بزرگ‌ترین تغییر را در نحوه مدیریت زنجیره‌های تامین از زمان ورود چین به سازمان تجارت جهانی در سال 2001 نشان می‌دهد که عصر جدیدی از جهانی شدن را آغاز کرد.

اپل در حال انتقال بخشی از تولید گوشی های هوشمند از چین به هند است و اخیراً یک فروشگاه در بمبئی افتتاح کرده است.


عکس:

دراج سینگ/اخبار بلومبرگ

کارشناسان می‌گویند زنجیره‌های تامین پس از همه‌گیری با تمرکز بر منطقه‌سازی ساخته می‌شوند و تولید نزدیک‌تر به جایی است که شرکت‌ها انتظار دارند کالاهای خود را بفروشند. شرکت ها همچنین در حال گسترش پایگاه تامین کنندگان خود در سراسر جهان هستند و از تک منبعی فاصله می گیرند و اتوماسیون را به همه چیز از عملیات انبارداری گرفته تا تصمیمات تدارکات اضافه می کنند.

شیفت ها جمع می شوند تلاشی گسترده برای مقاوم‌تر کردن زنجیره‌های تامین در برابر اختلال.

آقای ون دن بوشه گفت: “آنها از مدلی که در مقیاس ساخته شده است، جایی که همه چیز برای دریافت بهترین تاثیر مالی از بزرگترین اقتصادهای مقیاس مهندسی شده است، به مدلی که در آن افزونگی زیادی در شبکه وجود دارد، مهندسی شده اند.” .

«حرکت از چین، برای سیم‌کشی مجدد زنجیره‌های تأمین به جایی که چندین زنجیره تأمین محلی دارید، واقعاً تازه شروع شده است. شرکت‌ها هنوز در تلاشند تا بفهمند که چگونه این کار می‌کند.»

ریسک در مقابل پاداش

ریک گابریلسون، مشاور و مدیر ارشد سابق حمل و نقل در تارگت شرکت

و Lowe’s Cos.، گفتند که بسیاری از شرکت ها به شدت به استراتژی های منبع یابی خود نگاه می کنند، از جمله اینکه آیا آنها غلظت زیادی از کالاها یا اجزای تولید شده از یک کشور یا یک تامین کننده دارند.

تقریباً مطمئناً توزیع تأمین کنندگان هزینه ها را افزایش می دهد، اما آقای گابریلسون گفت که شرکت ها باید این هزینه ها را در مقابل احتمال اختلالات آتی متعادل کنند.

افکار خود را به اشتراک بگذارید

آیا امسال در دسترس بودن بیشتر کالاها و کمبود کمتر در فروشگاه ها را تجربه کرده اید؟ به گفتگوی زیر بپیوندید.

«باید از خود بپرسید کدام را می خواهید؟ آیا قرار است ریسک را برای سهامداران و مشتریان به حداقل برسانیم یا هزینه ها را به حداقل برسانیم؟ این صحبتی است که در حال انجام است، اما تغییر یک شبه اتفاق نمی افتد.»

هایدی لندری، مدیر ارشد تدارکات MedTech در Johnson & Johnson،

در ماه مارس در سمپوزیوم مدیریت زنجیره تامین دانشگاه پیتسبورگ گفت که این شرکت محصولات مراقبت های بهداشتی در تلاش است تا خطرات شبکه جهانی تامین کنندگان خود را در پی اختلالات همه گیر اندازه گیری کند. او گفت که این برنامه با هدف “حفظ پایگاه عرضه مستمر و مدیریت ریسک برای امکان دسترسی جهانی به دارو و تجهیزات نجات دهنده” است.

افشای مقررات جدید

گسترش قوانین زیست محیطی و تلاش شرکت ها برای کاهش ردپای کربن، این تلاش برای تنوع بخشیدن به منابع را پیچیده تر می کند.

در ایالات متحده، کمیسیون بورس و اوراق بهادار در حال پیشبرد برنامه‌هایی است تا از شرکت‌ها بخواهد که نه تنها انتشار کربن خود، بلکه انتشارات عرضه‌کنندگان و تأمین‌کنندگان تأمین‌کنندگانشان را افشا کنند – چیزی که به عنوان انتشارات Scope 3 شناخته می‌شود.

آقای گابریلسون گفت: «پایداری به پیچیدگی و هزینه‌ها اضافه می‌کند.

بزرگترین تلفات در استراتژی های زنجیره تامین در طول همه گیری ممکن است اصل به موقع بوده باشد که موجودی های ناب را برای کاهش هزینه ها و بهبود کارایی در زنجیره تامین تبلیغ کرده است.

پس از کمبودهای طولانی مدت محصول و قطع کارخانه ها از ویتنام تا غرب میانه ایالات متحده به دلیل کمبود قطعات، شرکت های نیسان موتور شرکت

به شرکت پپسی شرکت

گفته اند که تمرکز بر زنجیره های تامین بسیار کارآمد ممکن است کاهش یابد زیرا شرکت های بیشتری ارزش سهام بافر را تشخیص می دهند.

آقای گابریلسون گفت که شرکت‌ها در طول زمان سازگار خواهند شد و سهام ایمنی بیشتری را در اختیار می‌گیرند و در عین حال ریسک را به روش‌های دیگری مانند اضافه کردن چندین تامین‌کننده مدیریت می‌کنند. او گفت: “شما نخواهید دید که آونگ تا انتها به عقب کشیده می شود” و تمرکز آن به موقع است.

او گفت که منطقه ای سازی بیشتر تولید همچنین به به حداقل رساندن خطرات کمبود کمک می کند زیرا خطوط عرضه به این اندازه طولانی نیستند.

“مهم ترین درس”

یوسی شفی، مدیر مرکز حمل و نقل و لجستیک مؤسسه فناوری ماساچوست، گفت: پذیرش سریع فناوری در طول همه‌گیری، زیرا شرکت‌ها برای تولید و ارسال سریع‌تر کالاها عجله داشتند، تأثیر پایداری بر زنجیره‌های تأمین خواهد داشت.

او گفت، اما تأثیر بزرگ‌تری خواهد داشت، زیرا شرکت‌ها ارزیابی می‌کنند که چگونه به سویه‌های همه‌گیری واکنش نشان داده‌اند و چگونه سازگار شده‌اند. پروفسور شفی به شرکت‌های کالاهای مصرفی اشاره می‌کند که به سرعت زنجیره‌های تامین را با کوتاه کردن خطوط تولید، تنظیم مجدد منابع و استفاده از ابزارهای دیگر برای بازگرداندن کمبودهای اولیه دوباره پیکربندی کردند.

آنها چیزهای زیادی را یاد گرفتند که فکر نمی کردند ممکن است. این بدان معناست که شرکت‌ها می‌توانند بیش از آنچه که ممکن است انجام دهند.» “آنها یاد گرفته اند که چگونه زیرک باشند و این شاید مهمترین درس باشد.”

به پل پیج در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8