رشته دندانپزشکی – معرفی رشته دندان پزشکی ویژه انتخاب رشته کنکور تجربی – مشاوران 100

Category: خبر های امروز

آیا برای سیستان ا اگه زاهدان رو بیرون بیاره سرانه پزشک سیستان چهار نفر در ده هزار میشه یعنی ده درصد اروپا و سایرشهرهاش مطابق گزارش یک خبرگزاری در سال ۹۹ اصلا پزشک نداشته. آقایان محترم مخالف افزایش تعداد پزشکان آیا آنها روش درمان جدیدی ارایه کرد ه اند یا داروهای جدید پیشنهاد داده اند یا کتابهای آنها به صورت تالیفی و ترجمه بصورت مرجع خیلی زیاده اصلا وقت این کارها رو دارند یا پنج دقیقه ویزیت میکنند که بسیار حتی وقت استراحت ندارند یا دایم فکر ارتقای علمی خود هستند دقت کنید آیا اونها وقت لازم برای کارشون میزارن مثلا در هلند کمتراز ۱۵ دقیقه پزشکا وقت میزارن و یا پژوهش لازم رو انجاممیدند اصلا زیر ساخت معرفی داروی جدید که چهار مرحله هست دنبال شده من میگویم با تفکیک بسیار سخته.

دکتر منصور کبگانیان قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی به گزارش کوتاهی از جلسات پیشین، در زمینه فلسفه ورود به سرانه پزشک در چهار محور؛ بحران پیری جمعیت کشور، بازنشستگی پزشکان، سرانه پایین پزشک در مناطق محروم، افول گردشگری سلامت پرداخت و اظهار داشت: طبق گزارشها؛ ایران در حوزه پزشکی و دندانپزشکی در منطقه جزو شش کشور آخر جهان است و این آمار جای نگرانی دارد. لذا پیشنهاد میکنم شورای عالی انقلاب فرهنگی دو ماه مهلت دهد تا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بخش غیردولتی؛ بسته حوزه تحول در حوزه پزشکی را به شورا بیاورند.

البته ما سپاسگزار زحمات بسیاری از این پزشکان که عمر خود را صرف خدمت میکنند میباشیم اما ما قبل از انقلاب مسایل سلامت ومشکل کمبود پزشک رو دیده ایم اگر نجنبیم وضع شاید بدتر بشه چون سال به سال با توجه به آمار موجود کشورها در این خصوص وضع خود را بهبود میدهند که در این سایت مشخصه.در مورد ادغام و رعایت حد و مرز هم همه جا یک متولی و وزارت خونه دو کارآموزش پزشکی و علوم رو میچرخونه شما بسیاری از دارو سازها رو میبینید در دو جا مشغول به کارند علتش چیست و گاها با تضاد منافع.

وی اظهار کرد: در یک وضعیت مطلوب اگر بخواهیم خودمان را همپای کشورهای منطقه کنیم؛ باید رقم ۱۰۰ پزشک در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به ۱۸۰ پزشک در ۱۰۰ دندانپزشکی پردیسان هزار نفر برسد. منعکس است پس ما پتانسیل بالایی داریم ضمنا مانند نظام مهندسی باید دانست که کدام پزشک در کدام محل طبابت میکند و آمار شو به صورت عمومی و به روز اعلام بشه.پس امسال ظرفیت رو برا ترم جدید بالا ببرید تا یک سال جلو بیفته حرف ۵۰۰ هزار شغله و باعث افزایش مشارکت اقتصادی. در پزشکی دوره دانشجویی مثلا ممکنه شیفت شب بوده باشی از شب تا صبح کشیک بودی و صبح هم گاهی وقتا باید برگردی خوابگاه یا خونه بشینی درس بخونی.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از دندانپزشکی صبا قم ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.