خطای ۵۰۰ وردپرس چیست؟ بهترین روش برای رفع ارور 500 wordpress

Category: خبر های امروز

 

خطای ۵۰۰ وردپرس چیست؟ بهترین روش برای رفع ارور 500 wordpress

خطای ۵۰۰ وردپرس همانند دیگر خطا های وردپرس ممکن است که برای شما رخ بدهد، اما نگران نباشید در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که چگونه می توانید خطای ۵۰۰ وردپرس را رفع کنید، پس لطفا تا پایان مقاله با ما همراه باشید. ابتدا در نظر داشته باشید که بسیاری از این خطاهای وردپرس که با عدد 5 شروع می شوند، به دلیل نداشتن یک هاست با کیفیت می باشد. خرید هاست مطمئن و با کیفیت می تواند اهمیت بسیار بالایی داشته باشد.

 

خطای ۵۰۰ وردپرس چیست؟

خطای ۵۰۰ زمانی رخ می دهد که وب سایت قادر به پردازش اطلاعات سایت شما نباشد در این صورت است که با خطا و یا ارور ۵۰۰ مواجهه می شود و نمی توانید به سایت دسترسی داشته باشید.

این موضوع سبب می شود که خود به خود کاهش ورودی از سمت گوگل داشته باشید که این خطا می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، برخی از این دلایل عبارت اند از:

۱.فایلwp_config.php

ممکن است علت خطا در بین کد های این فایل باشد.

۲.فایلhtaccess

وجود حتی یک مورد ناشناس در این فایل می تواند سبب بروز خطا بشود.

۳. خطای سرور

گاهی ممکن است که علت بروز این اتفاق به دلیل خطای سرور شما باشد.

۴.اختلال در مجوز

اگر مشاهده کردید که فایلی داخل phpجا نگرفت یعنی مجوز آن دچار اختلال شده است.

۵.افزونه و خطای وphp

اگر به دلیل نصب یک افزونه خطای php و به دنبال آن خطای ۵۰۰ ایجاد شد، یک افزونه جدید جایگزین نمایید و افزونه قبلی را پاک کنید.

 این ها دلایلی هستند که می تواند سبب بروز خطا ۵۰۰ در وردپرس شما بشوند.

چگونه خطای ۵۰۰ در وردپرس را رفع کنیم؟

 

برای رفع و حل این خطا لازم است که از یکی از روش های زیر کمک بگیرید.

۱.تغییر دادن سطح دسترسی فایل ها و پوشه ها

همان گونه که می دانید یکی از رایج ترین روش ها برای رفع خطا، تغییر سطح دسترسی فایل ها و پوشه ها است، اگر زمانی دسترسی به فایل و پوشه ها برای شما امکان پذیر نشد بدانید که خطای ۵۰۰ رخ داده است و برای حل آن لازم است که سطح دسترسی فایل ها در هاست تغییر کند.

برای انجام این منظور وارد هاست خود شده و بر روی گزینه file managerکلیک نمایید، بعد به مسیر public_htmlبروید و کلیه پوسه و فایل های خود را که معمولا با wpآغاز می شوند را بررسی کنید برای این منظور ما باید ستون permissionرا بررسی نموده و اعدادی را که برای هر پوشه و یا فایل قرار دارند در صورت مغایرت اصلاح کنید.

اطلاعات بیشتر در آپارات و توییتر

۲.غیر فعال کردن افزونه های وردپرس

در برخی موارد به دلیل عدم سازگاری و اختلال بین افزونه وردپرس با سایر افزونه ها یا قالب وردپرس ممکن است که شما با خطای ۵۰۰ رو به رو شوید. برای حل این مشکل لازم است افزونه مخرب را شناسایی کنید برای این منظور، بررسی کنید که اگر خطا بعد از فعال کردن و یا آپدیت افزونه خاصی که اخیرا اقدام به نصب و یا آپدیت آن نموده اید رخ داده، آن افزونه را غیر فعال کنید.

اگر به پیشخوان وردپرس دسترسی دارید لازم است که کلیه افزونه ها را انتخاب نموده و غیر فعال کنید. در غیر این صورت وارد پوشهwp_content  در مسیری از public_html که وردپرس را نصب کرده اید بشوید و نام پوشه pluginsرا با نام دیگری مانند pluginsl عوض کنید.

۳. برقراری تماس با هاستینگ

اگر موارد بالا را انجام داده و هنوز نتوانسته اید مشکل را حل کنید و یا اطلاعات کافی در این زمینه ندارید می توانید از شرکت میزبان هاست خود بخواهید که این مشکل را برای شما رفع کنند.

به خاطر داشته باشید که داشتن یک هاست مناسب و قدرتمند می تواند درصد پیش آمدن چنین مشکلاتی را برای شما بسیار کم کند.

 

جمع بندی

بروز خطا ۵۰۰ ورپرس ممکن است به دلایل مختلفی باشد ولی شما بدون هیچ نگرانی می توانید با روش های گفته شده این مشکل را نیز حل نموده و پشت سر بگذارید.