تسلا کارخانه جدیدی در چین برای باتری های ذخیره انرژی می سازد

Category: خبر های امروز

تسلا شرکت

TSLA -0.25٪

رسانه های دولتی چین روز یکشنبه گزارش دادند که در حال ساخت کارخانه ای در شانگهای برای تولید باتری مگا پک خود است که در زمان پرتنش روابط آمریکا و چین به داخل کشور گسترش بیشتری می یابد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، کارخانه جدید، جایی که تسلا باتری پرظرفیت خود را برای ذخیره انرژی تولید خواهد کرد، قرار است در سه ماهه سوم امسال شروع به کار کند و تولید را در سه ماهه دوم سال 2024 آغاز کند. میزان سرمایه گذاری تسلا بلافاصله مشخص نبود.

شین هوا گفت تسلا مراسم امضای قرارداد را در شانگهای برگزار کرد. شین هوا گفت که این شرکت قصد دارد در ابتدا 10000 واحد مگا پک در سال تولید کند که معادل حدود 40 گیگاوات ساعت ذخیره انرژی است و این محصول در سراسر جهان به فروش خواهد رسید. به گفته تسلا، یک واحد Megapack می تواند انرژی کافی برای تامین انرژی 3600 خانه را برای یک ساعت ذخیره کند.

تسلا بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

توسعه برنامه ریزی شده توسط تسلا، که در حال حاضر یک کارخانه خودروسازی در شانگهای دارد، با افزایش تنش های ژئوپلیتیکی بین واشنگتن و پکن، و با ادامه عدم قطعیت های اقتصادی در چین انجام می شود – عواملی که باعث می شود بسیاری از مشاغل آمریکایی نسبت به سرمایه گذاری های جدید در این کشور احتیاط کنند. .

چین دومین بازار بزرگ تسلا پس از ایالات متحده است و تقریباً یک چهارم از درآمد آن در سال 2022 را به خود اختصاص داده است. کارخانه خودروسازی آن در شانگهای، واقع در حومه شهر، تقریباً نیمی از تحویل خودروهای جهانی این شرکت را تشکیل می دهد.

رقبا به دنبال تاج و تخت تسلا در چین هستند

سال گذشته، تسلا در چند نوبت، در اوایل دوران قرنطینه همه‌گیر شهر، و سپس در دسامبر به دلیل مواجهه با موجی از عفونت‌های کووید-19 در میان کارگران و تامین‌کنندگان، تولید را در کارخانه شانگهای خود به حالت تعلیق درآورد.

در چین، تسلا با رقابت بازیکنان داخلی با وسایل نقلیه الکتریکی مشابه و ارزان‌تر، مانند شرکت BYD تحت حمایت وارن بافت و NIO در فهرست ایالات متحده مواجه است. شرکت

و XPeng شرکت

تسلا در ماه اکتبر قیمت خودروهای فروخته شده در چین را به دلیل کاهش هزینه های مواد کاهش داد و مشوق های مختلفی را به خریداران ارائه کرد. پس از کاهش تحویل خودروهای ساخت شانگهای در ماه دسامبر، این شرکت دوباره قیمت ها را در ژانویه کاهش داد.

باتری‌های Megapack تسلا را می‌توان برای ذخیره‌سازی انرژی در مقیاس کاربردی، مانند صرفه‌جویی در انرژی باد و خورشید برای استفاده بعدی استفاده کرد. تولید و ذخیره انرژی بخش نسبتاً کوچکی از تجارت تسلا است که حدود 5 درصد از درآمد این شرکت را در سال 2022 ایجاد می کند.

تسلا در حال حاضر یک کارخانه Megapack در Lathrop، کالیفرنیا دارد و طبق یک پرونده، در حال افزایش تولید در آنجا است.

تنش های آمریکا و چین در حال افزایش است. هفته گذشته، تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان، با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کالیفرنیا، بالاترین مقام آمریکایی که یک رهبر تایوانی در خاک آمریکا با او ملاقات کرده است، دیدار کرد. در پاسخ، چین یک ناو هواپیمابر را به سمت تایوان فرستاد و تمرینات شلیک مستقیم را آغاز کرد.

در فوریه، یک بالن چینی سفر برنامه ریزی شده آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به پکن را خنثی کرد. این بالون که به گفته مقامات آمریکایی در حال جمع‌آوری اطلاعات از سایت‌های حساس امنیتی ملی آمریکا بود، در نهایت سرنگون شد. چین گفته است که این یک بالون غیرنظامی بوده که عمدتاً برای مطالعات هواشناسی طراحی شده و از مسیر خارج شده است.

به ربکا فنگ در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

در نسخه چاپی 10 آوریل 2023 با عنوان “تسلا در نظر دارد کارخانه چین بسازد باتری های ذخیره سازی” ظاهر شد.