ترمیم های دندانی و انواع آن – دکتر مجید رحمانی

Category: خبر های امروز

برای درمان بیماری پریودونتال یا تحلیل لثه و همچنین عفونت های ناشی از آن، روش پاکسازی عمقی لثه شامل جرم گیری و تسطیح سطح ریشه استفاده می شود. برای درمان نامرتب بودن دندانها غالبا از روش ارتودنسی ثابت استفاده می شود. در این روش با کمک دو دندان مجاور اقدام به نصب روکشی به فرم پل میکنند تا خلاء به وجود آمده در پیوستگی دندان ها جبران شود. با اتمام این مرحله نوبت به مرتب سازی دندانها می رسد. با استفاده از سوزن های ظریف و تزریق آهسته، درد به حداقل می رسد.

چه موادی در هنگام روکش دندانها استفاده می شود؟ زمانی که دندانها نامرتب و درهم ریخته باشند، علاوه بر اینکه چهره را تحت تاثیر منفی خود قرار می دهد، مرور زمان نیز موجب تخریب دندانها نیز می شود. در روش دیگر نیز دندانپزشک با تجویز داروهایی از قبیل دهانشویه های ضد میکروبی، ژل های آنتی بیوتیک و قرص های زیر لثه ای حاوی آنتی بیوتیک و یا جراحی بیمارهای لثه را درمان می کند. پس از اینکه لثه معاینه شد، در صورتی که به مشکل یا عارضه ای مبتلا شده باشد، باید درمان شود. جاهایی که براکت های ارتودنسی بر روی دندان قرار می گیرد، تمیز کردن آن سخت و مشکل است به همین دلیل پس از اینکه از دهان بیمار خارج شدند، جای آنها بر روی دندان زرد رنگ و کثیف است که در این صورت دندانها به ترمیم نیاز داشته و باید سفید شوند.

در دندانهای تحت نیروهای مضغی شدید، ترمیمهای کامپوزیت مقاومت متوسطی نسبت به سایش دارند که میزان آن کمتر از مقاومت آمالگام است. اینله ها گسترش کمتری دارند و برای جایگزینی میزان تخریب کمتر استفاده می شوند درحالیکه انله ها قسمت بیشتری از دندان ها را پوشش می دهند. برای این کار می توان از ماده بلیچینگ استفاده کرد.

در صورت شل شدن ایمپلنت دندان، چکار باید کرد؟ در این صورت این دندانها باید روکش شوند. متخصص ترمیم دندان باید با مواد لازم برای هر یک از موارد آشنا باشد و دانش گسترده ای داشته باشد. هزینه اصلاح طرح لبخند لثه ای به شرایط بیمار و مقدار بافت لثه درمان شده بستگی دارد.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از هزینه ترمیم دندان 1400 ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.