بازی اعداد پخش ویدئو در حال تغییر است

Category: خبر های امروز

یک بار به نظر می رسید هیچ چیز خوبی در تلویزیون وجود ندارد. پخش جریانی فقط بخشی از مشکل را حل کرده است.

بینندگان مطمئناً در محتوا غرق هستند: طبق Reelgood، که داده‌ها را از پلتفرم‌های استریم جمع‌آوری می‌کند، مشترکان در حال حاضر می‌توانند از مجموع 36674 نمایش تلویزیونی و فیلم در میان 9 سرویس پخش بزرگ مبتنی بر اشتراک، در هر زمانی از شبانه روز انتخاب کنند. اما کمیت به معنای کیفیت نیست. بر اساس داده‌های Reelgood، تنها 46 درصد از این نمایش‌ها و فیلم‌ها بر اساس امتیاز بینندگان IMDb، پیشنهادهای باکیفیت یا باکیفیت در نظر گرفته می‌شوند.

این کمی معمای را برای اپراتورهای پلتفرم های استریم ایجاد می کند. محتوای جدید متقاعد کننده برای حفظ مشترکین – و یافتن مشترکان جدید – در بازاری که بینندگان اکنون می توانند ثبت نام کنند و خدمات را با کلیک ماوس لغو کنند، حیاتی است.

اما بسیاری از همین اپراتورها از سوی وال استریت تحت فشار هستند تا از ضرر و زیان و نقدینگی ناشی از پلتفرم‌های استریم خود جلوگیری کنند. و حتی آنهایی که سودآور هستند، مانند رهبر بازار نتفلیکس،

NFLX -0.88٪

دیگر چک سفیدی از سرمایه گذاران برای پرداخت هزینه های محتوا در تعقیب مشترکین بیشتر ندارید. نتفلیکس به سرمایه گذاران خود گفته است که قصد دارد هزینه محتوای خود را در سال جاری در مقایسه با سال گذشته نسبتاً ثابت نگه دارد، حتی اگر جریان نقدی رایگان آن تقریباً دو برابر شده و به حداقل 3 میلیارد دلار رسیده است.

رقبا هم حرف های مشابهی می زنند. در کنفرانس مورگان استنلی در ماه گذشته، Disney DIS 0.06٪

رابرت ایگر، مدیر اجرایی، از نیاز به “منطقی کردن بهتر هزینه ها” برای کسب و کار استریم صحبت کرد. برادران وارنر دیسکاوری WBD 2.16٪

مدیرعامل دیوید زاسلاو در آخرین تماس با سود شرکت در فوریه به تحلیلگران گفت که 60 درصد از محتوای سرویس HBO Max شرکت به سختی مشاهده می شود و افزود که “ما باید از آن درآمد کسب کنیم تا ارزش سهامداران را افزایش دهیم.”

بنابراین، مشترکین استریم باید برای واقعیتی جدید آماده شوند – واقعیتی که در آن محتوای جدید صرفاً با قیمت های مصنوعی پایین روی پلتفرم ها قرار نمی گیرد. به‌ویژه فیلم‌ها شاهد تغییر بزرگی خواهند بود، زیرا بازیگران رسانه‌ای معتبر، تعداد بیشتری از اکران‌ها را به سمت صنعت تئاتر در حال بهبود سوق می‌دهند، در حالی که برخی نیز شروع به زیر سوال بردن اقتصاد ساخت فیلم‌های پرهزینه منحصراً برای استریم کرده‌اند. به گفته آلیسیا ریس، تحلیلگر Wedbush، نتفلیکس در سه ماهه اول تنها 22 فیلم انحصاری منتشر کرد در حالی که در سه ماهه اول سال گذشته 40 فیلم منتشر شد. حتی آمازون AMZN 0.95٪

به‌رغم برنامه‌ریزی‌های قبلی برای نمایش این فیلم در سرویس پرایم ویدئو، به دنبال نمایش‌های آزمایشی قوی به فیلم «هوا» به کارگردانی بن افلک، اکران کاملی در سینما ارائه داد.

غول‌های رسانه‌ای معتبر مانند وارنر و دیزنی نیز از احتکار کتابخانه‌های خود برای خدمات خود دست خواهند کشید. آقای ایگر از دیزنی می‌گوید که در حال حاضر آمادگی بیشتری برای صدور مجوز دارد، البته نه از برندهای اصلی مانند مارول و جنگ ستارگان. وارنر – با نیاز شدید به حداکثر رساندن جریان نقدی برای خدمات دهی نزدیک به 50 میلیارد دلار از کل بدهی خود – سریال تحسین شده «Westworld» را از HBO Max بیرون کشید تا مجوز نمایش را برای پلتفرم‌های Roku و Tubi صادر کند.

دیوید آفنبرگ، دانشیار دانشگاه Loyola Marymount که دوره‌های مالی سرگرمی را تدریس می‌کند، می‌گوید نمایش‌هایی مانند Westworld همچنان به پرداخت‌های باقی‌مانده به سازندگان نیاز دارند، حتی زمانی که آن‌ها در پلتفرم استریم صاحب خود می‌نشینند. در HBO، احتمالاً درآمدی برای جبران آن باقیمانده ایجاد نمی کرد.

مشترکین همچنین ممکن است نیاز داشته باشند خود را برای پرداخت بیشتر آماده کنند. هم نتفلیکس و هم دیزنی در سال گذشته افزایش قیمت‌ها را انجام دادند و در عین حال سطوح ارزان‌تری را با پشتیبانی تبلیغات اضافه کردند. اما بعید است که این آخرین مورد باشد. انتظار می‌رود نت‌فلیکس به‌زودی طرحی را برای اشتراک‌گذاری حساب راه‌اندازی کند که برای کسانی که رمز عبور خود را خارج از خانواده خود به اشتراک می‌گذارند، افزایش قیمت موثری خواهد بود. و در کنفرانس ماه گذشته، مدیر عامل دیزنی، آقای ایگر، گفت که توانایی قیمت گذاری تهاجمی تر یک عامل کلیدی در کمک به شرکت برای سودآوری سرویس Disney+ خود خواهد بود – هدفی که انتظار دارد تا اواخر سال آینده به آن برسد.

شاید وارنر بعدی باشد که ببیند چقدر می تواند دکمه قیمت گذاری را فشار دهد. این شرکت رویدادی را برای چهارشنبه برنامه ریزی کرده است تا پلتفرم جدید خود را معرفی کند که خدمات HBO Max و Discovery+ خود را در یک پلتفرم واحد ترکیب می کند، مشابه سایر حرکت های بسته بندی اخیر توسط رقبای استریم. اچ‌بی‌او مکس یکی از پر قیمت‌ترین برنامه‌های صنعت را با ۱۵.۹۹ دلار در ماه برای سطح بدون آگهی خود ارائه می‌کند، اگرچه همراهی با Discovery+ و سایر محتواها ممکن است یک گزینه جدید و جذاب‌تر ایجاد کند – گزینه‌ای که شرکت می‌تواند هزینه آن را بپردازد. پیتر سوپینو از Wolfe Research می‌گوید که باندلینگ «قلب راه‌حل مشکل ریزش جریان» است.

نگه داشتن بینندگان ممکن است به یک بازی اعداد تبدیل شود.

به دن گالاگر در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8