اکسون تحت فشار صندوق جدید فعال

Category: خبر های امروز

شرکت اکسون موبیل با تهدید یک نبرد پروکسی توسط یک سرمایه گذار فعال تازه وارد با پایداری روبرو است که می خواهد غول انرژی محاصره شده برای بازسازی خود سریعتر عمل کند.

موتور شماره 1 LLC ، یک شرکت سرمایه گذاری است که هفته گذشته توسط کریس جیمز راه اندازی شد ، در حال آماده سازی برای ارسال نامه ای به هیئت مدیره Exxon است و از شرکت مستقر در ایروینگ ، تگزاس می خواهد تمرکز بیشتری بر سرمایه گذاری در انرژی پاک داشته باشد و در عین حال هزینه های خود را در جای دیگر کاهش دهد سود سهام این نامه که توسط وال استریت ژورنال یک نسخه از آن مشاهده شده است ، چهار نفر را مشخص می کند که شرکت قصد دارد به هیئت مدیره 10 نفره اکسون معرفی کند.

یک فرد آشنا به این موضوع گفت ، شرکت سانفرانسیسکو از سیستم بازنشستگی معلمان ایالت کالیفرنیا ، سرمایه گذار بزرگ بازنشستگی ، پشتیبانی می کند و انتظار دارد که سهامداران دیگر با این دلسوزی گسترده نسبت به عملکرد سهام اکسون دلسوز باشند. این فرد گفت ، Calstrs بیش از 300 میلیون دلار سهام اگزون را در اختیار دارد ، در حالی كه موتور شماره 1 دارای چیزی در حدود 40 میلیون دلار است.

مالکیت ترکیبی آنها کوچکتر از آن چیزی است که معمولاً برای یک فعال اقتصادی متصاعد می شود یک شرکت در اندازه اکسون داشته باشد ، و ممکن است این کمپین کاملاً سقوط کند. با این حال ، کالسترز به عنوان دومین صندوق بازنشستگی بزرگ در کشور مسلط است و مواردی از مبارزات به موقع وجود دارد که توسط سهامداران کوچک جذب می شود و با سایر سرمایه گذاران جذب می شوند و نتیجه می دهند.

کیسی نورتون ، سخنگوی اکسون گفت: “بدون دیدن نامه ، از اظهار نظر خودداری خواهیم کرد.”