اپل با کاهش فروش کلی در سه ماهه دوم متوالی در هند قدرت می یابد

Category: خبر های امروز

اپل AAPL -0.99٪

دومین سه ماهه متوالی کاهش درآمد خود را گزارش کرد اما گفت که فروش آیفون به دلیل تقاضای قوی در بازارهای نوظهور افزایش یافته است، که نشانه ای از انعطاف پذیری است زیرا این غول فناوری همچنان با عدم اطمینان اقتصادی مواجه است.

این سومین بار در یک دهه است که سازنده آیفون سه‌ماهه‌های متوالی با کاهش درآمد را نشان می‌دهد. درآمد این غول فناوری برای سه ماه منتهی به اول آوریل 94.8 میلیارد دلار بود که 3 درصد نسبت به دوره قبل از آن کاهش داشت. درآمد خالص 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت و به 24.2 میلیارد دلار رسید. طبق گزارش FactSet، اپل در سه ماهه دوم مالی خود از 92.9 میلیارد دلار فروش و 22.6 میلیارد دلار درآمد خالص فراتر از انتظارات تحلیلگران بود.

لوکا ماستری، مدیر مالی اپل در مصاحبه ای گفت که این شرکت شرایط سختی را برای تقاضای مصرف کنندگان تجربه کرد که در کاهش فروش مک و آیپد منعکس شد، اما آیفون به ویژه در بازارهای در حال توسعه عملکرد خوبی داشت.

آقای Maestri گفت: “آیفون واقعاً یک محصول جهانی است و ما در حال حاضر در بازارهای نوظهور عملکرد خوبی داریم.” این به ما کمک کرد تا برخی از چالش‌های اقتصاد کلان را جبران کنیم.»

آقای Maestri گفت، به ویژه، اپل رشد قوی آیفون را در مکان هایی مانند هند، اندونزی، آمریکای لاتین و خاورمیانه ثبت کرده است. او خاطرنشان کرد که اپل در مکان‌هایی مانند هند تا حدودی به دلیل سرمایه‌گذاری‌های اخیرش در این کشور، با فروشگاه‌های خرده‌فروشی جدید و تمرکز بر ایجاد جامعه برنامه‌نویسان در آنجا، عملکرد خوبی دارد. برنامه های اقساطی و برنامه های تجاری اپل باعث می شود محصولات آن در این کشورها در دسترس تر باشد.

آقای ماستری گفت که نرخ ارز همچنان شرکت را به چالش می کشد و این شرکت با نرخ ارز ثابت رشد می کند.

به گفته تحلیلگران، ماه گذشته، اپل اولین فروشگاه خرده فروشی خود را در هند افتتاح کرد که می تواند به تسریع تقاضای آیفون جدید برای سال کمک کند. این شرکت به دنبال هند به عنوان یک مکان اصلی بالقوه برای تنوع بیشتر زنجیره تامین خود به دور از چین است. شریک اصلی تولید اپل، Foxconn Technology Group،

وال استریت ژورنال اخیرا گزارش داد که همچنین در حال بررسی یک توسعه بزرگ در هند است.

هال ادینز، نایب رئیس شرکت سرمایه‌گذار سرمایه‌گذاری اپل، گفت: «بازار نوظهور محرک بزرگی بود، به‌ویژه با کاهش ارزش دلار. وضعیت صعودی در خارج از کشور واقعاً بسیار خوب است.

تیم کوک، مدیر اجرایی اپل در تماسی با تحلیلگران گفت: آنچه من در هند می بینم این است که افراد زیادی وارد طبقه متوسط ​​می شوند و من امیدوار هستم که بتوانیم تعدادی از آنها را متقاعد کنیم که آیفون بخرند.

فروش آیفون حدود 1.5 درصد رشد کرد و به 51.3 میلیارد دلار رسید که بسیار بالاتر از 48.7 میلیارد دلاری که تحلیلگران انتظار داشتند. طبق گفته‌ی Consumer Intelligence Research Partners، با افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان به سمت گران‌ترین گوشی این شرکت، آیفون 14 پرو مکس، که 24 درصد از کل فروش آیفون را به خود اختصاص می‌دهد، فروش محصول پرچم‌دار اپل افزایش یافته است. این شرکت تحقیقاتی دریافت که آیفون 14 پرو با 22 درصد از کل فروش در سه ماهه دوم بسیار عقب مانده است.

فروش آیفون پرو ممتاز برای استراتژی اپل در سال‌های اخیر برای افزایش درآمد بسیار مهم است در حالی که رشد محموله‌ها کند شده است. طبق گفته‌ی Consumer Intelligence Research Partners، تقاضا برای مدل‌های Pro به افزایش میانگین قیمت آیفون در سه‌ماهه ژانویه تا مارس از ۸۰۲ دلار در سه‌ماهه مشابه در سال ۲۰۱۹ به ۹۸۸ دلار کمک کرده است.

حتی در میان هشدار آقای Maestri در مورد تقاضای مصرف کنندگان، برخی از سرمایه گذاران اپل نتایج را نشانه مثبتی در مورد احساسات گسترده اقتصادی تلقی کردند.

دن مورگان، مدیر ارشد پورتفولیوی در Synovus Trust، سرمایه‌گذار اپل، گفت: «اپل پایگاه گسترده‌ای با کاربران دارد که می‌توانید به خوبی از چگونگی لوازم الکترونیکی مصرفی مطلع شوید. “با درآمد بالای اپل از آیفون، باید بگویم که مصرف کننده نمرده است.”

سهام این شرکت در معاملات پس از فروش حدود 2 درصد افزایش یافت. اپل اعلام کرد که سود سهام را تا 4 درصد افزایش داده و هیئت مدیره آن اجازه خرید 90 میلیارد دلار اضافی را داده است. طبق گزارش FactSet، اپل در سال مالی منتهی به سپتامبر 89.4 میلیارد دلار سهام خود را بازخرید کرد و به سرمایه گذاران 14.8 میلیارد دلار سود سهام پرداخت کرد.

خودروسازان و غول‌های فناوری درگیر نبردی هستند که بر سر اینکه چه کسی کنترل کنسول داشبورد را به دست می‌گیرد، که قرار است ویترینی برای فروش به‌روزرسانی‌های هوایی و ارتقاء ویژگی‌های خودروهای متصل باشد. تصویر: جورج داونز

اپل آخرین شرکت فناوری غربی است که درآمد خود را گزارش می دهد. هفته گذشته، سرمایه گذاران به گرمی از نتایج متوسط ​​اکثر همتایان شرکت استقبال کردند که نشان دهنده علاقه مجدد بازار به شرکت های بزرگ فناوری است. فیس بوک‘s

متا پلتفرم ها نشانه هایی از بهبود در تبلیغات دیجیتال را نشان دادند. آلفابت، مالک گوگل، کاهش فروش تبلیغات را گزارش کرد، در حالی که مایکروسافت شاهد کاهش تقاضای شرکت ها برای خدمات ابری خود بود. سهام برای هر سه شرکت به شدت افزایش یافت زیرا آنها از پیش بینی تحلیلگران فراتر رفتند.

اپل تا حد زیادی توانسته است از برخی نااطمینانی های کلان اقتصادی ناشی از همه گیری که به رقبای بزرگ فناوری آن ضربه زده است، جلوگیری کند.

تریپ میلر، شریک مدیریتی در سرمایه گذار اپل، گولان کپیتال پارتنرز، گفت: «اپل به یک معمای مهم برای آنچه در اقتصاد می گذرد، چه در داخل و چه در سطح جهانی تبدیل شده است.

در سه ماهه اول اپل، که در 31 دسامبر به پایان رسید، این شرکت تلاش کرد تا با تقاضای مدل های آیفون 14 پرو خود مطابقت داشته باشد زیرا زنجیره تامین آن در چین با اختلالاتی مواجه شده بود. درآمد در این دوره 5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت که اولین کاهش آن در نزدیک به چهار سال گذشته است. تحلیلگران انتظار داشتند که بسیاری از این تقاضای برآورده نشده برای جدیدترین آیفون های پریمیوم به سه ماهه منتهی به اول آوریل تغییر کند.

افکار خود را به اشتراک بگذارید

امسال چه محصولات جدیدی از اپل خریده اید؟ به گفتگوی زیر بپیوندید.

برای سه ماهه دوم مالی، کسب و کار خدمات اپل حدود 5.5 درصد رشد کرد که مطابق با انتظارات بود، اما نرخ رشد آهسته‌تری داشت زیرا تحلیلگران گفتند که این شرکت با بازار تبلیغات دیجیتال ضعیف‌تر و هزینه کمتری برای بازی‌های ویدیویی موبایلی مواجه است.

ژورنال اخیرا گزارش داد که اپل در ماه آینده میزبان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود خواهد بود، جایی که انتظار می رود نرم افزار جدیدی را برای دستگاه های خود معرفی کند، از جمله یک برنامه بالقوه ژورنال برای کاربران برای پیگیری زندگی روزمره خود.

در تماسی که با تحلیلگران داشت، از آقای کوک در مورد هیجان ناشی از پیشرفت در به اصطلاح هوش مصنوعی مولد ناشی از ChatGPT OpenAI که به کاربران اجازه می‌دهد با یک ربات چت هوش مصنوعی به روش‌های انسانی صحبت کنند، سؤال شد.

آقای کوک گفت: “من فکر می کنم بسیار مهم است که در نحوه برخورد با این موارد سنجیده و متفکر باشید، و تعدادی از مسائل وجود دارد که باید مرتب شوند.” “اما پتانسیل مطمئناً بسیار جالب است.”

در کنفرانس توسعه دهندگان، اپل قرار است اولین محصول جدید خود را در نزدیک به یک دهه معرفی کند: هدستی که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را در یک دستگاه ادغام می کند. به گفته تحلیلگران، انتظار نمی رود این محصول در آینده نزدیک سهم مالی عمده ای داشته باشد.

به آرون تیلی در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8