انواع لوله و اتصالات ساختمانی

Category: خبر های امروز

لولههای فولادی در صنعت ساخت و ساز نیز کاربرد ویژهای دارند. این لوله با نام لوله بدون درز نیز در بازار آهن شناخته میشود که کاربرد فراوانی در صنعت دارد. این لولهها معمولا درزدار بوده و در دو نوع گالوانیزه و فولادی در بازار آهن موجود میباشد. لازم به ذکر است کنف مورد استفاده به دو روش دو رشته ای و سه رشته ای بافته می شود و کنف بافته شده بایستی متناسب با قطر لوله های اتصالی بوده و فضای بین نر و مادگی را تا عمق ۵/۲ سانتی متری لبه مادگی پر نماید . لوله های گالوانیزه را می توان در کوره های حرارتی ذوب کرد و مجدداً مورد استفاده قرار دارد.

لوله های چدنی می توانند فشارهای متغیر تا psi 350 را تحمل کنند، هم چنین ارزان بوده و از نظر اقتصادی به صرفه هستند. لوله های گالوانیزه خود به دو دسته تقسیم می شوند : لوله های فولادی گالوانیزه و لوله های آهنی گالوانیزه. لوله گالوانیزه در شاخههای 6 متری و از سایز 1/2 اینچ تا قطر 6 اینچ تولید میشود؛ اتصال این لولهها به صورت دندهای است و از اتصال به روش جوشکاری باید پرهیز نمود؛ به این علت که حرارت ناشی از جوشکاری موجب سوختن روکش گالوانیزه لوله میشود.

این لولهها معمولا از ورق سیاه و در ضخامت 4 تا 6 میلیمتر تولید میشود. برای افزایش مقاومت این نوع لولهها در برابر خوردگی و پوسیدگی، از روش اندود کردن(گالوانیزه) با روی استفاده میکنند. لازم به ذکر است که این نوع لولهها نسبت به نوع آهنی در برابر اسیدها مقاومت کمتری دارند.لولههای آهنی گالوانیزهلولههای آهنی گالوانیزه از آهن سفید نورد شده به وجود میایند که درز آن توسط دستگاههای درز جوش به هم جوش داده میشود و سپس لوله را در فلز روی مذاب فرومیبرند. برای تولید لوله مانیسمان، شمش فولادی را به روش نورد و کششی به لوله تبدیل میکنند بنابراین در تمام طول این لوله ساختار و مقاومت یکنواختی وجود دارد.

لوله گازی برای انتقال گاز از مکانی به مکان دیگر در مصارف خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد؛ در مصارف خانگی از لوله گازی گالوانیزه استفاده میشود؛ این محصول به دو صورت لوله گازی توکار و لوله گازی روکار در بازار آهن وجود دارد. قیمت لوله مانسیمان نسبت به انواع دیگر لوله در بازار آهن گرانتر میباشد. مختلف تولید شده؛ سایز استاندارد آن با قطر خارجی 48.3 و ضخامت دیواره 3.2 میلیمتر و طول 6 متر در بازار موجود میباشد. لولههای بدون درز با روشهایی مانند ریختهگری شنی، ریختهگری گریز از مرکز، مانیسمان و … این لولهها در دو نوع درزدار و بدون درز تولید میشوند و برای انتقال سیالات، آب، گاز و یا مایعات دیگر از یک مکان به مکان دیگر نیز مورد استفاده قرار میگیرند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با لوله های فولادی بدون درز مانیسمان وب سایت خود باشید.