از پیستون موتور خودرو خود چه می دانید؟

Category: خبر های امروز

پیستون یک بخش رفت و برگشتی در سیلندر هیدرولیک می باشد که به شافت متصل است. 2) ضخامت پیستون به مقدار باری که باید انتقال دهد، بستگی دارد و دراثر اعمال فشار ممکن است پیستون به دو نوع پیستون سازی تبریز شکسته شود. آن قسمت از میل لنگ که در این یاتاقان ها قرار گرفته است سطوح میل لنگ نامیده می شود.خارج از محور این سطوح، سطوح دیگری وجود دارد که به سر بزرگ دسته های پیستون مربوط هستند، سطوح اخیر را لنگی های میل لنگ گویند در میل لنگ معمولا بین هر دو سطح یک لنگی وجود دارد. این گذر به روغن اجازه می دهد تا از انتهای بزرگ از میله اتصال عبور کرده و بر روی منطقه رانش دیواره سیلندر ، جایی که حداکثر اصطکاک است ، پاشیده شود. در بسیاری از میله های اتصال یک سوراخ از انتهای بزرگ ، از طریق شفت ، تا سوراخ خروجی در امتداد طول آنها ایجاد می شود. یاتاقان های انتهای بزرگ با روغن دریافت شده تحت فشار از طریق گذرگاه های میل لنگ روغن کاری می شوند. سنجاق مچ دست پیستون از طریق یک لوله فولادی توخالی و سخت شده به میله متصل می شود که به پین مچ دست یا پین چاقو معروف است.

موتورهای عجیب و غریب ممکن است دارای میله تیتانیوم باشند. ابزار عقب دهنده پیستون سیلندر ترمز تاپ تول ازآلیاژ فولاد وانادیوم با کیفیت بالا ساخته شده است و از استحکام و دوام بسیار بالایی برخوردار است . در واقع با روشن شدن موتور، نیرویی به پیستون وارد می شود که باعث می شود به صورت خطی بالا و پایین برود. استفاده از سوخت بی کیفیت سبب تولید دوده و کربن بیشتری درمحفظه احتراق می گردد که با گذشت زمان و تجمع این کربن ها موجب ایجاد قفل رینگ و صدمه به موتور خودرو شما می شود. گرچه امروزه پیستون های آلومینیمی ریختگی رواج بیشتری دارند اما نوع آهنگری آن برای موتور های سنگین و پر قدرت استفاده میشود. بعضی سیلندرها یک سوپاپ ورودی و یک سوپاپ خروجی دارند که آن ها را سیلندرهای دو پایه می گویند. رینگها به دلیل خاصیت ارتجاعی مناسبی که دارند در زمان نصب روی پیستون از ناحیهای که بریده شدهاند کمی باز میشوند تا به راحتی روی پیستون و شیار مخصوص خود قرار گیرند و پس از جمع کردن به حالت اولیه برمیگردد، ناگفته نماند که قطر رینگ را با توجه به استانداردهای مخصوص به خود مقداری بزرگتر از قطر سیلندر در نظر میگیرند تا عملیات آب بندی را به نحو احسن انجام دهد.

حلقه های پیستون در اطراف پیستون قرار می گیرند و فاصله کمی بین دیواره پیستون و سیلندر ایجاد می کنند. هنگام نصب حلقه های جدید ، شکاف ها باید جابجا شوند و هرگز مستقیماً با یکدیگر در یک خط قرار نگیرند تا از مسیری مستقیم برای خروج گازها جلوگیری شود. پیستون در برابر بار کاملی که توسط روغن تحت فشار اعمال می شود، قرار گرفته و آن را به شافت انتقال می دهد. از این رو به سطح مقطع پیستون فشار اعمال شده و شروع به خم کردن پیستون می کند. 1. متراکم کردن مخلوط هوا و سوخت (بدون اینکه این مخلوط از کنار پیستون فرار کند) و آماده کردن آن برای انفجار. در این حین که سوخت هم بسیار متراکم شده و هم بسیار داغ , شمع موتور جرقه زده و بنزین یا گاز موجود در سرسیلندر و سر پیستون را منفجر میکند , صدای پیستون در این حالت این انفجار پیستون را به طرف پایین هل داده و باعث چرخیدن میل لنگ میشود . هر یک از این قسمتها ، برجستگی انگشتی پیستون نامیده میشود. بنابراین هر وقت که سیلندر هیدرولیک ساخته می شود، لوله و شافت برحسب کورس مورد نیاز بریده، پیستون و سایر اجزاء که برای همان سیلندر می باشند با یکدیگر مونتاژ می شوند.

پوشیدن در دیواره سیلندر یا دامنه لوله پیستونی می تواند منجر به فاصله زیاد بین پیستون و دیواره لوله سیلندری شود. پیستون راد توخالی است و لوله ای در وسط آن قرار دارد به طوریکه یک فضای خالی در اطراف آن به وجود میآورد. چدن به دلیل وزن زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد. مقاومت مورد نیاز میله اتصال به این معنی است که از فولاد جعلی یا فولاد پودری ساخته شده است. قسمت بالای میله اتصال که به پیستون محکم شده است ، انتهای کوچک نامیده می شود. این نوع کمپرسور اغلب در سیستم تبرید مورد استفاده قرار می گیرد و ممکن است قدرت آنها از چند دهم اسب تا چند صدم اسب خواهد بود و می توان از یک سیلندر ویا چند سیلندر تشکیل شده باشد . در این روش برای کنترل انبساط حرارتی پیستون از روش تقویت کردن یا دو فلزی نمودن قسمتی از پیستون که در معرض حرارت بیشتری قرار دارد، استفاده میگردد.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد پیستون چه بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.