آزمایشات کوکاکولا برای تبدیل پلاستیک های بازیافتی سخت به بطری

Category: خبر های امروز

کوکاکولا در حال آزمایش فناوری در اروپا است که به عنوان بخشی از تلاش خود برای دستیابی به اهداف پایداری خود، پلاستیک های بازیافت سخت را به بطری های جدید تبدیل می کند.

بزرگترین بطری‌ساز اروپایی این شرکت، کوکاکولا Europacific Partners،

استارت‌آپی را در هلند تأمین مالی می‌کند که پلاستیک بازیافتی برای مواد غذایی را از پلاستیک‌هایی که معمولاً به محل دفن زباله فرستاده می‌شوند یا سوزانده می‌شوند – مانند فیلم‌ها، سینی‌ها، لباس‌ها و بسته‌بندی‌های رنگی تولید می‌کند. این یک منبع اضافی از مواد بازیافتی ایجاد می کند. عرضه فعلی پلاستیک بازیافتی پرهزینه و محدود است، که شرکت ها را به نفت فراوان و ارزان تر به عنوان یک عنصر کلیدی در تولید بسته بندی وابسته نگه می دارد.

ووتر ورمولن، مدیر ارشد پایداری و سیاست عمومی کوکاکولا در اروپا، گفت: «این فناوری جدید برای بهبود دسترسی به مواد بازیافتی برای بطری‌ها حیاتی است. سیستم کوکاکولا متعهد به کاهش وابستگی ما به نفت برای تولید مواد بسته بندی بکر و ترویج بازیافت است.

کوکاکولا قصد دارد تا سال 2030 نسبت مواد بازیافتی که بسته بندی آن را تشکیل می دهند تا 50 درصد افزایش دهد. گروه نوشابه ها تاکنون حدود 25 درصد به دست آورده اند.

این شرکت به بطری‌های خود نیاز دارد تا از مواد بازیافتی بیشتری برای دستیابی به اهداف پایداری خود استفاده کنند. ما به سادگی سطوح لازم را نداریم [of recycled plastic]جو فرانسس، معاون پایداری شرکت کوکاکولا یوروپاسیفیک پارتنرز گفت.

فرآیند جدید استارتاپ CuRe Technology، پلاستیک ها را برای مونتاژ مجدد به مواد بازیافتی تمیز و تا حدی تجزیه می کند. روش به اصطلاح دپلیمریزاسیون جزئی آن، رنگ را از پلی استر حذف می کند و آن را به گلوله های پلی اتیلن ترفتالات شفاف یا PET تبدیل می کند. یک کمیسیون مطالعاتی توسط CuRe گفت که فرآیند آن منجر به انتشار گازهای گلخانه ای تقریباً 65 درصد کمتر از تولید پلاستیک جدید مبتنی بر نفت می شود. شرکای کوکاکولا یوروپاسیفیک در سال 2020 و امسال نیز در CuRe سرمایه گذاری کردند.

CuRe نمونه‌هایی را برای آزمایش به کوکاکولا در آتلانتا می‌فرستد و اگر به استانداردهای کیفیت ادامه دهد، ممکن است پلاستیک بازیافتی راهی بازارهای دیگر شود.

آقای Vermeulen از کوکاکولا گفت: «ما در حال حاضر روی مقیاس‌بندی فناوری CuRe به روش مناسب برای استفاده در اروپا به عنوان اولویت اول تمرکز کرده‌ایم، قبل از اینکه ببینیم چگونه این می‌تواند برای بازارهای دیگر مفید باشد.

انتظار می رود تا سال 2025، یک کارخانه حدود 25000 تن پلاستیک بازیافتی در سال تولید کند. شرکای کوکاکولا اروپا پاسیفیک مقدار قابل توجهی از این خروجی را به دست خواهند آورد، اما بخشی از مواد اولیه خود را که در حال حاضر حدود 200000 تن پلی استر در سال در اروپا است، نشان می دهد. اگر کارخانه انتظارات را برآورده کند، بطری‌ساز کارخانه بزرگ‌تری را قبل از پایان دهه می‌سازد.

بسته بندی حدود 40 درصد از ردپای کربن شرکای کوکاکولا اروپا پاسیفیک را تشکیل می دهد که عمدتاً به دلیل استفاده از پلاستیک بکر مبتنی بر روغن است. این شرکت قصد دارد تا سال 2030 استفاده از نفت را برای تولید بطری های پلاستیکی متوقف کند. سال گذشته، تقریبا نیمی از بطری های آن از پلاستیک بازیافتی و پلاستیک های زیستی ساخته شده بود.

در پایان دهه آینده، آقای فرانسس در شرکای کوکاکولا یوروپاسیفیک، فناوری هایی مانند CuRe را در نظر می گیرد که حدود 25٪ از نیازهای شرکت بطری را تامین می کند در حالی که روش های بازیافت سنتی حدود 70٪ را برآورده می کند. او امیدوار است که پلاستیک بازیافتی عرضه شده با روش CuRe نسبت به پلاستیک بازیافتی فعلی که می تواند 50 درصد گران تر از پلاستیک ساخته شده از نفت باشد، برابر یا به طور قابل توجهی گران تر از پلاستیک بازیافتی فعلی باشد.

آقای فرانسس گفت: «نمی‌خواهم در سال 2023 اینجا بایستم و بگویم که نقشه راه کاملی داریم که ما را به آنجا می‌برد. “چیزی که من واقعاً به آن اطمینان دارم این است که کسب و کار سرمایه گذاری درستی انجام داده است.”

برای دیتر هولگر در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8