کنگره مرحله ای را برای تبعید سهام چینی از ایالات متحده بر سر اختلاف حسابرسی تعیین می کند

Category: خبر های امروز

واشنگتن – مجلس روز چهارشنبه به اتفاق آرا قانونی را تصویب کرد که ممنوعیت تجارت سهام شرکت های چینی مانند Alibaba Group Holding Ltd. را به دلیل نگرانی از نظارت کافی حسابرسی های آنها تهدید نمی کند.

این اقدام دو طرفه در ماه مه مجلس سنا را تصویب کرد و می تواند با امضای رئیس جمهور ترامپ به سرعت به قانون تبدیل شود. جنگ بر سر مقاومت چین در برابر اجازه بازرسی از خارج از ممیزی شرکت های خود برای سالها طول کشیده است اما در دوره دولت ترامپ به تب و تاب رسیده است.

بر اساس این معیار ، شرکت های چینی و حسابرسان آنها سه سال فرصت دارند تا قبل از اجرای منع تجارت ، بازرسی ها را رعایت کنند. اگر دستیابی به موفقیت بعید به نظر برسد ، شرکت ها احتمالاً پیش از ممنوعیت با رفتن به بخش خصوصی یا انتقال لیست خود به یک صرافی غیر آمریکایی به آن پاسخ خواهند داد.

نهادهای نظارتی ایالات متحده در حال کار بر روی پیشنهاد دیگری هستند که می تواند به حسابرسان چینی اجازه دهد بدون نقض قوانین کشور خود ، که اشتراک اطلاعات را محدود می کند ، شرایط بازرسی را رعایت کنند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار می تواند در ماه جاری چنین پیشنهادی را صادر کند ، اگرچه بلافاصله عملی نمی شود.

شرکت های چینی برای سالها پول از سهامداران ایالات متحده جمع آوری کرده اند ، اما حسابرسان آنها یک حمایت اساسی از سرمایه گذاران را نقض می کنند: چین به طور معمول اجازه نمی دهد ناظران آمریکایی کار آنها را بررسی کنند. شرکت های چینی از جمله قهوه لاکین در ده سال گذشته در رسوائی های حسابداری دست به گریبان بوده اند و آگاهی از شکاف بازرسی حسابرسی را افزایش داده اند.