هارد سرور چیست؟

Category: خبر های امروز

سایر قطعات سرورهای HPE معمولاً شامل کیج هارد های SFF و LFF ، ریل کیت ، رایزر دوم ، دی وی دی رایتر ، باکس هارد و مبدل ها و … حجم انتقال داده(THROUGHPUT) در سی پی یو های نسل دوم به ۲۹۳۳MT/S افزایش پیدا کرد؛ این افزایش سبب شد تا این سرور از رم های با باس بالاتر پشتیبانی کند. شرکت اچ پی درایوهای سرور را داخل محفظه هایی فلزی به نام کیج قرار می دهد. برخی از ویژگی های این سری از پردازنده های نسل دهم سرور اچ پی میتوان به Intel Advanced Vector Extension 512 جهت بررسی (Analyze) پیشرفته، سرعت بالای شبکه Ethernet در این پردازنده که به موجب کاهش هزینه میگردد، کاهش مصرف برق و امنیت بالای آن اشاره کرد. قیمت سرور اچ پی DL380 G10 بخاطر رقابتی بودن و دارایی کانفیگ های مختلف برای مشخصات درخواستی متنوع مشتریان و نوسان قیمت ارز، در حالت تغییرمی باشد. نسل جدید هاردهای نسل دهم سرور اچ پی که به درایورهای هلیومی معروف است موجب شده است که بتوان از هاردها با ظرفیت های بالاتر در این سرور اچ پی استفاده کرد؛ به عنوان مثال این سرور اچ پی از SSD SAS 15.3TBو یا NVMe 4TB پشتیبانی میکند که خود یک تحول عظیم در این نسل به حساب می آید.

سرور HPE Proliant DL380 GEN 10 همانند نسل قبل خود یعنی سرور DL380 G9 از هاردهای SAS با سرعت ۱۰K و ۱۵K و هاردهای SATA و همچنین از هاردهای SSD پشتیبانی میکند. سرور اچ پی DL380 G10، یک تفاوت اساسی و مهم با نسل های ماقبل خود دارد. همچنین در این سرور اچ پی میتوان از هاردهای SFF SAS SSD تا حداکثر ظرفیت ۴۵۹ ترابایت و هاردهای LFF SATA SSD تا ۴۴.۱۶ و هاردهای SFF NVMe PCIe SSD تا ۸۰ ترابایت استفاده کرد. یکی دیگر از کاربردهای هاردهای ۲۴ ساعته هارد های دوربین های مدار بسته است که با بیت ریت خاصی از جایی از هارد شروع به رکورد کردن میکنند تا انتها و این سیکل ۲۴ ساعته در حال چرخیدن است. هاردهای SSD در اندازه ۲.۵ اینچی در بازار هستند و برای آنها میتوانید از مبدل ۳.۵ اینچی استفاده کنید تا در سرور جای گیرد. SSD : این نوع ( solid-state drive ) از سیستم کلاس SSD و پروتوکل انتقال SAS 2.0 استفاده میکند.

همچنین یک اسلات کارت MicroSD یکپارچه روی برد سیستم در پشت منبع تغذیه قرار دارد. در زمان نوشتن این مقاله ،SSDها ظرفیت بسیار کمتری داشته و بسیار گرانتر از نمونههای HDD خود هستند. مثلا در هارد باز شود و روی پلیت خط بیفتد یا انگشت فرد روی آن بیفتد یا کوچکترین گرد و غباری وارد هارد دیسک شود، کار بازیابی اطلاعات هارد را بسیار سخت و گاهی غیرممکن میکند. Read Intensive: این نوع درایو ها برای اپلیکیشن هایی که به سرعت بالا و تاخیر در پاسخگویی پایین نیاز داشته باشند یک هارد بسیار مناسب نسبت به قیمت می باشند. دیسک سرورهای SAS برای ارتباط، به کنترلرهای مناسب نیازمند هستند. برای به حداقل رسیدن ریسک از دست رفتن اطلاعات بهتر است تا خاتمه عملیات گسترش یا انتقال اطلاعات دیسک باز نشود. برای اینکه گزینه مورد نظر خود را برای خرید از میان این لیست پیدا کنید، بهترین کار بررسی ویژگی های مورد نیاز است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. علیرغم مزایای فراوان استفاده از درایوهای حالت جامد، حداقل دو عیب عمده وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، قیمت و ظرفیت. بدون در نظر گرفتن زمان پاسخدهی و حجمکاری در واقع IOPS اهمیت خاصی ندارد.

این به نوبه خود زمان بارگذاری صفحه را کاهش می دهد و توسعه دهندگان را به سرمایه گذاری بیشتر در برنامه های مبتنی بر وب سوق می دهد. البته قضیه فقط به همین جا ختم نمیشود و میتوانید روی متنتان خط هم بکشید یا کلمه خاصی را به آدرس مشخصی در وب لینک کنید. دو رشته DNA است که روی هم قرار میگیرند؛ و یا یک دهم قطر مو، ۵ نانومتر است. بر روی این سرور میتوان پاور های ۵۰۰و۸۰۰و ۱۶۰۰ وات، قرار داد. در سرور های DL380 G10 LFF میتوان تا حداکثر ۲۳۱.۸۴ ترابایت هارد SAS و ۱۹۷.۶۸ ترابایت هارد هارد ssd جهت سرور SATA استفاده کرد. اگر حافظه RAM خود را مانند میز کار و یا میز کار فکر می کنید ، تقریباً همیشه RAM توسط رایانه یا سیستم شما استفاده می شود تا پروژه های متنوعی را همزمان کار کند. ۳- فرادادههای مربوط به هر یک از درایوهای RAID را تجزیه و تحلیل کنید. بر روی اکثر سرورهای HPE به طور پیش فرض کنترلر HPE Smart Array S100i SR Gen10 قرار دارد که این کنترلر قادر به پیاده سازی RAID 0 و۱و۵و۱۰ هست و ۱۴ درایو SATA راپشتیبانی می کند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد هارد سرور 146 گیگ لطفا از صفحه ما بخواهید.