مجله دندانپزشکی نوین و معرفی تجهیزات دندانپزشکی جدید

Category: خبر های امروز

در این روش، با مراجعه به دندانپزشک در جلسه اول، یک دندان موقتی برای شما کاشته میشود. استفاده از این ایمپلنت، ایمنی درمان در مرحله اولیه ترمیم را افزایش میدهد. تصویربرداری دیجیتال یک تکنیک رادیوگرافی است که به جای فیلم (که در روشهای قدیمی استفاده میشود) از فسفرپلیت استفاده میکند. این پیکسلها، سطر و ستونهای ماتریس تصویر را تشکیل میدهند. نرمافزار کامپیوتری مورد استفاده در دستگاه تصویربرداری دیجیتال، با سازماندهی پیکسلها، تصویر دندان را بهصورت سایههای خاکستری نمایش میدهد. عناصر تصویر دیجیتال، پیکسل نامیده میشوند. مقدار هر پیکسل بیانگر شدت یا سطح خاکستری در آن نقطه از تصویر است. مجله دندانپزشکی نوین آریا این روش برای کسانی مناسب است که بهطور طبیعی، استخوان کافی و شرایط مناسب برای نگهداری و تحمل فشار روی دندان موقتی را دارند. ایمپلنتهای INICELL، ساخت شرکت سوئیسی تومن، تولیدکننده ایمپلنتهای SPI، یک ایمپلنت درجه یک برای استئواینتگریشن (جوش خوردن ایمپلنت به دندان) و استخوانسازی فوری است. تهیه تصاویر دیجیتال نیازمند فرآیندی است که تبدیل آنالوگ به دیجیتال (ADC) نامیده میشود.

مجله دندانپزشکی نوین 1400

در ۱۳۲۴ نیز نخستین گواهینامه رسمی برای اشتغال دندانپزشکان صادر و دندانپزشکی یک حرفه مستقل پزشکی شد. البته آموزشهای عمومی دندانپزشکی در دانشگاههای مشهد و شیراز هم ارائه میشد. استفاده از پزشکان و دندانپزشکان خارجی در دهههای ۲۰ تا ۵۰ در ایران رواج داشت؛ به دلیل کمبود پزشک و جمعیت پراکنده در شهرها و روستاهای ایرانزمین پهناور. اتفاق مهم دیگر اینکه در سال ۱۳۳۵ بالاخره دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران از دانشکده طب مستقل شد. بودند و در این میان تعداد دندانپزشکان ایرانی و خارجی به هزار نفر هم نمیرسید. روزی برای دهان و دندان! در همین دوره نیز باوجود پیشرفتهای دندانپزشکی به دلیل کمبود امکانات و ضعف دسترسی ساکنان مناطق دورافتاده به خدمات پزشکی مدرن همچنان کشیدن و پر کردن دندان به روشهای سنتی رواج داشت. در دهه ۵۰ تنها دو دانشکده پزشکی داشتیم؛ دانشگاه تهران و دانشگاه ملی (شهید بهشتی). در دهه ۶۰ امکانات دندانپزشکی همچنان کمیاب بود و خدمات دندانپزشکی گران. در اوایل دهه ۵۰ حدود ۱۲ هزار پزشک داشتیم که حدود ۶ هزار نفرشان هندی، پاکستانی، بنگلادشی و…

مجله دندانپزشکی نوین قشم

مراسم آیینی سنتی ورفِ چال حدود ۶۰۰ سال قدمت دارد. کشتی لوچو: کشتی لوچو از کشتیهای محلی استان مازندران است و در گذشته در مراسم عروسی اجرا میشد. امروزه در بعضی از نقاط استان این کشتی همه ساله در تابستان بعد از وجین شالی، هنگام فراغت کار روستاییان انجام میشود. نوروزخوانان معمولاً چند روز قبل از فرارسیدن عید نوروز به داخل روستاها میآیند وبا خواندن اشعار در مدح امامان و ترانههای محلی، طلیعه سال نو را به آنها مژده میدهند. علم گردانی و نخل گردانی: علم گردانی و نخل گردانی از قدیمیترین سنت ایرانی و مازندران است که همه ساله در تمامی مناطق آمل در دستههای مختلف و محلهها انجام میشود. در ایام دیگر مانند اعیاد ملی مذهبی نیز کشتی لوچو برگزار میشود و جایزه برنده یک راس گاو یا یک عدد فرش است که توسط اهالی خریداری میشود. از ویژگیهای عزاداری ماه محرم در مازندران، وجود سقانفار و تکیهها در این استان است. نوروز خوانی: یکی دیگر از مراسمهای معمول و جالب شهرهای مازندران به خصوص شهر آمل است.

مجله دندانپزشکی نوین ایمپلنت

و نیز استاد پیشین دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران. وی توسط حکومت جمهوری اسلامی تیرباران شد. احسانالله خان دوستدار (معروف به «رفیق سرخ»؛ عموی آرامش دوستدار)؛ سیاستمدار و یکی از مبارزان انقلاب مشروطه و جنبش جنگل؛ دربارهٔ بهائی ماندن یا کمونیست شدنش قطعیتی، وجود ندارد. وی با اینکه مادرش بهائی بود؛ ولی علاقهای به بهائیت نداشت. مهناز افخمی؛ دومین وزیر زن در دورهٔ پهلوی. ولی بعدها دینناباوری را برگزید. منصور روحانی؛ وزیر آب و برق و نیز کشاورزی و منابع طبیعی در دورهٔ پهلوی. پرویز ثابتی (پدر پردیس ثابتی، پروفسور در شاخهٔ زیستشناسی)؛ نظامی و یکی از سران پیشین ساواک که با اینکه بهائیزاده بود، ولی مانند برادرانش عضو جامعهٔ بهائی نشد. وی با اینکه پدرش بهائی بود، بهائی نشد. عباس امانت؛ دربارهٔ بهائی ماندن وی و اساساً باورمندی اش به دین نیز قطعیتی، وجود ندارد. خود وی بعدها یادآور شد که یک دینناباور است. فؤاد روحانی؛ یکی از بنیانگذاران اوپک و نخستین دبیرکل آن، دبیرکل سازمان همکاری عمران منطقهای، مشاور حقوقی سازمان ملل، مترجم (نوشتارهایی از افلاطون، هرودوت، آشیل، بندتو کروچه، آرتور شوپنهاور و کارل گوستاو یونگ).

مجله دندانپزشکی نوین چابهار

او بلافاصله متوجه خواص این دارو جهت جراحی شد. البته هیچ گونه خبری در مورد بیهوشی موفقیتآمیزی که انجام داد تا قبل از سال ۱۸۴۶ منتشر نشد. مورتون تلاش کرد ماهیت ماده بیهوشی خود را مخفی کند و آن را به فراموشی عمیق نسبت میداد. اما لانگ نتایج کشف خود را تا قبل از سال ۱۸۴۹ ارائه نکرد. وی موفق به دریافت گواهی ثبت اختراع برای دستگاه بخور اتر ابداعی خود شد. مورتون که از تلاشهای قبلی کرافورد لانگ بیاطلاع بود، برای نشان دادن تکنیک عمل بدون درد به بیمارستان عمومی ماساچوست دعوت شد. تجهیزات دندانپزشکی جدید در ۱۶ اکتبر سال ۱۸۴۶ در بوستون دندانپزشک ویلیام مورتون در نمایشی از اتر به صورت موفقیتآمیز برای دانشجوی پزشکی در بیمارستان عمومی ماساچوست استفاده کرد. جراحان معروفی در اروپا از جمله یوهان فریدریش دیفنباخ، نیکولای پیرگو و جیمز سیم به سرعت تعداد زیادی جراحی را با بیهوشی اتر آغاز کردند. در تاریخ ۳۰ مارس ۱۸۴۲ برای اولین بار توسط لانگ، فردی تحت عمل جراحی بدون درد با بیهوشی قرار گرفت.

مجله دندانپزشکی نوین 2022

رشتههای نوین بسیار سریع در مدارس متداول شد و مسابقات بین مدارس ترتیب داده شد. ارامنه تهران باشگاه (دورک آنگق) را بنیان نهادند و سپس چند باشگاه فرهنگی و ورزشی نیز تأسیس شدند. با آمدن جوانان ارمنی از جلفای اصفهان-منطقه فریدن و چهارمحال به مسجد سلیمان تعداد جوانان بیشتر شد و تیم فوتبال به (باشگاه ورزشی ارمنیهای مسجد سلیمان) تبدیل شد. در خوزستان جوانان ارمنی که از هند (فارغ التحصیلان کالج ارمنیهای کلکته) به خوزستان آمده بودند در سال ۱۹۲۱م در مسجد سلیمان با ۴۵نفر، تیمهای فوتبال و هاکی تشکیل دادند. این باشگاه به (باشگاه جوانان ارمنی) تغییر نام داد که بعداً به (باشگاه فرهنگی ورزشی آرارات) تبدیل شد. ارمنیهای جلفای اصفهان باید مادر ورزشهای نوین ایران دانست. در این مسابقات مدارس ارمنی تهران نیز فعال بودند با مربیان و معلمین مانند: «سروژ صفریان» و «بابکن یغیازاریان». در سال ۱۹۰۲ میلادی تیم فوتبال آموزشگاه در جلفای اصفهان تشکیل شدهاست. از ادغام پنج باشگاه فرهنگی در سال ۱۹۴۴میلادی (باشگاه فرهنگی نوجوانان ارمنی) تأسیس شد.

در این هنگام ارته باذ با سه پسر خود که نامشان سوفن و آریو برزن و ارسام بود نزد اسکندر آمد. فرادات فرمانده تپوریها و نمایندگان یونانیهای اجیر هم با اینها آمدند. اسکندر ارته باذ را به احترام پذیرفت و فرادات را فرمانده تپورها و والی تپورستان ابقا کرد. پس از آن آن مناپیس را که در زمان اُخُس فرار کرده و به دربار فلیپ پناهنده شده بود والی هیرکانیا کرد و فرادات را به حکومت تپورستان ابقا داشت. که والی آن فرادات بود ضمیمه کرد. آنها فرادات حاکم تپوریها را همراه آورده بودند. تیرداد اشکانی دومین پادشاه اشکانی هیرکانیا و کومس و کنارههای جنوبی دریای مازندران که ممکلت اقوام تپوری بود را به تصرف خود درآورد و پایتخت خود را به شهر سلوکی صد دروازه در ناحیه کومس انتقال داد. در دوران اسکندر مقدونی سرزمین آمارد به سرزمین تپور ضمیمه گشت. اسکندر این اسیر را خوب پذیرفت. پس از آنکه اسکندر وارد شهر آروس گردید و کراتر و اریگسوس را در اینجا یافت.

مجله دندانپزشکی نوین زعفران

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جهرم یکی از دانشگاههای دولتی ایران و تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واقع در شهر جهرم میباشد. این دانشکده به دنبال ادغام با واحدهای بهداشتی-درمانی در سال ۱۳۷۳، دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جهرم نامیدهشد. فعالیت این دانشکده به دلیل وقوع انقلاب اسلامی تا ۹ سال بعد متوقف ماند و در سال ۱۳۶۵ با پذیرش ۹۰ دانشجوی پزشکی و ۲۰ دانشجوی پرستاری شروع به فعالیت دوباره کرد. این دانشگاه در سال ۱۳۵۶ با پذیرش ۴۰ نفر دانشجوی پزشکی و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعالیت خود را به عنوان دانشکده علوم پزشکی جهرم آغاز کرد. و در حال حاضر با سه دانشکده، شش مرکز تحقیقاتی و چهار بیمارستان با بیش از ۷۵۰ تخت بیمارستانی در شهرستانهای جهرم و خفر به ارائه خدمت میپردازد. دانشکده علوم پزشکی جهرم در سال ۱۳۷۵ از دانشگاه علوم پزشکی شیراز منفک شد و بهصورت مستقل تحت نظارت مستقیم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

مجله دندانپزشکی نوین بابل

«کوکو» نام یکی از ویژهبرنامههای تلویزیون ملی در نوروز ۱۳۵۰ خورشیدی بود که توسط عطاالله خرم تهیه و توسط عارف اجرا گردید. در شهریور سال ۱۳۵۳ خورشیدی، عارف به دلیل اجرای زنده و بینقص ترانهٔ به امید دیدار در مراسم اختتامیهٔ بازیهای آسیایی تهران در ورزشگاه آزادی این مدال را از دست محمدرضا پهلوی دریافت نمود. با رشد تلویزیونهای کابلی در دهه ۶۰ خورشیدی، ایرانیان مقیم لسآنجلس شروع به تهیهٔ برنامههایی برای پخش در کانال ۱۸ نمودند. سری ششم این برنامه با حضور عارف، ستار، وارطان آوانسیان، امید، محمد مقدم و منوچهر چشمآذر از تاریخ ۴ آبان ۱۳۹۴ از طریق شبکه ماهوارهای تیوی پرشیا پخش گردید. متأسفانه به دلیل کوچ اجباری، عارف نتوانست این مدال ارزشمند را از ایران خارج نماید. این برنامه در سال ۱۳۴۹ در شش قسمت ضبط شد که به معرفی خوانندگان جوان پرداخته بود. در اردیبهشت سال ۱۳۸۷ خورشیدی، عارف به دلیل همکاریهای چندین ساله خود با کمیته دوستداران ایرانیکا که بدون چشمداشت مالی انجام شد، این مدال را دریافت نمود.

زبان اول در این خانواده آذری بود، حتی پدر بزرگ و مادربزرگش زبان فارسی بلد نبودند. مشهورترین خوانندگان آذری که رادیو بادکوبه صدای آنها را پخش میکرد عبارت بودند از: رشید بهبودوف، بُلبل، گل آقا، شوکت و فاطمه. بهترین رنگ ارتودنسی این رادیو هر روز از ساعت ۶ صبح تا شب روشن بود که مشتری اصلی آن داییاش بود. همین امر باعث شد تا عارف مخفیانه از این استادان تقلید کند و ناخودآگاه «درست خواندن» و «میزان خواندن» و «کوک خواندن» را فرا بگیرد. از این رادیو علاوه بر آهنگهای آذری و غربی، گاهی اوقات نیز اُپراهای معروف اروپایی پخش میشد. اینها اساتیدی بودند که صدایشان تعلیم دیده بود و هیچگاه «خارج» نمیخوانند. تنها دلخوشی این خانواده گوش دادن به یک رادیوی لامپی با مارک AGA بود که همیشه بر روی موج رادیو بادکوبه تنظیم شده بود. در ایام جوانی نیز به هنرستان صنعتی (واقع در انتهای خیابان قوامالسلطنه؛ ۳۰ تیر کنونی) رفت و در رشتهٔ درودگری (چوب و نجاری) مشغول به تحصیل شد و دیپلمش را از آنجا گرفت. عارف به دبستان و دبیرستان تمدن رفت که در همان کوچهٔ شیروانی قرار داشت.