مجله آموزشی سلامت دندان و معرفی بهترین نوع کامپوزیت دندان

Category: خبر های امروز

امروزه روش های کم تهاجمی برای کاشت ایمپلنت معرفی شده است. پس در درجه ی اول سعی کنید مراقب سلامت دهان و دندان هایتان باشید چرا که سلامت کل بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهد. با این روش بیمارانی که مشکل قلبی دارند می توانند دندان بکارند بدون آن که اختلالی در مصرف داروهای رقیق کننده و ضد انعقاد خون آن ها ایجاد شود. مجله آموزشی سلامت دندان مطمینا این خبر بسیار خوبی برای این دسته از بیماران است، اما چندین نکته باید بررسی شوند. مجله متخصصان ایمپلنت ، دو روش برای کاشت ایمپلنت بدون برش لثه (flapless surgical (technique را مطرح کرده اند که با روش های قدیمی کاشت ایمپلنت متفاوت است. اما تابحال مطالعات در رابطه با جراحی بدون برش لثه نتایج رضایت بخشی را به دنبال داشته است چراکه اختلالی در داروهای مصرفی ایجاد نکرده است. آن ها معتقدند با دریل کردن مستقیم بافت های نرم و رسیدن به استخوان می توان میزان خون ریزی، زمان جراحی و درد و التهاب بعد از جراحی را کاهش داد.

آشنایی با ابزار دندانپزشکی

شادی صدر خاله سوسکه را نمونه یک کلیشه جنسیتی در ادبیات کودک میداند. او سرانجام از میان خواستگاران کاسبکار و مالدار، موشی نرمخوی و خوش زبان، هرچند ندار را انتخاب میکند. دنیای خاله سوسکه، دنیایی کاملاً مرد سالار است. این پدر است که تصمیم میگیرد دختر را به شوهر بدهد. شوهری که (در برخی روایتها) حرمسرایی دارد و از زنان ریزنقش خوشش میآید. ابزار و تنها برگ برنده خاله سوسکه در جذب خواستگاران، جلوهگری زنانه است. موشی که سرانجام جان در ره عشق او (پختن شوربایی برای خاله سوسکه بیمار) میگذارد. خاله سوسکه دختری از جامعهای سنتی است که در انتظار گشوده شدن بخت خود نمینشیند و دست روی دست نمیگذارد، بلکه با به دست گرفتن ابتکار عمل، خود آیندهاش را رقم زده و برای خود همسری میگزیند. در طول مسیر سفر خاله سوسکه، مردان به خود اجازه میدهند که بیمقدمه از نام و نشان و قصد او از سفرش پرس و جو کنند.

مجله سلامت دندان جامعه

استان آلبرتا خود دارای مجلس منتخب دموکراتیک (معروف به مجلس قانونگذاری آلبرتا) است که در مرکز استان یعنی شهر ادمونتون قرار گرفتهاست. این شهر خانه مردمی چند فرهنگی و متفاوت است. همانند دیگر استانهای کانادا، آلبرتا کنترل گستردهای بر سلامت، آموزش و پرورش و سایر خدمات خود دارد. نخستوزیر Stelmach جایگزین نخستوزیر قبلی Ralph Klein، که در میان انتخابات پس از ۱۰ سال رهبری آلبرتا کنارهگیری کرد، شدهاست. دولت فعلی استان که در دسامبر ۲۰۰۶ سوگند یاد کرد از حزب محافظه کار آلبرتا، به رهبری Ed Stelmach تشکیل شدهاست. در حالیکه اکثر مردم کلگری ریشهشان به اروپاییها بازمیگردد، افرادی از سرتاسر دنیا در این شهر زندگی میکنند. همچنین کَلگِری جزء شهرهایی با سرعت بالای رشد است؛ رشد نزدیک به ۱۶ درصد بین سالهای ۱۹۹۶ و ۲۰۰۱. کَلگِری بزرگترین شهر اَلبرتا و پنجمین شهر بزرگ در کانادا میباشد. با کمک منابع طبیعی غنی در این استان، دولت آلبرتا قادر به ارائه خدماتی با کیفیت بالا میباشد در عین حالی که جمعآوری مالیاتها در پایینترین سطح خود در کانادا میباشد.

معمولا دندان درآوردن در ۳ سالگی متوقف میشود. مصرف کربوهیدرات را برای جلوگیری از پوسیدگی کم کنید. تا شش سالگی بهتر است نخ دندان کشیدن را نیز به او یاد بدهید. برای تمیز کردن دندان نوزاد، از یک دستمال تمیز و مرطوب استفاده کنید. برای کودکان زیر ۲ سال نیازی به استفاده از خمیردندان نیست. بعد از هر بار شیردهی یا غذا خوردن دندان و اطراف دهان کودک را پاک کنید. دو بار در روز با مسواک نرم به آرام دندان کودک را بشویید. حقیقت این است که نمیتوان این مسئله را اثبات کرد و دلیل منطقی برای آن آورد. بسیاری از کودکانی که آی کیوی بالایی دارند زود دندان درمیآورند و برخی دیگر که دندانهایشان دیر درمیآید هم میتوانند باهوش و یا دارای هوش متوسط باشند. بسیاری از پدر و مادرها میگویند که فرزندی که دیر دندان درمیآورد باهوشتر است و دیر دندان درآوردن نوزاد را با هوش ارتباط میدهند. بهترین نوع کامپوزیت دندان پس از دندان درآوردن کودک باید بهشدت مراقب بهداشت و سلامت دهان و دندان او باشید.

مجله سلامت دندان پویا

مهم ترین عیب آمالگام، ظاهر و رنگ ناخوشایند آن برای بیماران است. بعضی از بیماران با وجود توصیه موکد دندانپزشک مبنی بر ترمیم دندان با آمالگام، صرفا به خاطر مسئله زیبایی، ترمیم دندان با کامپوزیت را ترجیح میدهند. مسئله دیگر، خاصیت رسانایی آمالگام به عنوان یک آلیاژ فلزی است که سرما و گرما را بهتر منتقل میکند. در نتیجه، برخی بیماران حساسیت بیشتری را در هنگام مصرف غذاها و نوشیدنیهای سرد گزارش میکنند که البته معمولا پس از مدتی (گاه یک تا دو ماه) این حساسیت برطرف یا محدود میشود. همچنین ترمیم با آمالگام نیاز به تراشیدن حجم بیشتری از حفره دندانی برای آماده سازی دارد که در غیر این صورت باعث افزایش شکست درمان با این ماده میشود. کامپوزیت دندانی، خمیری متشکل از مخلوط سرامیک و مواد پلاستیکی است که برای پر کردن حفرات دندانی به کار میرود و میتواند با رنگی بسیار شبیه رنگ دندان فرد، حفره دندانی را پر کند.

در رأس آن هیأت مدیره سازمان قرار دارد که تعداد دندانپزشکان آن دو نفر است. • در سال 1340 ، چهار کرسی جدید تشخیص پروتز ثابت، جراحی فک و صورت و کالبد شناسی دندان ایجاد شد و در سال 1344 آموزشگاه بهداشت دهان و دندان تأسیس گردید که مدرک آن فوق دیپلم میباشد. سرانجام بهره برداری از ساختمان جدید دانشکده در سال 1345 با ظرفیت 200 دانشجو انجام گرفت که دکتر محسن سیاح اولین رئیس آن و این دانشکده، اولین دانشکده دندانپزشکی کشور میباشد. اولین نشریه دندانپزشکی کشور «نشریه دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران» در سال 1336 منتشر شد و بعدها به مجله دانشکده دندانپزشکی تغییر نام یافت. • در سال تحصیلی 39-1338 آموزشگاه پرستاری دندانپزشکی در مقطع فوق دیپلم با هدف آموزش دستیار دندانپزشک آغاز به کار نمود. • در سال 1344 در پی احداث دانشگاه ملی ایران، دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه بعنوان دومین دانشکده دندانپزشکی کشور کار خود را با 120 دانشجو آغاز کرد.

بهترین زمان مشاوره با دندانپزشک برای پذیرش توصیه های پیشگیری ، زمانی است که زوجین منتظر فرزند هستند . والدین باید این کار را در زمان خاصی برای کودک انجام دهند و به قدر امکان از کودک تعریف و ستایش کنند تا به رعایت بهداشت دهان تشویق شود . معرفی مسواک دارای الیاف نرم و مرطوب به کودک ، زمانی توصیه می شود که والدین حین کار با آن احساس راحتی کنند . در مشورت قبل از تولد ، نسبت به نحوه ی رویش دندان های کودک نیز تذکر داده می شود . در این گروه سنی ، استفاده از خمیردندان توصیه نمی شود ، زیرا کف کردن آن برای کودک ناخوشایند بوده و احتمال بلع فلوراید نیز وجود دارد . مشورت در مورد عادات بهداشتی و غذایی و تاثیر الگویی آن بر روی کودک در بهبود سلامت دهان و دندان والدین و کودک هر دو موثر است . مجله سلامتی راستینه ، نکاتی را در ارتباط با مراقبت از دهان و دندان در بارداری ارائه می دهد .

برای افراد مبتلا به عفونتهای دهان، دهانشویه ضدعفونیکننده حاوی “کلرهگزیدین گلوکانات” میتواند کمککننده باشد. آب مقطر و جوش شیرین را با هم مخلوط و بعد از مسواکزدن برای شستشوی دهان خود استفاده کنید. اگر احساس کردید به چیزی بیشتر از آن نیاز دارید، کمی نمک دریایی یه مخلوط اضافه کنید. متخصص پریودنتیست این ماده شیمیایی از رشد باکتری در دهان جلوگیری میکند. بیشتر فرمولهای تجاری دهانشویههای طبیعی شامل روغنهای ضروری، نمک، گیاهانی مانند سرخارگل، گل همیشهبهار، نعناع و آلوئه وراست. انواع دهانشویه ضدعفونیکننده به بهبود زخمهای دهان و جلوگیری از بوی بد دهان کمک میکنند؛ اما بهتر است فقط برای مدت کوتاهی استفاده کنید. بسیاری از افراد با الکل و مواد شیمیایی مشکل دارند و مواد طبیعی را ترجیح میدهند. در فرمول دهانشویه طبیعی از الکل یا فلوراید استفاده نمیشود؛ اما میتواند فواید مشابه دهانشویههای شیمیایی را داشته باشد. اگر دوست دارید دهانشویه ملایمتری داشته باشید میتوانید آن را در خانه درست کنید. استفاده طولانیمدت میتواند باعث تغییر رنگ دندانها شود.