سهام DoorDash 78٪ بالاتر از قیمت IPO باز است

Category: خبر های امروز

DoorDash شرکت

خط تیره 72.40٪

سهام در اولین بازار عمومی خود چهارشنبه جهش کرد ، 78٪ بالاتر از قیمت IPO باز شد ، این نشان دهنده اشتیاق سرمایه گذاران برای رهبر بازار برای تحویل مواد غذایی در ایالات متحده و افزایش علاقه به سهام جدید است.

سهام با 182 دلار در بورس اوراق بهادار نیویورک افتتاح شد ، بالاتر از پیشنهاد اولیه 102 دلار ، که DoorDash را تقریبا 39 میلیارد دلار ارزیابی می کرد و 3.37 میلیارد دلار برای شرکت درآمد داشت. اخیراً ، سهام حدود 177.49 دلار معامله شده است.

DoorDash مستقر در سانفرانسیسکو به عنوان شرکت پیشرو در تحویل غذا با سهم بازار در این کشور ظاهر شده است و برتری بیشتری نسبت به Uber Technologies دارد. شرکت است

UBER 1.75٪

سرویس می خورد ، Grubhub شرکت

GRUB 5.31٪

و سایر رقبا. این شرکت تقریباً نیمی از بازار تحویل مواد غذایی ایالات متحده را از اواسط ماه اکتبر کنترل کرد ، در حالی که این نسبت به یک سوم سال قبل بود.

DoorDash در میان بازار سهام و رشد چشمگیر سهام شرکت های فن آوری که سهام خود را برای اولین بار فهرست کرده اند ، به بازار عرضه می شود. طبق داده های Dealogic که مربوط به سال 1995 است ، تاکنون در سال 2020 بیش از 140 میلیارد دلار در مبادلات ایالات متحده جمع شده است که بیش از رکورد قبلی در سال 1999 است که در اوج رونق نقطه دات کام در سال 1999 ثبت شده بود.

به گفته افراد آشنا با این موضوع ، استارت آپ استیجاری خانگی Airbnb Inc. قیمت سهام خود را بالاتر از محدوده هدف قرار داده شده خود در اواخر روز چهارشنبه قیمت گذاری می کند ، درعین حال این نشانه دیگری از نشاط در بازار IPO است.

قیمت افتتاحیه DoorDash 182 دلار ارزش شرکت را تقریباً به 69 میلیارد دلار رساند و از آن برای بازار سرمایه بزرگتر از Chipotle Mexican Grill استفاده کرد. شرکت ،

پیتزا دومینو شرکت

و گروه مارک های Dunkin شرکت

-ترکیب شده.

DoorDash تجارت خود را در مناطق حومه ای ایجاد کرد ، در حالی که سایر شرکت های تحویل کالا در شهرها تمرکز داشتند. این استراتژی در طی بیماری همه گیر Covid-19 به ثمر نشست ، زمانی که بسیاری از مردم مناطق بزرگ شهری را به طور موقت یا دائم برای خانه های حومه و شهرهای کوچکتر ترک کردند. این سرویس از خانواده های حومه شهر که سفارشات زیادی می دهند بهره مند شده و بیشتر تمرکز خود را برای گسترش تعداد رستوران هایی که مصرف کنندگان می توانند از طریق برنامه خود انتخاب کنند ، دارد.

آشپزخانه های شبح در سراسر ایالات متحده در حال ظهور هستند زیرا در میان همه گیر شدن غذا ، غذا و رستوران ها به شدت سقوط می کند. این مشاغل که می توانند میزبان تهیه غذا برای چندین رستوران در یک مکان واحد باشند ، مورد توجه سرمایه گذاران و رستوران داران قرار گرفته اند. عکس: آدام فالک / وال استریت ژورنال (منتشر شده در اصل در تاریخ 3 دسامبر 2020)

همچنین همه گیری منجر به تقاضای بیشتر شرکت های تحویل دهنده غذا شده است ، زیرا مصرف کنندگان زمان بیشتری را در خانه صرف سفارش غذا از رستوران ها می کنند ، بسیاری از آنها اتاق غذاخوری خود را بسته بودند. رستوران ها ، از جمله زنجیره های زنجیره ای و اپراتورهای مستقل ، از شرکت های تحویل کالا استفاده کرده اند تا به مشتریان برسند ، اما برخی از آنها هزینه ها و هزینه هایی را که شرکت های تحویل کالا از آنها دریافت می کنند ، پس داده اند.

DoorDash هرگز سود کل سال را ثبت نکرده و سرمایه گذاران احتمالی را هشدار داده است که ممکن است جهش رشد Covid-19 دوام نیاورد. برای سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر ، این شرکت ضرر خالص 43 میلیون دلار از درآمد 879 میلیون دلاری را گزارش کرد ، در حالی که برای دوره قبل از آن 152 میلیون دلار از 239 میلیون دلار درآمد داشت. تعداد سفارشات در آخرین دوره سه برابر شده و به 236 میلیون رسیده است.

همچنین همه گیری منجر به تقاضای بیشتر شرکت های تحویل دهنده غذا شده است ، زیرا مصرف کنندگان زمان بیشتری را در خانه می گذرانند و از رستوران ها غذا می خورند ، که بسیاری از آنها اتاق غذاخوری خود را بسته بودند. رستوران ها ، از جمله زنجیره های زنجیره ای و اپراتورهای مستقل ، از شرکت های تحویل کالا استفاده کرده اند تا به مشتریان برسند ، اما برخی از آنها هزینه ها و هزینه هایی را که شرکت های تحویل کالا از آنها دریافت می کنند ، پس داده اند.

DoorDash هرگز سود کل سال خود را ثبت نکرده و سرمایه گذاران احتمالی را هشدار داده است که ممکن است جهش رشد Covid-19 دوام نیاورد. برای سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر ، این شرکت ضرر خالص 43 میلیون دلار از درآمد 879 میلیون دلاری را گزارش کرد ، در حالی که برای دوره قبل از آن 152 میلیون دلار از 239 میلیون دلار درآمد داشت. تعداد سفارشات در آخرین دوره سه برابر شده و به 236 میلیون رسیده است.

گرچه ممکن است جهش رشد همه گیر DoorDash دوام نیاورد ، رئیس اجرایی تونی خو گفت که تعداد زیادی از مردم پس از کشیدن سرویس به هنگام بیماری همه گیر ، به سفارش غذا ادامه می دهند.

“هنگامی که مردم به یک عادت عادت کردند ، تمایل دارند که به آن عادت کنند. ما این را با تجارت الکترونیکی دیدیم ، این را با رزرو سفر از طریق اینترنت دیدیم ، “او در مصاحبه ای قبل از IPO گفت.

آقای خو در طی همه گیر شدن ، به تحویل مواد غذایی پرداخت. وی گفت: زایمان در طی بحران سلامت سریعتر انجام می شود ، بخشی از این امر به دلیل ترافیک کمتر در خیابان ها و به دلیل کارآیی DoorDash از نظر عملیاتی است.

مانند بسیاری دیگر از استارت آپ های سیلیکون ولی ، بنیانگذاران DoorDash تلاش کرده اند تا کنترل رای شرکت خود را افزایش دهند. آقای خو کلاس ویژه ای از سهام را در اختیار خواهد داشت که از طریق آن تقریباً 69٪ کنترل رأی شرکت را در اختیار خواهد داشت. آقای خو گفت که سرمایه گذاران بالقوه در مورد کنترل رأی وی س questionsال نمی کنند.

در اوایل سال جاری ، ارزش DoorDash به طور خصوصی بیش از 15 میلیارد دلار بود. ارزیابی آن در طی روند IPO به رشد خود ادامه داد. DoorDash به دنبال این بود که هر سهم را 75 تا 85 دلار قیمت گذاری کند ، اما سپس دامنه هدف گذاری شده خود را به 90 تا 95 دلار برای هر سهم افزایش داد قبل از اینکه به ازای هر IPO 102 دلار برسد.

DoorDash بعد از Grubhub تنها شرکت تحویل غذا به صورت مستقل در ایالات متحده خواهد بود شرکت

توافق کرد که در ماه ژوئن خریداری شود. Uber Technologies اخیراً در اقدامی با هدف کمک به تحویل آن ، رقیب Postmates Inc. را به قیمت 2.65 میلیارد دلار خریداری کرده است.

بنویسید برای میکا میدنبرگ به آدرس [email protected]

حق چاپ © 2020 داو جونز و شرکت ، کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8