دادگاه عالی نسبت به فانی ، دادخواست سرمایه گذاران فردی بدبین است

Category: خبر های امروز

این پرونده از تصمیم دولت در سال 2012 ناشی می شود که تقریباً تمام سودهای Fannie و Freddie را به وزارت خزانه داری منتقل می کند ، پیشنهادی برای بازپس گیری سریعتر دلار مالیات دهندگان که پس از وثیقه شرکت ها در بحران مالی سال 2008 ، باعث زنده ماندن شرکت ها شد.

سهامداران استدلال کردند که جابجایی سود باید باطل شود زیرا تنظیم کننده بنگاه ها – آژانس مالی مسکن فدرال – با خلاف قانون اساسی ساخته شده است ، با یک مدیر واحد که قدرت را در اختیار دارد که تحت بررسی های مناسب رئیس جمهور نیست.

دیوان عالی کشور در مصوبه ژوئن که دستور تغییر ساختار دفتر حمایت مالی مصرف کننده را صادر کرد ، با استدلال های مشابه موافقت کرد.

این پرونده می تواند پیامدهای گسترده ای برای بازار مسکن داشته باشد ، زیرا شرکت ها حدود نیمی از بازار وام رهنی 11 تریلیون دلاری آمریکا را تضمین می کنند. فانی و فردی با جمع آوری هزینه های این ضمانت ها درآمد کسب می کنند. همه گفته شده است ، آنها بیش از 300 میلیارد دلار به دولت بازپرداخت کرده اند ، در حالی که تقریبا 190 میلیارد دلار به شرکتها تزریق شده است.

سهامداران از خزانه داری می خواهند كه از جمع آوری سود خود دست بردارد و 124 میلیارد دلار به فانی و فردی برگرداند.

“نیل گورسوچ” دادگستری در طی بیش از 90 دقیقه استدلال شفاهی گفت: “درخواست جبران کننده شما یک سوال بزرگ است و بلعیدن آن برای ما دشوار است.”

دادگستری سونیا سوتومایور گفت که “غیرقابل پیش بینی ، شاید غیر منطقی” باشد که حکم به چیزی بیش از این که مدیر FHFA در هر زمان توسط رئیس جمهور برکنار شود ، باشد.

رئیس دادگستری جان رابرتز در مورد پیش فرض سهامداران مبنی بر اینکه “در اثر ملی شدن شرکت ها به طور موثر سهام آنها” در سرما رها شده و سهام آنها بی ارزش شد “ابراز تردید کرد. دادگستری رابرتز گفت که او صبح چهارشنبه قیمت سهام معامله شده عمومی هر دو شرکت را بررسی کرد و اشاره کرد که “آنها بی ارزش نیستند”.

پیش از این ، رئیس دادگستری اظهار داشت که ممکن است ادعاهای سهامداران منعی نداشته باشد زیرا ارزش سرمایه گذاری آنها “به روشی منحصر به فرد” از بین رفته است.

فانی و فردی وام های رهنی را از وام دهندگان خریداری می کنند ، آن وام ها را در اوراق بهادار بسته بندی می کنند و به سرمایه گذاران می فروشند. اوراق بهادار برای سرمایه گذاران جذاب است زیرا وام های اساسی تضمین شده است ، ترتیبی که امکان ارائه وام های مسکن با نرخ سود ثابت برای 30 سال را فراهم می کند.

دولت برای تصاحب بنگاه ها در سال 2008 از طریق فرآیندی موسوم به محافظه کاری وارد عمل شد. در ازای آن ، کلاس خاصی از سهام را دریافت کرد که 10٪ سود سهام را پرداخت می کرد ، به همراه ضمانت نامه ها برای به دست آوردن تقریباً 80٪ سهام مشترک فن و فردی با قیمت اسمی.

دیوید تامپسون ، وكیل سهامداران ، گفت: “FHFA مأموریت محافظه کاری خود را هنگامی كه ارزش خالص را اعمال كرد ، رها كرد.”


“بسیاری از افرادی که وارد دولت بایدن می شوند در طول سالهای اوباما در اینجا بودند و به احتمال زیاد نسبت به روش فعلی بازپس گیری و آزادسازی بیزار هستند.”


– دیوید استیونز ، رئیس سابق اداره مسکن فدرال

دولت ترامپ استدلال کرد که حتی اگر مدیر FHFA به طور خلاف قانون اساسی منصوب شود ، وزارت خزانه داری ، که در راس او یک منصوب سیاسی است که به رئیس جمهور پاسخ می دهد ، با جبران سود موافقت شده است.

هاشم موپپان ، وکیل وزارت دادگستری گفت: “شما نمی توانید یک توافق نامه چند میلیارد دلاری را در مورد این نظریه کنار بگذارید که رئیس جمهور در زمان امضای وزیر خزانه داری رئیس جمهور بر آن نظارت کافی نداشته است.”

یک حکم به نفع سهامداران می تواند دولت را مجبور کند برخی از سود خود را به فانی و فردی برگرداند ، اقدامی که می تواند به شرکت ها در یک پایه مالی با ثبات تر کمک کند و زمینه را برای بازگشت آنها به دست خصوصی فراهم کند.

ایساک بولتانسکی ، مدیر تحقیقات سیاست در Compass Point Research & Trading ، که به سرمایه گذاران بزرگ موسسه خدمت می کند ، گفت که این ، به نوبه خود ، پیامدهای گسترده ای برای بازار وام 11 تریلیون دلاری و در نهایت هزینه اعتبار برای وام گیرندگان خواهد داشت.

در مقابل ، تصمیم برای تأیید اعتبار جابجایی سود می تواند باعث شود احتمال خروج فانی و فردی به زودی از کنترل دولت کمتر باشد. رئیس جمهور منتخب جو بایدن اعلام کرده است که دولت وی هیچ عجله ای برای بیرون راندن شرکتها از کنترل دولت نخواهد داشت.

دیوید استیونز ، رئیس سابق اداره مسکن فدرال که اکنون برای این صنعت مشاوره می کند ، گفت: “بسیاری از افرادی که وارد دولت بایدن می شوند در طول سالهای اوباما اینجا بودند و احتمالاً از روش فعلی بازپس گیری و آزادی بیزار بودند.” اشاره به فشار دولت ترامپ برای افزایش سرمایه و سرانجام رها کردن شرکتها به دست خصوصی.

تصمیم دیوان عالی کشور تا پایان ماه ژوئن پیش بینی می شود.

بنویسید برای اندرو آکرمن در [email protected] و برنت کندال در [email protected]

حق چاپ © 2020 داو جونز و شرکت ، کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8