خرید تجهیزات دندانپزشکی و راهنمای استفاده از تجهیزات مصرفی دندانپزشکی

Category: خبر های امروز

در مراجعه به دندانپزشکی حتما وسایل و تجهیزات کار دندانپزشک نظر شما را به خود جلب نموده است. از یونیت یا صندلی بیمار گرفته تا وسایلی که دندانپزشک آنها را برای درمان دندان های شما استفاده می کند. اگر بار ها به دندانپزشکی مراجعه کرده باشید به طور حتم دیده اید که دندانپزشک و دستیار او از چند وسایل همیشه استفاده می کنند.خرید تجهیزات دندانپزشکی در این بخش سعی داریم تا شما را با وسایل و لوازم پر کاربرد دندانپزشکی آشنا سازیم. شاید ترسناکترین تجهیزات دندانپزشکی دریل آن باشد صدای این دریل باعث ترس زیاد بیمار میشود. به هر حال، مؤثرترین روش این است که قبل از استفاده از دریل، حفرههای دندانی را پر کنید. این دریل الکتریکی با سرعت 250 هزار دور در دقیقه میچرخد و آب را در دهان شما میپاشد. اگر در هنگام دریل کردن دندان آب پاشیده نشود باعث آسیبدیدگی دندان شما میشود. در حالی که استفاده از دریل دندانپزشکی به دلیل لرزشی که در دندانهای شما ایجاد میکند ناراحتکننده و آزاردهنده است اما معمولاً در زمانی که دندانهای شما به طور موضعی بیحس شده باشند شما متوجه درد نخواهید شد.

  • مدل ۳۰۰۰ TGL-T
  • سوند/ پروب کنتراانگل
  • خرابی های معمول شیر برقی
  • دستگاه گوارش
  • سازمان مرکزی
  • خرابی رایج در رگلاتور
  • سر سوزن های کوتاه و یا بلند
  • سیستم هایپوترمی هایپر

در عملهای spine با استفاده از آن مهره ها را نگه می دارند یا مهره ها را تکان میدهند تا ببینند استیبیلیتی مهره ها خوب است یا نه . پنس رینگ:به کمک آن گار را میگیرند و پرپ انجام میدهند . فورسپس دندانه دار ؛فدرت آن کمتر از کوخر است دندانه های آن قوی تر است در جراحی زنان ،عمومی و… ترومای کمتری نسبت به کوخر ایجاد میکند. دندانه دارد و بافت را محکمتر از آلیس نگه می دارد. در عمل های جراحی زنان استفاده میشود و در ست جنرال نیست به عنوان پنس تومور هم استفاده میشود. برای بافت های ظریف مثل عروق. پنست غضروف:قوی تر از پنس با. در عمل های توتالمی کاربرد دارد و در جراحی های عمومی کاربرد چندانی ندارد. در همه ی جراحی ها قابل استفاده است و برای برش بافت های داخلی مورد استفاده قرار میگیرد. جلوی آن قلبی شکل است و برای کنار زدن کبد ،رودها و معده و در عمق استفاده میشود. عمومی ترین رترکتور ها هستند .به دو دسته ی کوچک و بزرگ تقسیم میشوند. ریچاردسون :حالت پارابوف یا اروی نیوی است که قدرتمند است . برای عمل های جراحی زنان استفاده میشود و همینطور جنرال.

استفاده از درایر کمپرسور، طول عمر دستگاه را افزایش می دهد و تایم سرویس وتعمیر به تعویق می اندازد. به دلیل ورود آب به دستگاه جرمگیر دندانپزشکی و ورود املاح و سنگریزه ها باعث ایجاد رسوب در کمپرسور دندان پزشکی می شود. جمع شدن رسوب و املاح بعداز مدتی دستگاه را از کار می اندازد که برای جلوگیری از این اتفاق در دستگاه های جرمگیری در دندانپزشکی از فیلتر استفاده می کنند. این فیلتر علاوه بر جلوگیری از رسوب ، ذرات ریز ، بوی بد ، مزه ی بد و بوی کلر را حذف می کند و بعد از مدتی کربن های فعال موجود در آب را نیز از بین می برد. الکتروموتور کمپرسور: انرژی مورد نیاز این دستگاه به کمک الکتروموتور تامین می شود. این موتور به سیلندرهوا وصل شده و کار هواسازی را انجام می دهد. مخزن هوای فشرده: مخزن هوای فشرده، هوای خروجی باد را ذخیره می کند و هنگام استفاده از آن ، فشار کاری متفاوت است.

شما با رزرو این اتاق به امکاناتی مانند کمد، مینیبار، سرویس بیدارباش، سیستم bms و اینترنت پرسرعت دسترسی دارید. اتاقهای دو نفره ساختمان اصلی هتل کوثر اصفهان 30 مترمربع فضا دارند. تختخوابهای این اتاق بنا به درخواست مهمان میتواند دو تخت مجزا یک نفره یا یک تخت دو نفره باشد. از جمله امکانات این نوع اتاقها میتوان به وجود تمام ملزومات بهداشتی در سرویس اشاره کرد. این نوع از اتاقهای هتل کوثر 40 مترمربع وسعت دارند و تمام امکانات موجود در اتاقهای ساختمان اصلی در این اتاقها نیز وجود دارد. امکان اضافه کردن یک تخت جداگانه ازجمله مواردی است که برای این واحد اقامتی هتل تعریف شده است. سوییت نرمال ساختمان فیروزه هتل کوثر اصفهان ۷۰ مترمربع است. تجهیزات دندانپزشکی دست دوم نمای شما از پنجره این واحدهای اقامتی پاسیوست از اینرو شما میتوانید از تماشای منظره زیبای حیاط خلوت و باغ هتل لذت ببرید و از شلوغی محیط شهری دور باشید. این سوئیتها دارای یک تختخواب دو نفره یا دو تختخواب یکنفره است و امکان اضافه کردن 2 سرویس خواب دیگر نیز وجود دارد.

پاسخ به این سوال همان دلیلی است که سبب می شود تا از اتوکلاو استفاده کنیم. استریل کردن بااین ابزار بسیار دقیق انجام می شود. قابل کنترل بوده و به راحتی انجام می شود. باقی مانده ای ندارد. از همه مهمتر کم ترین آسیب را به ابزارها وارد می کند و این عامل سبب می شود تا طول عمر ابزار های کارتان نیز افزایش یابد. شرکت های زیادی از سرایر دنتیا اقدام به تولید اتوکلاو دندانپزشکی نموده اند و برند های زیادی در بازار وجود دارد. اتوکلاوهای یوروندا و تکنوگاز در بین برندهای خارجی از کیفیت بالایی برخوردار هستند. خرید اتوکلاو یوروندا و سایر برندها در دنت لند میسر می باشد. در شرکت در بین برندهای ایرانی نیز اتوکلاو آویکو از محبوبیت بالایی برخوردار است. اتوکلاو دندانپزشکی انواع مختلفی دارد که هر کدام از ان ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و با توجه به این ویژگی ها قیمت های متنوعی داشته و توسط کاربران انتخاب می شود. انواع این دستگاه بر اساس عملکرد آن ها به سه دسته کلاس N, S , FAST و B تقسیم می شوند.

این کیت شامل یک پایه TwnBracket جهانی، دو فلاش دستی با حالت احتراق پالس نور، یک فیلتر مادون قرمز برای فلاش تعبیه شده در دوربین و دو پخش کننده نور است. 2. پایه فیلتر IR را روی کفش دوربین قرار دهید و فیلتر IR را روی پایه نصب کنید. با فشار دادن دکمه ON، فلاش ها را روشن کنید. برای تست فلاش روی چراغ قرمز Pilot کلیک کنید. دکمه S1 یا S2 را فشار دهید تا فلاش در حالت فعال قرار گیرد. توجه! بسته به دوربین و موقعیت فلاش ها، ممکن است پس زمینه سیاه در عکس خود داشته باشید. علاقه پزشکان به موضوع عکاسی دندان بیشتر و بیشتر می شود. به عنوان یک قاعده، قبل از خرید، تعداد مگاپیکسل، اندازه ماتریس و کیفیت لنز ارزیابی می شود. همه اینها جنبه های بسیار مهمی هستند که مطمئناً باید به آنها توجه کنید، اما یک راز اصلی برای گرفتن عکس های با کیفیت بالا وجود دارد که بسیاری از مردم از آن غافل هستند – نور.

پس حتما دو دسته ی یونیت کاور داشته باشند . وقتی این کاور را داریم دیگر عملا نگران این موضوع نیستیم و می توانیم اطمینان خاطر را به بیمار بدهیم که راحت بر روی یونیت قرار بگیرند. یک سری بر روی یونیت قرار دارد جایی که مراجعه کننده ها سرشان را بر روی یونیت قرار می دهند ، دقیقا جایی که گردن روی آن قرار می گیرد . باید دقت شود که این سری برای هر بیمار باید تعویض شود و مختص یک بیمار می باشد .وقتی مراجعه کننده از روی یونیت بلند شد بعد از آن حتما باید سری تعویض شود . جای کیبورد هایی که برای پوزیشن یونیت و برای تنظیم چراغ و تنظیم آب شستشوی دهان بیمار تنظیمات یونیت هستند. درست است که یونیت عاری از هر گونه آلودگی می باشد ولی ما باید حتما درصد ریسک و خطرات را حتما به کمترین حد خود برسانیم .

مواد لستفاده شده برای خازن رنگ های مختلفی دارند که بر اساس آن ها می توان یک ذهنیت تقریبی نسبت به آن پیدا کرد. خازن با بدنه خاکستری کمرنگ عموما ظرفیت کمتر از 100pF دارد. خازن با بدنه خاکستری متوسط عموما ظرفیتی بین 10pF تا 10nF دارد. خازن با بدنه قهوه ای کمرنگ ظرفیتی بین 1nF تا 100nF دارد. خازن با بدنه قهوه ای متوسط عموما ظرفیتی بین 10nF تا 1µF دارد. خازن با بدنه قهوه ای تیره ظرفیتی بین 100nF تا 10µF دارد. خازن با بدنه خاکستری تیره ظرفیتی در محدودهµF دارد، معمولا در بازه 0.5µF تا 50µF ، یا ممکن است رنگ خاکستری نشانگر سلف بودن قطعه باشد. توجه- در صورتی که مقاوت سلف (خارج شده از مدار) اندازه گیری شود مقدار کمی خواهد بود و بلعکس اگر مقاومت خازن(خارج شده از مدار) اندازه گیری شود مقداری نزدیک به بینهایت خوهد داشت. اندازه فیزیکی بزرگ خازن نشانگر ولتاژ و ظرفیت بالای آن می باشد( هنگامی که سایر پارامترها ثابت باشد).

قیمت تا 4000 روبل. براکت دوقلو. مانت در روسیه طراحی و تولید شده است. و امروزه این پروژه نمایانگر یک اکوسیستم کامل برای عکاسی در پزشکی و دندانپزشکی به ویژه است. پایه TwinBracket یک پایه همه کاره، جمع و جور و ارگونومیک است که امکان قرارگیری بهینه فلاش های استاندارد را فراهم می کند. همچنین یک TwinBracket پایه توسعه یافته برای Nikon R1C1 و Canon MT24 EX وجود دارد، اما می توانید از این نسخه برای فلاش های دیگر نیز استفاده کنید. تجهیزات مصرفی دندانپزشکی جالب ترین محصول این خط، TwinLight است، یک سیستم فلاش دوقطبی جهانی که با تمام دوربین هایی که دارای سوکت کفش داغ برای فلاش و فلاش داخلی هستند، کار می کند. این کیت شامل یک پایه TwinBracket جهانی، دو فلاش دستی با حالت احتراق پالس نور، یک فیلتر مادون قرمز برای فلاش تعبیه شده در دوربین و دو پخش کننده نور است. قیمت یک مجموعه 20000 روبل است. اما از آنجایی که کل پروژه یک اکوسیستم جداگانه از محصولات است، نویسندگان پروژه فیلترهای پلاریزه کننده را نیز به خط تولید اضافه کرده اند تا تابش خیره کننده را قطع کرده و اطلاعات را به آزمایشگاه منتقل کنند.