تحقیق استرالیا در غارهای ریو تینتو انفجار خواستار جبران خسارت ، شفافیت است

Category: خبر های امروز

قانون گذاران استرالیایی در حال تخریب غارهای دره جووکان در شمال غرب کشور در 24 مه هستند که منجر به هزینه شغل مدیر اجرایی ریو تینتو و آسیب رساندن به اعتبار صنعت معدن شد.

روز چهارشنبه ، قانون گذاران به ریو تینتو توصیه کردند که با مالکان سنتی سایت ، افراد Puutu Kunti Kurrama و Pinikura یا PKKP ، در مورد یک بسته استرداد پول مذاکره کند. آنها همچنین از ریو تینتو و همتایان استرالیایی غربی آن خواستند تا به استفاده از بندهای گگ در توافق نامه های استفاده از زمین پایان دهند که این امر گروه های بومی را از صحبت در برابر عملیات استخراج متوقف کرده است.

این تحقیق امکان راه اندازی مجدد رابطه بین جوامع بومی و معدنچیان را دارد که در میان بزرگترین شرکتهای استرالیا قرار دارند.

در سطح جهان ، بسیاری از عملیات استخراج در زمین هایی است که به طور سنتی در اختیار گروه های بومی است ، از جمله در آمریکای جنوبی ، آفریقا و دایره قطب شمال. در حالی که استانداردهای زیست محیطی ، اجتماعی و حاکمیت برای سرمایه گذاران طی سالهای اخیر اهمیت بیشتری یافته است ، بیشتر تمرکز بر روی مقابله با انتشار گازهای گلخانه ای یا مهار فاجعه های زیست محیطی پس از فروپاشی سد زباله است.

تحقیق استرالیا عدم تعادل قدرت بین صنعت معدن و گروههای بومی را برجسته کرد. در این توافق نامه آمده است که بیشتر موافقت نامه ها شامل بندهایی است که از اقدام قانونی مالکان زمین یا ایجاد نگرانی برای جلوگیری از تخریب مکان های میراثی جلوگیری می کند.

سخنگوی شرکت بومی PKKP بورچل هیز گفت: “ما امیدواریم که یافته های اولیه تحقیق باعث بازسازی اساسی بخش ، به ویژه در روابط بین صاحبان سنتی و شرکت های معدنی شود و راهی برای همکاری های برابرتر فراهم کند.”

در حالی که ریو تینتو و بزرگترین همتای آن ، گروه BHP آموزشی ویبولیتین

در این گزارش آمده است ، قصد دارند دیگر به بندهای گنگ اعتماد نکنند ، اما عدم قطعیت دقیقاً نحوه بازپرداخت شرکتها از چنین اقداماتی همچنان پابرجاست.

این تحقیق همچنین به نقصان جدی در قوانین طراحی شده برای محافظت از میراث بومی پی برد.

وارن آنتچ ، رئیس کمیته رسیدگی به تحقیقات ، گفت: “پ.ک.ک.پ با طوفانی کامل روبرو شد ، بدون هیچ گونه حمایت و حمایتی از هیچ کجا.”

ریو تینتو ، دومین معدنکار بزرگ دنیا از نظر ارزش بازار ، در ماه سپتامبر گفت که رئیس اجرایی ژان سباستین ژاک پس از بیش از چهار سال در این نقش ، با فشار از سوی سرمایه گذاران برای پاسخگویی رهبران ارشد خود ، از سمت خود جدا خواهد شد. دو مدیر دیگر ، از جمله کریس سالزبری ، رئیس بخش سنگ آهن آن نیز ایستادند.

پناهگاه های صخره ای در منطقه Pilbara غنی از مواد معدنی استرالیا ، که بیش از نیمی از سنگ آهن جهان را که از طریق دریا تجارت می شود تأمین می کند ، حاوی مصنوعات زیادی بود که نشان می داد بیش از 46000 سال پیش توسط انسانها اشغال شده است.

جان اشبورتون ، رئیس کمیته سرزمین Puutu Kunti Kurrama ، در اوایل سال جاری گفت: “کمتر از تعداد انگشت شماری از سایت های بومی شناخته شده در استرالیا وجود دارد که به قدمت این مکان هستند.”

ریو تینتو ، که در هنگام تخریب سایت هیچ قانونی را نقض نکرده است ، عذرخواهی کرده و اذعان کرده است که اقدامات آن اعتماد بین شرکت و صاحبان زمین بومی را خدشه دار کرده است.

سایمون تامپسون ، رئیس ریو تینتو گفت: “ما متعهد هستیم که از این رویداد درس بگیریم تا اطمینان حاصل کنیم که تخریب اماکن میراثی با چنین اهمیت استثنایی باستان شناسی و فرهنگی هرگز تکرار نخواهد شد.”

این پرسش س questionsالاتی را در مورد نحوه محاسبه خسارت عادلانه ایجاد کرده است. مردیت ادلمن ، مدرس حقوق در دانشگاه موناش استرالیا ، اظهار داشت كه ریو تینتو می تواند به PKKP سهامی عادلانه در این شركت پیشنهاد دهد و با این كار به گروه نفوذ دهد تا آن را به سمت مسائل مهم فرهنگی هدایت كند.

ریو تینتو پیش از این پاداش آقای ژاك ، سالزبری و سیمون نیون ، رئیس روابط شركت را كاهش داده بود ، اما ذینفعان خواستار اقدامات بیشتر شدند.

تال لومنیتزر ، مدیر ارشد نمونه کارهای منابع طبیعی در سرمایه گذاران یانوس هندرسون ، در سپتامبر گفت: “از دست دادن پاداش های خود در زمینه تخریب مکان های میراث غیر قابل تعویض ناکارآمد و بی ربط بود.”

ارتباط ضعیف بین آقای ژاک و تیمش بخشی از کاتالوگ عدم ​​موفقیت در تحقیق بود. آقای ژاک به تحقیق گفت که وی تا عصر 24 مه ، روزی که منفجر شد ، از اهمیت فرهنگی سایت آگاه نبود.

مسائل مربوط به حفاظت باعث ناامیدی معدن کاران و صاحبان زمین می شود. رسیدگی به نگرانی های مربوط به میراث می تواند برای شرکت های معدنی پیچیده باشد که پروژه های عظیمی را در مناطق وسیع و پر از سایت با اهمیت فرهنگی متفاوت برنامه ریزی می کنند. در همین حال ، گروه های بومی شکایت دارند که مقررات انعطاف پذیر اجازه نمی دهد اطلاعات جدید باستان شناسی پس از اعطای موافقت میراث مورد بررسی قرار گیرد.

الیزابت گینس ، مدیر اجرایی شرکت سنگ آهن استرالیا Fortescue Metals Group Ltd. گفت: “ما برنامه های استخراج خود را برای محافظت و جلوگیری از این مکانها توسعه داده ایم” ، اما گاهی اوقات “هیچ پاسخ ساده ای وجود ندارد.”

این کمیته با اشاره به حجم زیادی از شواهد که همچنان دریافت کرده و محدودیت های ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا ، گفت که تصمیم گرفته است تحقیقات خود را ادامه دهد.

از جمله سایر توصیه های ارائه شده در روز چهارشنبه ، کمیته گفت ریو تینتو باید پناهگاه های صخره ای در تنگه Juukan را بازسازی کند و به یک توقف دائمی در استخراج معادن در منطقه متعهد شود که از آن در برابر سایر معدنچیان نیز محافظت کند.

ریو تینتو گفت که هم اکنون با مالکان در یک برنامه توانبخشی کار می کند و روش های حفاظت از منطقه را ارزیابی می کند.

بنویسید برای Rhiannon Hoyle در [email protected]

حق چاپ © 2020 داو جونز و شرکت ، کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8