استپر موتور زانتیا 2021 اصلی اورجینال

Category: خبر های امروز

اما با توقف تولید در فرانسه در ایران هم از رده خارج شد و به خاطره ها پیوست. جالب است بدانید که اتومبیل فورد بود که برای اولین بار توسط مظفرالدین شاه قاجار وارد ایران شد به «کالسکه دودی» معروف بود چرا که از این ماشین دود زیادی خارج میشد. مظفرالدین شاه قاجار که اولین بار در سال ۱۲۷۹ به کشور بلژیک سفر کرده بود با اتومبیل آشنا شد. صندلیها و پنل درها با پارچه مخملی پوشیده موتور زانتیا شدهاند. در آخر کار مظفرالدین شاه با یک کنتیس بلژیکی به اسم کورمن با اتومبیل به گردش رفت و نهایتاً وی قانع شد اتومبیلی را همراه خود به ایران بیاورد. پس اینطور نتیجه میگیریم که پژو پارس یا پژو پرشیا (نام قدیمی کشور ایران) حاصل تلفیق خودروهای پژو 406 و پژو 605 است. حجم موتور مدل های مختلف پژو پارس از 1600 تا 2000 سی سی است. همانطور که میدانید بنزین یکی از جدی ترین آلاینده های محیط زیست میباشد . با اینکه در سال 1392 تولید پارس ELX موتور زانتیا به طور کامل متوقف شد، اما این خودرو هنوز هم طرفداران متعصب خود را دارد و با قیمتهای گزاف معامله میشود.نقد کارشناسی پژو پارس ELX موتور زانتیاپژو پارس ELX موتور زانتیا از لحاظ طراحی تفاوت خاصی با پژو پارس معمولی ندارند و فقط در نمونه ELX از رینگهایی موسوم به خرچنگی استفاده شده است که شکل زیبایی نیز دارند.

تفاوت ظاهری این مدلهای مختلف با هم بسیار ناچیز است و تفاوت فقط در موتور و گاهی سیستم انتقال قدرت آنها است. در این مدل انتقال نیرو به چرخهای جلو از طریق گیربکسهای ۵ دنده دستی گروه پی اس آ و گیربکسهای اتوماتیک ساخت کمپانی ZF آلمان و همچنین گیربکس اتوماتیک AL4 طراحی و ساخته مشترک گروه پی اس آ و رنو استفاده شد. اگر دنده راحت جا می رود ولی با گرم شدن موتور بد جا می رود فنرهای دیسک کلاچ ضعیف شده است. کنار آمدن سریع مردم با این چهارچرخ عجیب! تولید نمونههای (CKD) زانتیا و ایکس ام در چین مصادف بود با تغییرات در قانون واردات خودرو به چین بود به این صورت که خودروهای (CKD) را نیز جزو خودروهای وارداتی و عوارض آنها را نیز همانند خودروهای وارداتی محاسبه میکرد. مجموعا طراحی پارس ELX را میتوان ساده، محافظه کارانه و مطابق با استانداردهای دهه 80 دانست، اما جز این موارد، نمیتوان ایراد خاصی به طراحی این خودرو وارد کرد.

کارخانه ایران خودرو این محصول را تولید میکند. البته در پیام کالا به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین اسباب بازی و ماشین فلزی و ماکت در ایران ، تمام ماکت های اتومبیل های ایرانی و خارجی وجود دارد. همچنین این اتومبیل سالها در ایران تولید شد اما بالاخره در سال هزار و سیصد و نود و نه شمسی بعل مصرف سوخت بالا ، استاندارد آلایندگی و استهلاک زیاد قطعات تولید آن متوقف شد. من یه پارس سال مدل 92 دارم.مشکلی نداشته و ازش راضیم.فقط مصرف بنزینش کمی بالاست. پاسخ : والا تندر پیدا نکردم، بزودی میرم تهران با 206-7.4.4 پارس elx و شاید تندر تست میزنم. یکی از ضعفهای اصلی هیوندای آوانته را باید آپشنها و امکانات رفاهی آن بدانیم و شاید در صورتی که این خودرو با امکانات بیشتری روانه بازار کشور میشد میتوانست فروش موفقتری داشته باشد. شاید این قسمت جذاب ترین قسمت یک جنسیس کوپه باشد. این اتفاق شکاف عمیقی بین خودروهای وارداتی و خودروهای داخلی ایجاد نمود؛ در نتیجه اکثر گزینه ها از جمله مزدا ۳ که زانتیا را به گوشه رینگ برده بود از توان خرید بسیاری از افراد جامعه فاصله گرفت. قبل از اینکه اتومبیل و به قول قدیمیها کالسکه بخار بین بزرگان و ثروتمندان رواج یابد، کالسکه، وسیلهای که بیشترین شباهت را به اتومبیل داشت از زمان ناصرالدین شاه رواج پیدا کرده بود.

این خودرو بعد از توقف ساخت پژو 405 متولد شد و تولید آن تا سال دو هزار و چهار میلادی ادامه داشت. این اتومبیل توسط یک گروه ایتالیایی طراحی شد و یکسال بعد از تولید بهترین خودروی سال اروپا لقب گرفت. بعد هم پارس LX را مردم به خاطر آپشن هایش بهتر می خرند. البته این اختلاف هم دیگه خیلی غیر عادیه ! 7000 یکم غیر قابل باوره! در این مدل همانند دیگر سیتروئنهای متوسط و بزرگ در آن دوران از سامانه تعلیق هیدروپنوماتیک معروف سیتروئن استفاده گردید ولی به غیر از سامانه تعلیق هیدروپنوماتیک در برخی مدلهای زانتیا از نسل دوم سامانه تعلیق هیدراکتیو نیز استفاده شد که نسل جدید الکترونیک کنترل از سامانه تعلیق هیدروپنوماتیک بودند و بر روی این مدلها امکان سفارش محور عقب فرمان پذیر با میزان فرمان پذیری ۳ درجه نیز وجود داشت. شما به موتور پارس elx قدیمی یا موتور زانتیا 1800 نگاه هم که بکنید حتی با چشم هم میشه کیفیت بالای قطعات رو مشاهده کرد و فرقش از زمین تا آسمان هست از نظر کیفیت .