استعلام قیمت تجهیزات پزشکی

Category: خبر های امروز

با افزایش نیاز مصرف کنندگان و گسترش روز افزون کالا ها و تجهیزات پزشکی، واسطه ها و توزیع کنندگان غیر مجاز فرصت را غنیمت شمرده و با بالا و پایین کردن قیمت های لوازم پزشکی، باعث عدم ثبات در بازار شده و به طبع آن، کیفیت ملزومات نیز نزول پیدا کرده بود.


اما خوشبختانه با ورود اداره کل تجهیزات پزشکی به این حوزه که تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان کشور فعالیت می کند، امروزه امکان استعلام قیمت تجهیزات پزشکی، تولید کنندگان مجاز، وارد کنندگان، توزیع کنندگان و … فراهم شده است. استعلام قیمت تجهیزات پزشکی و یا کالا های مجاز، این امکان را برای مصرف کنندگان فراهم آورده است تا کالا ها را به لحاظ کیفی مورد بررسی قرار داده و از قیمت های مصوب آن اطلاع پیدا نمایند.


فواید استعلام قیمت تجهیزات پزشکی


تمامی تجهیزات پزشکی اعم از داخلی و یا وارداتی دارای یک کد IRC می باشند که مصرف کنندگان خانگی و یا مراکز درمانی از جمله مراکز تابعه، مراکز درمانی دولتی و خصوصی، دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، مراکز وابسته به تامین اجتماعی و نیروهای مسلح و … فروشگاه تجهیزات پزشکی توانند به کمک آن، از قیمت مصوب کالا های مورد نظر اطلاع پیدا کرده و سپس از طریق مراکز معتبر تجهیزات پزشکی اقدام به خرید آن محصول نمایند.


همچنین از دیگر فواید استعلام قیمت تجهیزات پزشکی می توان به این مورد اشاره کرد که مصرف کنندگان خانگی می توانند به طور مثال از قیمت های مصوب شده تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود نظیر دستگاه های اندازه گیری قند خون، فشار خون، انواع سمعک ها و یا لنز های طبی که در سامانه اداره کل تجهیزات پزشکی قابل دسترسی می باشند، اطلاع پیدا نمایند. حال پس از استعلام کالای مورد نظر در صورت عدم وجود آن کالا در این سامانه، می توانند اطمینان حاصل نمایند که آن کالا قاچاق بوده و یا به لحاظ کیفی مورد تایید این اداره نمی باشد.


علاوه بر این، مراکز درمانی که تمایل به خرید تجهیزات و ملزومات مصرف پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی را دارند و یا قصد دارند تا قطعات یدکی دستگاه ها و یا حتی مواد اولیه و قطعات بیمارستانی را خریداری نمایند نیز می توانند از طریق همین سامانه، از مجاز بودن محصولات مور نظر خود، اطلاع پیدا نمایند.


نحوه استعلام قیمت تجهیزات پزشکی


برای استعلام قیمت تجهیزات پزشکی بایستی مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:



  • وارد سامانه اداره کل تجهیزات پزشکی به آدرس imed.ir شوید.

  • سربرگ استعلام را انتخاب نمایید.

  • از میان گزینه های سربرگ استعلام، گزینه استعلام قیمت تجهیزات مصرفی را انتخاب نمایید.( بر حسب نیاز شما که مصرف کننده خانگی هستید و یا نیاز به خرید تجهیزات پزشکی بیمارستانی دارید یکی از دو گزینه قیمت تجهیزات مصرفی مورد تایید جهت مراکز و یا قیمت تجهیزات مصرفی مورد تایید جهت عموم مردم را انتخاب نمایید.)

  • در صفحه باز شده، اطلاعات مربوط به هر قسمت از فرم همچون نام کالا، نام شرکت، برند و … را تکمیل نمایید. اینجا کلیکی کنید /li>
  • پس از پر کردن کادر مربوط به تایید هویت، گزینه جستجو را کلیک نمایید.

  • پس از طی کردن مراحل فوق، اطلاعات مربوط به قیمت تجهیزات پزشکی به صورت جدولی به شما نمایش داده می شود.


دیگر امکانات موجود در صفحه استعلام قیمت تجهیزات پزشکی


همچنین از جمله دیگر امکانات موجود در صفحه استعلام قیمت تجهیزات پزشکی در سامانه ی imed ،که بایستی به آن توجه کنید عبارت است از:



  1. خروجی استعلام قیمت تجهیزات پزشکی


در جدول نمایش داده شده یا خروجی مراحل استعلام قیمت تجهیزات پزشکی، علاوه بر مشخصات دقیق کالا، شما می توانید دو نوع سقف قیمت یعنی سقف قیمت خرید مراکز درمانی و سقف قیمت فروش مصرف کننده را مشاهده نمایید که با توجه به نوع خرید شما، قیمت مصوب مشخص شده است.


به این معنا که چنانچه شما به عنوان یک مرکز درمانی قصد خرید تجهیزات پزشکی را داشته باشید قیمت کمتری برای شما در نظر گرفته شده است و چنانچه به عنوان مصرف کننده ی شخصی قصد خرید یک کالا یا تجهیزات پزشکی را داشته باشید، به میزان کمی قیمت ها متفاوت خواهد بود.



  1. مشاهده ی جزئیات دقیق تجهیزات پزشکی مورد نظر


برای مشاهده ی جزئیات دقیق کالای مورد نظر نیز می توانید بر روی گزینه ی مشخصات فنی کلیک نمایید تا در صفحه ی دیگری اطلاعات تکمیلی فنی مربوط به کالا برای شما به نمایش درآید.


نام کالا، کد کالا، شرح کالا، حیطه ی کاربرد کالا، شرکت و کمپانی سازنده کالا، نمیاندگی کالا، جنس کالا و … در این صفحه نمایش داده می شود که می تواند برای خریداران کالا های پزشکی بسیار با اهمیت و مفید باشد و در خرید کالای اصلی به ان ها کمک نماید.



  1. امکان مشاهده ی مشخصات نمایندگی مجاز تجهیزات پزشکی مورد نظر


همچنین جهت مشاهده ی مشخصات نمایندگی های مجاز کالا های مورد نیاز خود نیز می توانید بر روی گزینه ی نماینده های توزیع در استان ها در صفحه ی باز شده کلیک نموده تا اطلاعات مربوط به نمایندگی های مجاز توزیع کننده ی کالای مورد نیاز خود را مشاهده نمایید.


علاوه بر این، با انتخاب گزینه ی مشاهده ی استان ها که در رو به روی نام هر نمایندگی در این صفحه وجود دارد نیز می توانید، استان هایی را که آن نمایندگی اقدام به فروش تجهیزات پزشکی مورد نیاز شما در آن نموده است، مشاهده نمایید.