آیا سرمایه گذاران پس از تقسیم سهام باید سهام خود را خریداری کنند؟

Category: خبر های امروز

در چند ماه گذشته ، شرکتهای مشهور زیادی اپل و تسلا دچار انشعاب سهام شده اند.

از نظر تئوری ، تقسیم سهام برای بازدهی آینده شرکت نباید یک ذره اهمیت داشته باشد. کاهش بهای هر سهم یک شرکت در حالی که دو برابر تعداد سهام موجود باقی مانده هیچ تغییری در این شرکت ایجاد نمی کند ، زیرا سرمایه بازار آن دقیقاً مانند گذشته است.

اما بررسی لیست کامل تقسیم سهام طی 40 سال گذشته نتایج جالبی را برجسته می کند. به طور کلی ، سهام شرکت هایی که سهام خود را تقسیم کرده اند عملکرد قابل توجهی در معیارهای خود نسبت به ماه های بعدی داشته اند و به طور متوسط ​​1 درصد بیش از معیار شش ماه پس از تقسیم سود کسب کرده اند.

با این وجود ، یک دوره وجود دارد که خرید سهام پس از تقسیم شدن به طرز وحشتناکی اشتباه پیش می رود – هنگامی که سرخوشی در بین سرمایه گذاران خاص زیاد است. در سالهایی که بازارهای سهام دچار اشکال شده بودند ، خرید یک تقسیم سهام برای سرمایه گذار به طور متوسط ​​بیش از 6 درصد بازده از دست رفته ، در مقایسه با معیار سهام ، یک سال پس از تقسیم سهام هزینه کرد.

داده ها از سال 1980

برای انجام این مطالعه ، استفانی فینچر و اریک دزیک (دستیاران تحقیق در دانشگاه جورج میسون) و من در مجموع 3480 تقسیم سهام و تقسیم سهام معکوس را از سال 1980 برای سهام ایالات متحده در فهرست Nasdaq یا NYSE بررسی کردیم. ما بازدهی یک ماهه ، شش ماهه و 12 ماهه را برای سرمایه گذاران بررسی کردیم که سهامی را خریداری کرده اند که به تازگی تقسیم شده یا بخشی از تقسیم معکوس بوده اند.