اردوغان ترکیه با داماد آلبایراک در خزانه داری به عنوان موج لیر همکاری می کند

Category: خبر های امروز

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اواخر روز دوشنبه استعفای وزیر دارایی و داماد خود ، برات آلبایراک را پذیرفت و از یکی از اقوام خود جدا شد که دوران تصدی وی با بحران های ارزی روبرو بود ، اما عزیمت وی ​​همزمان با افزایش شدید لیر ترکیه بود.

دفتر آقای اردوغان گفت رئیس جمهور درخواست آقای آلبایراک را مبنی بر معافیت از وظایف خود پذیرفته است. این بیانیه بیش از 24 ساعت پس از آن منتشر شد كه آقای آلبایراك در یك پست غافلگیرانه در اینستاگرام گفت كه به دلایل بهداشتی كنار می رود. در حکمی که روز سه شنبه منتشر شد ، آقای اردوغان مهندسی را به نام لوفتی الوان به عنوان وزیر دارایی معرفی کرد.

به خودی خود ، تعیین وزیر جدید تغییر سیاست را اعلام نمی کند ، زیرا رئیس جمهور به طور مداوم گفته است که وی عهده دار اداره اقتصاد است ، و زیردستان خود را فقط به عنوان مجریان توصیف می کند. با این حال ، خروج آقای آلبایراک می تواند به سرکوب وحشیگری در درون حزب حاکم عدالت و توسعه آقای اردوغان کمک کند که ظهور “دامات” یا داماد به راس سیاست ترکیه نشان از خصومت طلبی است.

برخی از مقامات ترکیه گفتند كه آقای آلبایراك استعفا داد ، زیرا از اینكه از تصمیم در آخر هفته آقای اردوغان برای بركناری رئیس بانك مركزی در تاریك نگه داشته شد ، ناراحت بود. یکی از دستیاران آقای آلبایراک از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

در حالی که در بیشتر روزهای دوشنبه سرنوشت آقای آلبایراک سردرگمی حکمرانی می کرد ، لیر از یک اتفاق نادر برخوردار شد و به دلیل انتظارات سرمایه گذاران مبنی بر افزایش نرخ بهره برای مبارزه با تورم و حمایت از ناجی آگبال ، استاندار جدید ، 5.8٪ در برابر دلار آمریکا به دست آورد. لیر